Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آقای روحانی از سال ۹۵ تاکنون ۹۰ درصد دستورات FATF را اجرا کرده است اما این مسئله نه تنها هیچ گشایشی در مبادلات بانکی و تحریم ها ایجاد نکرده، بلکه در این حوزه مشکلاتی را نیز به وجود آورده است.

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛  با «ویژه های مشرق» همراه شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*******

** چون عضو FATF نیستیم در کشور اختلاس می‌شود!

روزنامه همشهری در یادداشتی به قلم «فریدون مجلسی» نوشت:«یک پایه مهم مسئله فساد در کشور، سیاست خارجی و عرصه بین المللی است. وقتی با نظام بین الملل در تنش هستیم و با نهادهای مالی جهانی مثل FATF همکاری نمی کنیم و از تجارت و خدمات بانکی بین المللی محروم هستیم، نتیجه همین اختلاس ها و محروم شدن از درآمدهای ملی مثل فروش نفت، صادرات محصولات پتروشیمی و سایر کالاهای صادراتی می شود».

مقامات ارشد دولت و اصلاح طلبان در دفاع از FATF دو ادعا را بارها مطرح کرده اند. اول اینکه پیوستن به FATF باعث ایجاد شفافیت و ممانعت از اختلاس می شود، و دوم اینکه اگر به کارگروه اقدام مالی بپیوندیم، تحریم ها کنار رفته و مبادلات بانکی تسهیل می شود.

در رد ادعای اول باید گفت در حال حاضر ۷۰ درصد پولشویی در دنیا، در آمریکا و اروپا رخ می دهد و این در حالی است که این کشورها از اعضای اصلی FATF هستند. علاوه بر این لایحه مبارزه با پولشویی در سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی تصویب و به قانون تبدیل شد و بعد از تائید شورای نگهبان، در تاریخ ۱۱ آذرماه ۸۸ آئین نامه اجرایی آن نیز تدوین و از سوی دولت وقت ابلاغ شد. بنابراین چنانچه دولت اراده‌ای برای مقابله با پولشویی دارد، به آسانی و بی آنکه نیازی به FATF باشد می تواند با این مسئله مقابله کند.

در رد ادعای دوم نیز باید گفت، دولت آقای روحانی از سال ۹۵ تاکنون ۹۰ درصد دستورات FATF را اجرا کرده است اما این مسئله نه تنها هیچ گشایشی در مبادلات بانکی و تحریم ها ایجاد نکرده، بلکه در این حوزه مشکلاتی را نیز ایجاد کرده است.

علاوه بر این مقامات ارشد دولت از جمله ظریف صراحتا اعلام کرده اند که هیچ تضمینی نمی دهند که با پیوستن به FATF مشکلات کشور رفع شود.

** ذوق زدگی اصلاح‌طلبان از کودتای آمریکایی در بولیوی

در شرایطی که «اوو مورالس» رهبر بومیان بولیوی در رقابت با «کارلوس مِسا» کاندیدای غربگرا با اختلافی بیش از ۱۰درصد و با کسب بیش از ۴۶درصد آراء در مرحله اول انتخابات پیروز شد، رسانه های همسو با آمریکا در این کشور، دروغ تقلب را مطرح کرده و کشور را به اغتشاش کشاندند.

در ادامه، پروژه کودتا کلید خورد و فرمانده ارتش بولیوی خواستار استعفای رئیس جمهور شد. آشوبگران همچنین به سفارت دولت ضدآمریکایی ونزوئلا نیز حمله کردند. آمریکا صراحتا از کودتا در بولیوی حمایت کرده و در اقدامی مداخله جویانه خواستار استعفای مقامات بولیوی شد.

نکته قابل توجه اینجاست که کودتای آمریکایی در بولیوی با ذوق زدگی برخی رسانه های اصلاح طلب مواجه شد.

در همین رابطه، روزنامه کارگزاران- به سردبیری «محمد قوچانی» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸- در گزارشی با عنوان «عاقبت پوپولیست» نوشت:«با قطع حمایت ژنرال ها از مورالس و استعفای رئیس جمهور بولیوی، یکی دیگر از سران پوپولیسم در آمریکای لاتین به پایان راه رسید».

