Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی ارتش، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس سه‌دهی» روز سه‌شنبه در جمع دانش‌پژوهان پنجمین دوره رزم مقدماتی آموزشگاه‌های درجه‌داری ارتش در مرکز آموزش حضرت جوادالائمه(ع) نیروی‌ زمینی ارتش اظهارداشت: جهاد خودکفایی به عنوان یک ایده نو در ادبیات نظامی، موجب تحول اساسی در صنایع دفاعی کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: امروز مهمترین موضوع، توجه به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است. این بیانیه دربردارنده چارچوب کلی و نقشه راه ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی است و نکات بسیار اساسی و مهمی در این بیانیه وجود دارد که مخاطب اصلی آن شما جوانان هستید.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر فرمایشات فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) درباره مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: محور پیشبرد آرمان‌ها، شعائر، ارزش‌ها و شاخص‌های این بیانیه، جوانان هستند که در چندین موضع از مباحث این بیانیه به آن تاکید شده است.

سردار سه‌دهی خطاب به دانش‌پژوهان اضافه کرد: در این بیانیه به مسائل اساسی از جمله موضوع ضرورت خودباوری تاکید شده است. اگر شما (جوانان) این واقعیت را به صورت ملموس و عینی پیش روی خود داشته باشید و آن را در لوح وجودی خود حک کنید و اگر اراده و توکل برخدا داشته باشید، می‌توانید کارهای بسیار اساسی و پیش برنده را در مجموعه ارتش پرافتخار جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح، عملی و به منصه ظهور برسانید.

ما "می‌توانیم" از محورهای اساسی بیانیه گام دوم انقلاب است

وی "ما می‌توانیم" را از محورهای اساسی بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد : توکل به خدا، توجه به معنویات، توسل به حضرات معصومین (ع)، توجه به منویات ولایت و تلاش برای عملی ساختن تدابیر، مطالبات و انتظارات ولایت فقیه (مدظله العالی) از مباحث مرتبط با این بیانیه است.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی ستادکل نیروهای مسلح مقاومت، ایستادگی و پایداری در برابر دشمن، نظام سلطه، استکبار جهانی، صهیونیسم بین‌الملل و حامیان و پشتیبان‌های منطقه‌ای و غیرمنطقه‌ای از این موضوعات را، از دیگر مباحث مهم بیانیه گام دوم انقلاب خواند و یادآور شد: برخورداری از روحیه جهادی، مدیریت جهادی، ایثار، فداکاری برای اسلام عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی و اهداف و آرمان‌های ملت بزرگ ایران و حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور توسط شما جوانانی که مفتخر به عنوان کادر ارتش جمهوری اسلامی شده‌اید، از دیگر مفاد بیانیه قابل برداشت از گام دوم انقلاب است.

سردار سه‌دهی در بخش دیگری از سخنانش نوآوری، خلاقیت، ایده‌پردازی، زمینه‌سازی برای رشد استعدادها و بروز خلاقیت‌ها را از جمله مفاد مهم دیگر این بیانیه دانست.

وی با طرح این سوال که چگونه باید مفاد بیانه گام دوم انقلاب اسلامی را اجرایی کنیم و در برابر دشمنان قداره‌کش ایستادگی کنیم، گفت: باید توجه داشته باشیم که از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون چه فراز و نشیب‌هایی داشته‌ایم و چه حوادثی به خود دیده‌ایم و چگونه از رویدادهای مختلف از قبیل حوادث، خطرات، تهدیدات، تحریم‌ها، عبور کرده‌ایم. جمهوری اسلامی تهدیدها را به فرصتی برای جلو رفتن، سازندگی و پیشرفت مبدل ساخته است.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی ستادکل نیروهای مسلح تصریح کرد: برای به ثمر نشستن مفاد مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیاز داریم تا تاریخ انقلاب اسلامی را در ۴۰ سال گذشته به خوبی مرور کنیم چرا که در مرور تاریخ دو نگاه اساسی و کاربردی وجود دارد، نگاه نخست، مربوط به حوادثی است که در گذشته اتفاق افتاده و به پایان رسیده است و امروز برای ما حرفی به عنوان آموزه و تجربه ندارد که این نگاه به طور صددرصد غلط است.

