Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@15:45:20 GMT

زمینه حضور تجار زنجانی در پیمان اوراسیا فراهم است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۷۹۳

زمینه حضور تجار زنجانی در پیمان اوراسیا فراهم است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: زمینه حضور تجار زنجانی در پیمان اوراسیا فراهم است.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، در رابطه با پیمان اوراسیا، اظهار کرد: پیش از انعقاد پیمان اوراسیا اقدامات خوبی از سوی استان در این کشورها اتفاق افتاده و با این اقدامات تا حدودی مقدمات حضور تجار زنجانی در این کشورها فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با اشاره به اینکه در رابطه با راه‌های عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌های مربوط به پیمان اوراسیا جلسه‌ای تشکیل شود، ادامه داد: در این جلسات نحوه عملکرد و حضور زنجان در این کشورها برای استفاده حداکثری از این ظرفیت بررسی شود.

وی با اشاره به دیدار با وزیر اقتصاد و دارایی و نیز گفت‌وگو در رابطه با شهرک صنعتی ترک‌ها، افزود: برای تحقق ایجاد این شهرک نباید به تنهایی اقدام کرد و موضوع تنها از طریق استان زنجان پیگیری نشود و با پیگیری این موضوع از طریق وزارتخانه متبوع، سود آن به کشور خواهد رسید.

حقیقی در رابطه با قطع آب واحدهای صنعتی و تولیدی، تصریح کرد: جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی برگزار می‌شود تا مشکلات را حل کنیم و هیچ‌کس حق ندارد انشعابات واحدی را به هر دلیلی قطع کند و موجب تعطیلی واحدهای تولیدی شود. نباید انفرادی کار کرد و انتظار می‌رود مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در جلسه بعدی حاضر شود و نسبت به برخی موضوعات، توضیحات لازم را ارائه دهد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر لزوم بررسی و رفع مشکلات معدن‌کاران و مسائل مربوط به حوزه معدن، یادآور شد: مدیران باید پیگیر باشند که مسائل را در استان بررسی و رفع کنند. اگر قابلیت حل مشکلات در داخل وجود نداشته باشد با ارائه راهکار موضوع را به مسئولان ملی ارجاع دهند. هیچ مدیری حق تعطیلی هیچ سیستمی مگر با هماهنگی قبلی با استانداری را ندارد.

در ادامه، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز اظهار کرد: اتاق بازرگانی به صورت برنامه‌محور فعالیت خواهد کرد و  به زودی برنامه‌های اتاق بازرگانی به بخش خصوصی و مدیریت استان اعلام می‌شود.

علی یگانه‌فرد ادامه داد: باید با تعامل فعالیت‌های اتاق بازرگانی را ادامه داد و از کمک همه فعالان بخش خصوصی در زمینه تحقق برنامه‌های اتاق بازرگانی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه پیمان «اورآسیا» توسط پنج کشور در حال انجام است، افزود: این کشورها شامل روسیه، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان و ارمنستان می‌شود و ایران نیز در این پیمان مشارکت دارد و محصولات کشاورزی، فرش و مواد غذایی بیشترین واردات و صادرات ایران در این پیمان است.

این مسئول با بیان اینکه ایران در پیمان اوراسیا بیشتر با کشورهای روسیه و بلاروس ارتباط دارد، تصریح کرد: در این زمینه باید در استان به فکر عملیاتی کردن تفاهم‌نامه‌های بین استانداری زنجان و کشورهای عضو پیمان اوراسیا بود.

در ادامه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه آنچه در صادرات به سایر کشورها باید مدنظر قرار گیرد موضوع نیاز بازار است، اظهار کرد: باید یافتن بازار و تامین نیازها مورد توجه باشد تا بتوان سهم خود را از بازار دریافت کرد.

ناصر فغفوری با بیان اینکه شناخت از بازار موجب برنامه‌ریزی درست می‌شود، گفت: عدم شناخت باعث خواهد شد، محصولی به بازار عرضه شود که مشتری ندارد.

وی با اشاره به تخصیص ارز برای واردات از طریق ارز نیمایی، افزود: در حال حاضر ارز نیمایی برای واردات برخی کالاها تخصیص داده می‌شود و این در حالی است که تامین ارز حاصل از صادرات بسیار موثرتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان استاندار زنجان فتح الله حقیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، به نقل از روابط عمومی زندان شوشتر؛ با تلاش و پیگیری حجت الاسلام محمد شوشتری نسب، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شوشتر و برگزاری جلسه با یکی از خیرین این شهرستان، زمینه پرداخت بدهی و آزادی ۴  زندانی که باوجود اتمام جنبه عمومی جرم، به دلیل پرداخت نشدن جریمه و ردمال در زندان بودند، فراهم شد.

این خیر نیکوکار با پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال، زمینه آزادی و بازگشت این افراد به جامعه و کانون خانواده را فراهم کرد.

حجت الاسلام شوشتری نسب همچنین از همکاری علیرضا خسروی، رئیس و کارکنان ندامتگاه شوشتر و  انجمن حمایت از زندانیان که با برگزاری جلسه‌های صلح و سازش در قالب شورای حل اختلاف، زمینه شناسایی و آزادی این زندانیان را فراهم کردند، تشکر و قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر
  • زنجانی ها منتظر هوای گرم باشند
  • ۴۵۰ واحد مسکونی به مددجویان زنجانی واگذار شد
  • استقبال بالای زنجانی‌های از طرح زندگی با آیه‌ها
  • روزانه ۴۰ هزار زنجانی از اتوبوس استفاده می‌کنند
  • رجزخوانی کلامی زنجانی؛ سپاه با کسی شوخی ندارد + فیلم
  • قطع ارتباط تلفنی ۴ هزار مشترک زنجانی به دلیل خسارت کابل
  • حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسیدند
  • ۴۸۸۵ کودک به حامیان زنجانی واگذار شدند
  • حامیان زنجانی به ۳۶ هزار و ۴۸۰ نفر رسید