روزنامه اعتماد نیز در گزارشی با عنوان «پایان مورالس» نوشت:«کارلوس مسا رییس‌جمهور پیشین بولیوی که در انتخابات ماه گذشته در جایگاه دوم قرار گرفت استعفای مورالس را جشن گرفت و رفتن او را پایان استبداد توصیف کرد...بسیاری بر این عقیده هستند که رفتن مورالس نقطه عطفی در نا آرامی‌های ماه‌های اخیر امریکای لاتین به حساب می‌آید که کشورهای آن درگیر هستند. چرا که تاکنون تعدادی از رهبران سیاسی امریکای لاتین در شیلی و اکوادور نیز توسط معترضان به چالش کشیده شده‌اند».

گویا برخی اصلاح طلبان خاطرات سال ۸۸ و دروغ تقلب و ایجاد اغتشاش چند ماهه برایشان زنده شده و سرِ ذوق آمده اند.

** حقوق های نجومی فقط ۲۳ میلیارد بود، این همه شلوغ بازی نداشت!

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت:«متاسفانه هنوز نه تنها وحدت و انسجام لازم و اجرایی و راهبردی در مبارزه فساد ایجاد نشده که عده‌ای از آن سکویی برای حمله و تضعیف دولت ساخته‌اند و تغافل می‌کنند که در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری تخریب و تضعیف دولت هم برای کشور و مردم مضر است و هم به مفاسد اقتصادی دامن می‌زند و تجمیع توان‌ها برای حل معضلات را ازبین می‌برد. جالب است که افراطیون شعارهای غلیظ ضد فساد می‌دهند ولی عملا آن فسادهایی را علم و پیش می‌کشند که به گونه‌ای ارتباطی با قوه مجریه پیدا می‌کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«داستان حقوق‌های نجومی مثال بارزی از این تاکتیک مخالفان دولت است. البته در شرایط چند سال اخیر و حتی در سال‌های عادی هیچ مدیری نباید از حقوق‌های بالا و غیر متعارف برخوردار باشد ولی دلواپسان محترم در حالی این موضوع را در بوق و کرنا کردند و فریادها کشیدند که بعدها مشخص شد کل مبالغ یاد شده ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود و به خزانه کشور هم بازگردانده شد وهیچ حقوقدانی آن را مصداق اختلاس ندانست وقوه قضائیه هم هیچ کس را به‌واسطه این موضوع تحت تعقیب قرار نداد».

حقوق های نجومی در سالهای اخیر  با واکنش منفی مردم و منتقدان دولت مواجه شد. اما متاسفانه برخی دولتمردان و رسانه های اصلاح طلب نه تنها این اقدام را محکوم نکرده بلکه از نجومی بگیران نیز تمجید کرده و آنان را «ذخیره نظام»! نامیدند.

حالا این رسانه اصلاح طلب با کوچک نمایی حقوق های نجومی، مدعی شده است که دریافتی نجومی بگیران فقط ۲۳ میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که اکنون برخی کارگران با مشکل حقوق معوقه دست و پنجه نرم کرده و بسیاری از جوانان برای ازدواج با مشکلات متعدد در اشتغال، تهیه مسکن و...مواجه هستند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز تحولات عراق روح الله زم تحولات لبنان اوو مورالس حقوق های نجومی بولیوی ویژه های مشرق اصلاح طلبان اختلاس فتنه 88 محمد قوچانی پوپولیسم ذخیره نظام روزنامه اصلاح طلب ظریف اغتشاش ویژه های مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، رئیس شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی، قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ را اعلام کرد.

محمدعلی نیکبخت بر اساس این ابلاغیه شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه ۱۳۹۹ به شماره ۱۸۰/۶۷۸۲۶ مورخ ۱۳۹۹/۰۹/۱۲مجلس شورای اسلامی، شورای قیمت گذاری اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی با تاکید بر به کارگیری رویکرد جایگزینی سیاست قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ تصویب نمود.


قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی شامل پنبه وش، عدس، نخود، لوبیا چیتی، لوبیا سفید، لوبیا قرمز، سیب‌زمینی پاییزه، سیب‌زمینی بهاره، سیب‌زمینی طرح استمرار، پیاز پاییزه، پیاز بهاره و پیاز طرح استمرار به شرح جدول اعلام شد.


در اجرای بند‌های (ت) و (ر) ماده (۳۵) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران، خرید‌های تضمینی محصولات اساسی کشاورزی منوط به رعایت الگوی کشت ابلاغی توسط وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.


به منظور بهبود شرایط کیفی خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی، رعایت کامل استاندارد‌های مربوط ضروری است.
انجام خرید‌های تضمینی محصولات اساسی کشاورزی منوط به داشتن بیمه محصول می‌باشد.
به استناد ماده (۶۱) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور و ماده (۳۶) آیین نامه اجرایی ورود، ساخت، فرمولاسیون و مصرف کود‌های شیمیایی، زیستی، آلی و سموم دفع آفات نباتی به منظور تولید محصولات سالم، خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی منوط به رعایت حد مجاز باقیمانده سموم و کود‌های شیمیایی است.


ردیف - نام محصول - قیمت هر کیلوگرم (ریال) - توضیحات:


۱ پنبه وش ۳۷۰۰۰۰ ریال - وش (۲) سفید مرغوب، بدون آفت زدگی، عاری از مواد خارجی (خاک، خاشاک، شاخ و برگ)


۲ عدس ۲۶۰۱۶۴ ریال - سالم، درجه یک، پاک و بدون هرگونه مواد خارجی در کیسه‌های ۵۰کیلوگرمی


۳ نخود ۲۵۹۰۸۰ ریال - سالم، درجه یک، پاک و بدون هرگونه مواد خارجی در کیسه‌های ۵۰کیلوگرمی


۴ لوبیا چیتی ۳۵۰۱۳۷ ریال - سالم، درجه یک، پاک و بدون هرگونه مواد خارجی در کیسه‌های ۵۰کیلوگرمی


۵ لوبیا سفید ۲۲۱۲۹۷ ریال - سالم، درجه یک، پاک و بدون هرگونه مواد خارجی در کیسه‌های ۵۰کیلوگرمی


۶ لوبیا قرمز ۲۲۳۲۴۶ ریال - سالم، درجه یک، پاک و بدون هرگونه مواد خارجی در کیسه‌های ۵۰کیلوگرمی


۷ سیب‌زمینی پاییزه ۴۵۵۰۵ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی


۸ سیب‌زمینی بهاره ۵۰۰۴۴ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی


۹ سیب‌زمینی طرح استمرار ۶۰۹۸۱ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی


۱۰ پیاز پاییزه ۲۹۵۷۷ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی


۱۱ پیاز بهاره ۲۶۸۸۷ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی


۱۲ پیاز طرح استمرار ۳۷۳۲۹ ریال - مرغوب، سالم، بدون آفت زدگی و مواد خارجی

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم به نفع جهش تولید است
  • ما به دنبال تنش نیستیم/ اگر اسراییل خطا کند، پاسخ شدید می‌دهیم
  • مخبر: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود به شدت پاسخ می‌دهیم
  • دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن / زیرنویس فارسی
  • پیام مقام‌های آمریکایی به صهیونیست‌ها: در صورت تکرار حملات ایران، قادر به مقابله نیستیم
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق علیه اسرائیل به آمریکایی‌ها پیام دادیم؛ گفتیم به دنبال توسعه تنش نیستیم
  • اسبقیان: سوم اردیبهشت مالکان استقلال و پرسپولیس مشخص می‌شود/ به دنبال حضور هیئت مدیره نیستیم
  • اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی زراعی جاری
  • انتقاد یک اصلاح‌طلب از مواضع صهیونیستی رادیکال‌ها