سردار سرتیپ دوم سه‌دهی ادامه داد: اما نگاه دوم تاکید دارد که آنچه در گذشته از حوادث، رویدادها و ... رخ داده، باید تبدیل به سلسله دروس، آموزه‌ها، معارف و تجربیات برای تک تک ما شود که هرگاه در چنین شرایطی قرار گرفتیم و با آنها مواجه شدیم، چگونه از راه‌حل‌های گذشته بهره ببریم و با نوآوری به راه‌حل‌های جدید برسیم و از آن موانع و تهدید گذر کنیم. این همان نگاهی است که همواره در مکتب ولایت فقیه (مدظله العالی) مطرح بوده است.

وی افزود : مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر مطالعه اتفاقات چهل سال اول انقلاب و جمع‌بندی نتایج لازم برای امروز و چهل سال دوم تاکید دارند.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی ستادکل نیروهای مسلح با اشاره بر جریان انحرافی برای انحلال ارتش در نخستین روزهای انقلاب اسلامی که توسط دشمنان طراحی شده بود، عنوان داشت: بصیرت و هوشیاری امام (ره) موجب شد که این حربه دشمن خنثی شود و به دستور ایشان در تاریخ ۲۶ فروردین ماه سال ۵۸، ارتشیان باید در در روز ۲۹ فروردین از پادگان‌ها خارج شده و در خیابان های شهرها رژه بروند و ملت ایران موظف هستند از برادران ارتشی خود حمایت کنند. امام راحل فرمودند که مردم بدانید، اگر امروز کسی با ارتش به اسلام پیوسته و مردمی شده، مخالفت کند، با رسول الله (ص) مخالفت کرده است.

تحکیم ارتش و حضور سپاه پاسداران و نیروهای مردمی توطئه دشمنان را خنثی کرد

سردار سه‌دهی خاطرنشان کرد: با این دستور ارتش حفظ و تقویت شد و حوادث بعدی نشان داد که این تصمیم امام راحل تا چه حد راهبردی بود و ایستادگی، مقاومت، هوشیاری و صلابت امام (ره) برای جلوگیری از انحلال ارتش چقدر موثر بوده است.

وی بیان کرد: اگر ارتش و نیروهای مسلح نبودند، قطعا تجزیه‌طلبی در کشور اتفاق می‌افتاد. تحکیم ارتش و حضور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مردمی توطئه دشمنان را خنثی کرد.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی حماسه‌های بزرگی را خلق کرد، یادآور شد: اگر ارتش نبود، چیزی از مملکت نمی‌ماند. تاریخ به ما نشان می‌دهد ایستادگی، پایداری، صلابت و تصمیم راهبردی امام راحل پس از مشاوره با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان نماینده امام در ارتش چقدر اساسی، راهبردی و خنثی کننده توطئه دشمنان بود.

سردار سه‌دهی با اشاه به شعار "ما می‌توانیم" خاطرنشان کرد: پس از اخراج مستشاران خارجی از کشور، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از نیروهای مسلح به ویژه ارتش خواستند، تا این شعار تحقق یابد. از این رو جهاد خودکفایی را به عنوان یک ایده نو در ادبیات نظامی برای نیروهای مسلح ترسیم فرمودند و جهاد خودکفایی موجب تحول اساسی در صنایع دفاعی کشور شد.

وی تاکید کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در حوزه خودکفایی نظامی به دستاوردهای مهمی دست یافته است که دشمنان این ملت هرگز فکر و تصور در رابطه با آن نداشتند. همین دستاوردهای نظامی در جهاد خودکفایی است که از کشور، یک مجموعه مقتدر، ایستاده و پرصلابت در ذهن جهانیان ساخته است که دشمن حتی جرات تهدید را هم ندارد.

رئیس دفتر ارتباطات مردمی ستادکل نیروهای مسلح افزود: امروز دشمن به این نتیجه رسیده است که جمهوری اسلامی ایران به فناوری موشک نقطه‌زن دست یافته است و در این حوزه به چه دستاوردهای بسیار بزرگی نائل آمده است.

