Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@13:30:13 GMT

لزوم حفظ وحدت شیعه و سنی در مقابل دشمنان

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۶۸۴

لزوم حفظ وحدت شیعه و سنی در مقابل دشمنان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی حسینی ظهر سه شنبه در همایش هم اندیشی بزرگان، ریش سفیدان و سران طوایف روستاهای بخش مرکزی که در سالن دکتر زرین کوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد برگزار شد، با اشاره به هفته وحدت اظهار داشت: در جهان اسلام وحدت بین شیعه و سنی مطرح است چرا که قرآن، پروردگار، قبله و واجبات و محرمات آنها همه یکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید در مقابل جنایتکاران، دشمنان و کفار وحدت بین شیعه و سنی حفظ شود.

امام جمعه بروجرد تصریح کرد: اهل تسنن و شیعه باید دست در دست هم داده و طبق سنت پیامیر اکرم(ص) در ایجاد وحدت بین خود کوشا باشند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مردم استان لرستان مهربان، با سخاوت و شجاع هستند، ادامه داد: این خصایص اخلاقی باید در جلوگیری از نزاع های دسته جمعی و درگیری ها به ویژه در سطح روستاها استفاده شود.

به گفته وی، در انقلاب اسلامی تا کنون از قوم لر ضد انقلاب نداشته ایم و همه انقلابی هستند و مردم لرستان به اهل بیت(ع)  اعتقاد دارند که از این ویژگی های اخلاقی می توان در جهت پیشگیری از خیلی از مشکلات اجتماعی جلوگیری بهره گرفت.

کد خبر 4770403

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه بروجرد حجت الاسلام سید علی حسینی هفته وحدت یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مالک رحمتی در نشست ستاد حجاب و عفاف با بیان این مطلب گفت: امروزه در بحث حجاب و عفاف در مقابل یک عملیات تهاجمی دشمن قرار داریم که برخی‌ها ناخواسته و ندانسته وارد این بازی و عملیات شده اند و برخی‌ها هم به طور سازمان یافته این عملیات فرهنگی دشمن را در کشور پیاده می کنند.

وی افزود: در صورتی در مقابل این جنگ روانی تاثیر گذار خواهیم بود که تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌ها برنامه‌ای جامع عملی و تبیینی برای مقابله با بی حجابی و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف داشته باشند. شرایط حاکم نشان می دهد برنامه‌هایی که تاکنون داشته ایم ناقص و بی اثر بوده اند که نتوانسته ایم به حد مطلوب برسیم.

استاندار دانشگاه و دانشجویان را در این زمینه موثر دانست و گفت: دانشجویان قشر جریان ساز جامعه هستند که می توانند راهکاری برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف ارائه کنند و ما هم باید بر دانش آموزان و دانشگاهیان تمرکز داشته باشیم

وی تشکیل موکبهای فرهنگی را در پارک‌ها و مراکز گردشگری برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ایجاد بازارچه‌های فروش محصولات حجاب با قیمت‌های مناسب را در شهرها خواستار شد.

در این نشست سردار محمدی فرمانده انتظامی استان با ارائه گزارشی از اجرای طرح نور در تبریز گفت: در ۱۲ منطقه پرتردد این شهر به مدت ۶ روز است که اکیپ‌های ما مستقر شده اند و با تذکر و برخورد‌های همکاران ما وضعیت خوبی به لحاظ رعایت حجاب و عفاف در این مراکز  پرتجمع شهر حاکم شده است و تا حدودی توانسته ایم موفق عمل کنیم.

 

دیگر خبرها

  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب
  • آماده باش به وحدت برای جانشینی دانیال
  • لزوم ارائه خدمت به زوج های نابارور برای جلوگیری از بحران سالمندی
  • قدرت امت اسلامی در تحقق امت واحده و ایجاد جبهه واحد در مقابل صهیونیسم جهانی است
  • لزوم ورود مدیریت شهری به مسائل زیست‌محیطی برای جلوگیری از ایجاد بحران‌ها
  • "وعده صادق" آرزوی مسلمانان را محقق کرد/ جدا بودن شیعه و اهل سنت را دشمنان اسلام ایجاد کردند
  • لزوم جلوگیری از خروج گندم تولیدی از سطح استان
  • لزوم ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه