Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در دیدار با ویکا مازوی کومالو، سفیر کشور آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه استان فارس به عنوان استانی کهن و پهناور دارای پیشینه‌ای غنی فرهنگی، تاریخی است، افزود: از این رو شناخت استان فارس به عبارتی شناخت ایران محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه مردم ایران همواره یاد و خاطره نلسون ماندلا، رهبر فقید افریقای جنوبی را گرامی می‌دارند، عنوان کرد: او انسانی آزاده، آزادیخواه و دارای اراده قدرتمند بود و این ویژگی‌ها نگاهی مثبت از کشور آفریقای جنوبی در اذهان ایرانیان ایجاد کرده است.

رحیمی در ادامه آزاد اندیشی، مبارزه با استکبار و حمایت از مظلومان در همه نقاط جهان را از اشتراکات فرهنگی دو ملت برشمرد.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه فارس با جمعیتی حدود ۵ میلیون نفر، ۱۱۲ شهر و ۴ هزار روستا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بی‌شماری در حوزه‌های مختلف دارد، ظرفیت‌های کشاورزی، پیشرفت‌های صنعتی، برخورداری از صنایع شیمیایی و نفت و گاز، صنایع دستی، منابع غنی معدنی ،مراکز علمی و دانسگاهی برجسته، توانمندی و تخصص در حوزههای درمانی و سلامت ، زمینه‌های گسترده گردشگری فرهنگی، تاریخی،طبیعی و... را از جمله این پتانسیل‌ها برشمرد و این ظرفیت ها را زمینه‌ای مناسب برای توسعه همکاری های استان فارس و کشور آفریقای جنوبی دانست.

وی همچنین از مواضع آفریقای جنوبی در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران تشکر کرد و افزود: پس از اعمال تحریم‌های امریکا که با اهداف سیاسی به ابزاری برای فشار به ایران تبدیل شده است، آفریقای جنوبی حامی خوبی برای جمهوری اسلامی بوده است‌.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه ملت ایران  ملتی فرهنگ مدار  و آزاداندیش هستند عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در برابر زیاده خواهی ها و یک جانبه گرایی های استکبار مقاومت کرده و این ایستادگی را ادامه خواهد داد.

وی ادامه داد : به رغم تحریم ها و فشارهای موجود توانسته‌ایم کشور را به نحو مطلوبی اداره کنیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه قرن بیست و یکم زمان زورگویی یک قدرت خاص نیست و همه ملت ها با برخورداری از توان و ظرفیت های خود میتوانند در چارچوب منافع ملی خود تصمیم گرفته و اقدام کنند.

وی تاکید کرد: در دنیای امروز باید حرکت به سمت منافع مشترک، گفت و گو و مفاهمه جایگزین یک‌جانبه گرایی و زورگریی شود. 

رحیمی با اعتقاد به اینکه جهان کنونی بزرگتر از آن است که یک کشور خود را ارباب جهان و دیگران را رعیت خود تلقی کند ، اظهار کرد: بر این اساس امکان برقراری ارتباط بین کشورهای جهان وجود دارد.

وی عنوان کرد: هر دو کشور نیازها و توانمندی هایی دارند که می توانند بر اساس این توانمندی ها به رفع نیازهای یکدیگر در بستر تعامل و ارتباط دو جانبه بپردازند.

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد با تشکیل کمیته کاری شاهد ارتقا روابط فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور باشیم.

ویکا مازوی کومالو، سفیر کشور آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار  ضمن  ابراز خرسندی از استقبال و مهمان نوازی مردم و مسئولان استان عنوان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در تلاش هستیم زمینه‌های همکاری با استان فارس را یافته و با شرکت ها و بخش های مختلف وارد همکاری شویم.

وی با بیان اینکه شرکت ها و مجموعه‌های مختلف استان فارس باید در نمایشگاه‌های آفریقای جنوبی و شرکت های آفریقای جنوبی نیز در نمایشگاه های استان فارس حضور یابند، اظهار کرد: بی شک ارتباط شرکت ها و بنگاه‌های کوچک و متوسط در شرایط کنونی تحریم ها امکان پذیر است و می تواند به توسعه روابط کمک کند.

سفیر آفریقای جنوبی همچنین به نشست های خود و هیئت همراهش با شهردار شیراز  و اتاق بازرگانی اشاره کرد و گفت: در این دیدارها نیز زمینه های مناسب و مشترک برای همکاری بررسی شد.

وی افزود: یکی از نخستین همکاری هایی که به زودی محقق می‌شود بر قراری پیوند خواهر خواندگی میان شیراز و شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی خواهد بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آفریقای جنوبی استان فارس استکبار ایران گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد

محمد ثابت اقلیدی در آیین بزرگداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی که در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار شد گفت: برنامه‌ریزی مدونی برای توسعه موزه تخت جمشید صورت گرفته و به‌زودی شاهد تغییرات جدی و مناسبی در این مکان فرهنگی، تاریخی خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه فارس ۳۷ درصد از آثار تاریخی و میراث کشور را در دل خود جای‌داده است، گفت: در حال حاضر موزه‌های متعددی در سراسر فارس و جود دارد، اما جای خالی موزه تخصصی و بزرگی، چون موزه منطقه‌ای در این استان همچنان احساس می‌شود.

ثابت اقلیدی به پیشرفت ۳۰ درصدی ساخت موزه منطقه‌ای فارس در شیراز اشاره کرد و گفت: متأسفانه باگذشت ۱۲ سال این پروژه پیشرفت کمی داشته است که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده امید داریم شاهد تسریع در ساخت این پروژه عظیم هستیم.

او در بخش دیگری از سخنانش به تحول بزرگی در مجموعه جهانی تخت جمشید تا چند ماه آینده اشاره کرد و افزود: در نظر داریم مسیر گردشگری مجموعه جهانی تخت جمشید را تقویت کنیم که با این اقدام گردشگران می‌تواند تمامی آثار در محوطه پیرامونی تخت گاه را نیز بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار در محوطه پیرامونی تخت جمشید بسیاری از گردشگران نمی‌توانند تمامی آثار را مورد بازدید قرار دهند که با تعریف مسیر گردشگری این امکان فراهم خواهد شد و ماندگاری آنها در این محوطه افزایش می‌یابد.

در ادامه این مراسم علیرضا عسکری چاوردی رئیس پایگاه پژوهشی مجموعه جهانی تخت جمشید نیز طی سخنانی گفت: میراث جهانی تخت جمشید الگو محوراست و باید بتوانیم بهره علمی و دانش تخصصی را از این مجموعه جهانی ببریم.

او از سر گیر کاوش‌های باستان‌شناسی در محوطه‌های تاریخی با همکاری هیات‌های باستان‌شناسی خارجی را خواستار شد و تأکید کرد: بسیاری از سایت‌های کاوش شده و میراث استان قابلیت تبدیل به سایت موزه را دارند.

عسکری ادامه داد: در حال حاضر نگاه ما به مباحث میراث فرهنگی توسعه محور است؛ بنابراین گزارش امروز طی مراسمی که به مناسبت روز جهانی محوطه‌ها و بنا‌های تاریخی در مجموعه جهانی تخت جمشید برگزار شد سند مالکیت تخت جمشید با حضور مصطفی ده پهلوان رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور و معاونین وی همچنین تنی چند از مسئولان استانی و شهرستان مرودشت رونمایی شد و بیش از ۱۰۰ نفر از پیشکسوتان، استادکاران، کنشگران و افراد مؤثر در تحقق مسئولیت اجتماعی و مدیران دولتی و... تجلیل به عمل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • شورای توسعه گردشگری استان را تقویت می‌کنیم
  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • ضرورت برپایی هفته‌های گردشگری در استان کرمانشاه
  • از برگزاری رویدادهای گردشگری شناسنامه‌دار در کرمانشاه حمایت می‌کنیم
  • موزه تخصصی تخت جمشید توسعه می‌یابد
  • استان بوشهر آماده توسعه روابط با تاجیکستان است
  • کلمبیا هم خواهان پیوستن به «بریکس» است
  • رقابت‌های بوکس بزرگداشت نلسون ماندلا، مبارز آفریقایی
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روند توسعه دیپلماسی منطقه‌ای تداوم می‌یابد