سردار سه‌دهی جهاد خودکفایی را از الگوهای مهم ۴۰  سال اول انقلاب خواند و تاکید کرد: با مدیریت جهادی، فداکارانه، ایثارگرانه و گذشتن از همه چیز برای رسیدن به آرمان‌های مطلوب، هدف مقدس و شعائر ناب معنوی و الهی می‌توانیم به آنچه که می‌خواهیم دست پیدا کنیم.

برچسب‌ها مقام معظم رهبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ستاد کل نیرو های مسلح

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ستاد کل نیرو های مسلح مقام معظم رهبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ستاد کل نیرو های مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر موسوی: به تعدی دشمنان «پاسخی طوفانی» می‌دهیم

فرمانده کل ارتش اعلام کرد: اقدامات درخشان دفاعی ارتش و نیروهای مسلح به بازدارندگی مقتدرانه نظام اسلامی منتج شده و جهان می‌داند که نیروهای مسلح ایران به هرگونه تعدی دشمنان، پاسخی طوفانی خواهند داد.

به گزارش مشرق،، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: نقش‌آفرینی ارتش در تقویت سپر قدرتمند دفاعی با اجرای طرح‌ها و اقدامات متعدد و راه‌اندازی پایگاه‌های مختلف از جمله پایگاه‌های راهبردی پهپادی و تاکتیکی زیرزمینی و صدها دستاورد نوین دفاعی در زمین، هوا، دریا و فضا و پیشرفت در عرصه‌های علوم و فناوری، سایه هرگونه تعرض و جسارت دشمنان زبون را از نظام و مردم شریف ایران برداشته و استقلال و امنیت پایدار میهن اسلامی را تقویت کرده و با برگزاری صدها رزمایش مشترک، مرکب و دفاع از حریم آل‌الله، این مسیر امنیت‌افزا و عزت‌آفرین را استمرار بخشیده است.

متن کامل پیام فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به شرح زیر است:

٢٩ فروردین، یادآور مقطعی درخشان و ماندگار در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی برای ارج نهادن به جایگاه حساس ارتش جمهوری اسلامی ایران است که با دوراندیشی حکیمانه و صدور فرمان قاطع امام راحل (ره) مبنی بر حمایت از ارتش در برابر توطئه‌های انحلال این رکن دفاعی کشور و توطئه دشمنان برای تجزیه ایران، ثابت شد که ماهیت و مولود این سازمان وزین نظامی با ویژگی‌های مردمی بودن، انقلابی بودن و انقلابی ماندن، ایمان و ولایتمداری، نظم و انضباط، شجاعت، خطرپذیری و ده‌ها صفات و ویژگی، دستاورد ارزشمند سربلندی، استقلال و اقتدار ایران امروز است.

در ادامه این پیام آمده است: ارتش بارها و بارها در میدان‌های سخت و آزمون‌های دشوار، پاسخ این اعتماد و حمایت را به شایستگی نشان داد که نمونه بارز آن، حفظ تمامیت ارضی و استقلال کشور با تقدیم بیش از ۴۸ هزار شهید گلگون‌کفن و صدها هزار جانباز، آزاده و ایثارگر سرافراز در هشت سال دفاع مقدس بوده است.

امروز پیشینه و اقدامات درخشان دفاعی ارتش و نیروهای مسلح به بازدارندگی مقتدرانه و درون‌زای نظام اسلامی منتج شده و پیام اقتدار ایران به گونه‌ای مخابره شده است که جهان می‌داند وعده صادق نیروهای مسلح ایران به هرگونه تعدی به منافع، مرزها و امنیت نظام اسلامی، پاسخ طوفانی و یکپارچه است و آنچه در عملیات شکوهمند اخیر در جواب قاطع به تجاوز آشکار دشمن پلید و غاصب صهیونیستی به ثمر رسید و دل ملت‌های مظلوم به‌ویژه مردم مقاوم فلسطین و غزه مظلوم را شاد کرد، تنها گوشه‌ای از ظرفیت و اراده مستحکم نیروهای مسلح است که با محوریت نیروی هوافضای سپاه و هم‌افزایی ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دوستان نظام را شاد و دشمنان بشریت را مأیوس کرد.

