Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@16:15:07 GMT

کشت گياهان دارويي در 50 هکتار از اراضي آمل

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۰۹۲۱

کشت گياهان دارويي در 50 هکتار از اراضي آمل

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل، 19 گونه شناخته شده در استان وجود دارد که سهم این شهرستان در تولید گیاهان دارویی 50 هکتار است.

 به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان آمل:، سید حسین اسلامی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، آب و هوایی کشور می توان گونه های گیاهان دارویی مختلفی در کشور تولید کرد که درآمد آن حتی از نفت بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با تاکید بر لزوم کشت گیاهان دارویی یادآور شد: گیاهان دارویی می‌توانند با کمی مراقبت در اراضی شیب دار و دیم تولید شوند.

وی افزود: در سالهای اخیر استفاده از گیاهان دارویی به دلیل اثبات اثرات مفید آن، ارزان بودن، کم بودن اثرات جانبی و همچنین ساز گار بودن با محیط زیست روز به روز در حال افزایش است و مصرف گیاهان دارویی برای درمان بسیاری از بیماریها مناسب است.

اسلامی در خصوص رویکرد جامعه به گیاهان دارویی بیان کرد: عوارض جانبی فراوان داروهای شیمیایی برای درمان بیماریهای مزمن از جمله، آسم، دیابت و روماتیسم، فشار خون از دلایل گرایش مردم به گیاهان دارویی است.

این مسئول با اشاره به اینکه بخش کشاورزی در اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان و کشاورزان فرصت های خوبی دارد و گیاهان دارویی در بازار جهانی با اقبال عمومی مواجه است.

وی در پایان با بیان اینکه گیاهان دارویی به عنوان ذخایر و گنجینه های ژنتیکی می تواند بزرگترین ثروت ملی برای استان باشد، گفت: 19 گونه شناخته شده در استان وجود دارد که سهم شهرستان آمل در تولید گیاهان دارویی 50 هکتار است.

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کشت گیاهان دارویی در 50 هکتار از اراضی آمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۰۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور

هودیانی  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت:  مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است. هودیانی گفت بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت. وی پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول برداشت شود.

هودیانی افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده است و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.

بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • تدوین ۱۱ برنامه کشاورزی برای تحقق شعار سال در قزوین
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • خطر دستبرد به طبیعت با برداشت بی رویه گیاهان دارویی!