Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-25@01:27:42 GMT

توسعه شبکه ریلی اولویت دولت است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۸۰۱

توسعه شبکه ریلی اولویت دولت است

تین نیوز

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: توسعه شبکه حمل و نقل ریلی از اولویت‌های سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری و از اولویت‌های کاری دولت به شمار می‌آید.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمد باقر نوبخت ظهر امروز در بازدید از قطعه دوم ساخت راه‌آهن همدان سنندج در محدوده شهرستان قروه، اظهار کرد: توسعه شبکه حمل و نقل ریلی از اولویت‌های سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری و از اولویت‌های کاری دولت به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی چند سال اخیر چندین مرکز استان کشور از جمله ارومیه، همدان، کرمانشاه و رشت به شبکه ریلی وصل شدند و به امید خدا تا پایان دولت دوازدهم سنندج بیست و سومین مرکز استان خواهد بود که به شبکه سراسری راه‌آهن وصل خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام کرد: مصمم هستیم که تا پایان دولت دوازدهم راه‌آهن را به سنندج برسانیم و از این پروژه به عنوان یک پروژه حیثیتی برای دولت یاد می‌کنیم.

نوبخت افزود: دیشب 320 میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کرد و به پیمانکاران اعلام می‌کنیم که از زیر سنگ هم شده هزینه‌های این پروژه را پرداخت می‌کنیم و تنها انتظار داریم که در امور تسریع نمایند.

وی اظهار کرد: انتظار داریم مسئولان این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن وضعیت 18 کیلومتر مسیر را که تملک شده است مشخص کنند.

نوبخت افزود: در بحث پروژه‌های ریلی به هیچ کشور خارجی وابسته نیستیم و تکنولوژی بومی داریم و می‌توانیم در این مسیر تسریع نماییم.

وی خاطرنشان کرد: با وجود منابع محدود و شرایط تحریمی با اولویت‌بندی تلاش کردیم که در سریع‌ترین زمان ممکن راه‌آهن به سنندج برسد.

نوبخت افزود: از استاندار کردستان انتظار داریم به صورت هفتگی امور مرتبط با راه‌آهن همدان به سنندج را دنبال کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه توسعه شبکه حمل و نقل ریلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی

به گزارش «تابناک» به نقل از راه آهن جمهوری اسلامی، پیرو انتشار اخباری مبنی بر ورود و توقف اولین قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران، طبق استعلام و بررسی های صورت گرفته، تاکنون هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی جمهوری اسلامی ایران در محدوده راه آهن شرق و مرز ریلی خواف نشده است.

دیروز برخی رسانه ها به نقل از منابع افغانستانی خبر از ورود نخستین قطار ترانزیتی از مبدا ایستگاه "روزنک" هرات افغانستان به مرز ریلی خواف واقع در اداره کل راه آهن شرق داده بودند، رسانه ها بار این قطار را هزار و ۱۰۰ سنگ معدنی "تالک" به مقصد ترکیه ذکر کرده اند.

موضوع ورود این قطار به محدوده ریلی این استان را جویا و معاونت استانداری خواستار پیگیری تخصصی موضوع از اداره کل راه آهن شرق شد.

مسوولان محلی راه آهن شرق ورود هرگونه قطار باری ترانزیتی به محدوده ریلی این اداره کل را رد و تاکید کرده اند: اظهار نظر در این خصوص برعهده روابط عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی است.

طرح راهبردی راه‌آهن خواف در شرق ایران به هرات در غرب افغانستان تکه‌ای مهم از پازل ارتباطی میان کشورهای منطقه است که اجرای آن از سال ۱۳۸۶ کلید خورد تا مسیر ریلی میان خواف واقع در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد را در قالب خط آهنی به طول حدود ۲۲۰ کیلومتر به شهر هرات واقع در شمال غرب افغانستان ایجاد کند.

طرح راه آهن خواف - هرات نه تنها موجب اتصال ریلی ایران و افغانستان شده بلکه تکمیل کننده مسیری 2 هزار کیلومتری در کریدور ریلی شرق به غرب جهان از چین، ازبکستان، افغانستان، ایران، ترکیه و اروپا است. همچنین افغانستان به عنوان کشوری محصور در خشکی بدون دسترسی به آبهای آزاد جهان، با اتصال به شبکه ریلی ایران و بنادر جنوبی کشورمان از مسیری امن برای ارتباط با اروپا برخوردار می‌شود.

این خط ریلی برای تجارت ایران و افغانستان راهبردی است و سالانه ظرفیت جابجایی ۶ میلیون تن کالا را میان دو کشور ایجاد می کند.

احداث خط ریلی خواف - هرات به دلیل تغییر و تحولات اخیر در افغانستان دچار مشکل شده بود که در دو سال گذشته با پیگیریهای انجام شده و تلاش مهندسان و متخصصان ایرانی، خط تکمیل و نخستین قطار باری تیرماه پارسال از جمهوری اسلامی ایران وارد افغانستان شد. لازم به ذکر است تردد عمده قطارهای باری در این مسیر ریلی بین المللی هنوز فعال نشده است.

دیگر خبرها

  • پروژه فیبر نوری در خوزستان ظرف ۴ ماه به پایان می‌رسد
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است
  • اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر حفاری در پروژه ملی توسعه شبکه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • سرمایه‌گذاری ۹هزار میلیارد ریالی در شهرکهای صنعتی قزوین
  • سرمایه‌گذاری ۹ هزار میلیاردی در شهرک‌های صنعتی قزوین
  • تکذیب ورود قطار ترانزیتی از افغانستان به شبکه ریلی
  • قطار ترانزیتی افغانستان -ترکیه وارد شبکه ریلی راه‌آهن شرق نشده است