نقش‌آفرینی ارتش در تقویت سپر قدرتمند دفاعی با اجرای طرح‌ها و اقدامات متعدد و راه‌اندازی پایگاه‌های مختلف از جمله پایگاه‌های راهبردی پهپادی و تاکتیکی زیرزمینی و صدها دستاورد نوین دفاعی در زمین، هوا، دریا و فضا و پیشرفت در عرصه‌های علوم و فناوری، سایه هرگونه تعرض و جسارت دشمنان زبون را از نظام و مردم شریف ایران برداشته و استقلال و امنیت پایدار میهن اسلامی را تقویت کرده و با برگزاری صدها رزمایش مشترک، مرکب و دفاع از حریم آل‌الله، این مسیر امنیت‌افزا و عزت‌آفرین را استمرار بخشیده است.

امروز همچنین روز بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان و تکریم شیراوژنان فداکاری است که با ساختار جدید متحرک هجومی، رزمی و واکنش سریع برای انجام وظیفه خطیر دفاع از هزاران کیلومتر مرزهای زمینی در مناطق مختلف و مقابله با تهدیدها در محیط پیرامونی، بخش عمده‌ای از عمر و زندگی خویش را در مناطق سخت و صعب‌العبور با تحمل سرما و گرمای طاقت‌فرسا سپری کرده‌اند تا سرافرازی ملت عزیزمان و نام بلند ایران را تثبیت کنند.

مجاهدت‌های همرزمان غیورم در نیروی پدافند هوایی، نیروی هوایی و نیروی دریایی نیز که در لبیک به فرمان امام خود برای قوی شدن و قوی ماندن و رسیدن به اوج بالندگی و صلابت دفاعی از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند، شایان تقدیر است.

جای بسی سرافرازی و بالندگی است که ارتش جمهوری اسلامی ایران همسو با انجام وظیفه خطیر صیانت از کیان و تمامیت ارضی کشور، در راستای رسالت مردمی بودن خویش توانسته است در عرصه‌های مختلف خدمات‌رسانی و مردم‌یاری در هنگام وقوع بحران‌ها و رخدادهای ناگوار طبیعی، پاکسازی میلیون‌ها هکتار از زمین‌های آلوده به مین از دوران دفاع مقدس، مبارزه با انواع تهدیدات زیستی و بیماری‌ها به‌ویژه کرونا، با تقدیم صدها شهید و جانباز، حضوری چشمگیر داشته باشد.

فرارسیدن ٢٩ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و بزرگداشت حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان را محضر مبارک فرمانده حکیم، اقتدارآفرین و دوراندیش کل قوا، حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، خانواده معظم شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگرانِ میادینِ جهاد و شهادت و تمامی دلاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تهنیت عرض نموده، از یکایک خانواده‌های صبور و شرافتمند برای همراهی مومنانه رزمندگان ارتش حزب الله، صمیمانه تشکر می‌نمایم و امید دارم پاداش مجاهدت‌های شبانه‌روزی سربازان امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، ظهور پرنور آن حضرت، صلابت، سلامتی و شادکامی همرزمان عزیزم و نابودی هرچه سریع‌تر دشمن زبون صهیونیستی و نجات مردم مظلوم جهان، به‌ویژه فلسطین و غزه قهرمان باشد.

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح کشور در بهترین شرایط آمادگی و دفاعی قرار دارند
  • نقش ارتش در عملیات تلافی جویانه علیه اسرائیل چه بود؟
  • عملیات «وعده صادق» مصداق همدلی و هم‌افزایی ارتش و سپاه بود
  • امروز ارتش در عرصه های دفاعی- امنیتی به نماد خودکفایی و خودباوری تبدیل شده است
  • تعامل ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های باشکوه عملیات وعده صادق شد
  • امیر آشتیانی: همکاری و مشارکت ارتش و سپاه منجر به خلق صحنه‌های بدیعی شد
  • جلوه‌های اقتدار ارتش ایران برای جهانیان آشکار شده است
  • به تعدی دشمنان «پاسخی طوفانی» می‌دهیم
  • سرلشکر موسوی: به تعدی دشمنان «پاسخی طوفانی» می‌دهیم
  • وعده صادق نیروهای مسلح ایران پاسخ طوفانی و یکپارچه است