Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیلا کرد بچه شاعر گفت: کتاب وضعیت جالبی ندارد، مسئله گرانی کاغذ و بی اعتمادی مخاطبان همزمان با هم تاثیر بسیار بدی روی صنعت نشر و چاپ کتاب گذاشته است. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۹ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، لیلا کردبچه شاعر و نویسنده در خصوص وضعیت کتاب و کتاب خوانی در گفتگو با راه دانا؛ گفت: کتاب وضعیت جالبی ندارد، مسئله گرانی کاغذ و بی اعتمادی مخاطبان همزمان با هم تاثیر بسیار بدی روی صنعت نشر و چاپ کتاب گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل این که در چند سال گذشته، تقریبا 6 سال گذشته سیل عظیمی از کتاب هایی که ارزش ادبی ندارند بدون هیچ ملاحظاتی چاپ شده اند و مردم اعتمادشان را به کتاب ها و ناشران از دست داده اند، افرادی که خودشان هزینه کتابشان را تقبل کرده اند تا کتابشان چاپ شود، تعداد انبوه چنین کتاب هایی مخاطب را بی اعتماد کرده است.

این شاعر جوان اظهار داشت: مسئله گرانی کاغذ باعث شده است که ناشران حتی برای کتاب های خوب هم توانایی هزینه کردن نداشته باشند، چه بسا خیلی از ناشران برای به چرخش در آمدن چرخه اقتصادی خودشان در حال حاضر حتی کتاب بی کیفیت پولی را به کتاب های خوبی که خودشان باید سرمایه گذاری کنند ترجیح دهند.

کردبچه اذعان داشت: مردم ما اهل مطالعه هستند، فضای مجازی باعث شده مردم از سمت مطالعه کاغذی به سمت مطالعه فضای مجازی سوق پیدا کرده اند، این هم مزایا و هم معایبی دارد، مزایای آن این است که طیفی از کتاب خوان ها را به این سمت سوق داده که دیگر کتاب تهیه نکنند و یک بخش هایی از کتاب مورد نظر را در فضای مجازی ببینند که خوب هست یا خیر، حتی ممکن است فضای مجازی از خریدن کتاب بی نیازشان کند، مخصوصا در مجموعه شعر این اتفاق می افتد.

وی در ادامه اضافه کرد: وقتی که مخاطب کتاب خوان شعری را در فضای مجازی می خواند ممکن است دیگر آن کتاب را نخرد، این از معایب آن است؛ از مزایای دیگر آن این است که یک طیف عظیمی از مردم که اصلا اهل مطالعه نبوده اند، فضای مجازی به سمت مطالعه هدایتشان کرده است یعنی کسانی که اصلا حاضر نبودند چیزی بخوانند می بینیم که دائم در این کانال ها و فضای مجازی مطالب متنوعی می خوانند.

لیلا کردبچه در پایان گفت: در فضای مجازی از هر مطلب محدود اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار می دهدف یعنی مخاطب اگر خودش در یک حوزه بخواهد خیلی حرفه ای به اطلاعاتی دست پیدا کند می داند که فضای مجازی اصلا کافی و کامل نیست و باید به سمت کتاب برود.

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدهای فضای مجازی برای کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نتیجه پژوهش سازمان غیر دولتی هلندی یوروچایلد نشان داد کودکان و نوجوانان ترجیح می‌دهند فعالیت‌های برخط خود را بطور شفاف بیان نکنند و با بزرگسالان در مورد خطراتی که در فضای مجازی با آنها روبرو هستند صحبت نکنند. 

احمد امین فرد گزارش می دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • دروغ‌پردازی با عکس ۷ سال پیش پارک دانشجو
  • نادری، فوتبالیستی که کتاب می‌خواند (عکس)
  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • زنجیره علویان پویشِ جدید کاربران فضای مجازی مازندران
  • «بوستان سعدی» با صدای ساعد باقری
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فرصت مناسبی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند است
  • نمایشگاه کتاب فرصتی برای آشنایی با جامعه ادبی ایران و هند
  • باید‌ها و نباید‌های استفاده کودکان از فضای مجازی
  • تهدیدهای فضای مجازی برای کودکان