Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در اطلاعیه سازمان هواشناسی آمده است: «از روز پنج شنبه (۲۳ آبان ماه) با نفوذ توده هوای سرد به استان‌های ساحلی دریای خزر بارش باران و کاهش دما شروع خواهد شد. روز جمعه (۲۴ آبان ماه) فعالیت سامانه بارشی در سواحل دریای خزر تشدید می‌شود و بخشهایی از شمال غرب، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور را فرا می گیرد و سبب بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در مناطق سردسیر و نواحی کوهستانی شمال غرب و ارتفاعات البرز بارش باران و برف و کاهش قابل توجه دما حدود ۵ تا ۱۰ درجه در نیمه شمالی کشور می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس روز پنجشنبه (۲۳ آبان ماه) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، نیمه شرقی اردبیل و روز جمعه (۲۴ آبان ماه) در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، نیمه شرقی آذربایجان شرقی، دامنه‌های البرز در شمال استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، برخی مناطق خراسان شمالی بارش باران، رعد وبرق، کاهش قابل توجه دما در ساعات روز و بارش برف در مناطق سردسیر پیش‌بینی می‌شود.

در نتیجه حاکمیت این وضعیت جوی احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب، مه آلود شدن جاده‌های کوهستانی، مواج شدن دریای خزر، وزش تند بادهای لحظه‌ای وجود دارد. بر این اساس به هموطنان توصیه می‌شود هنگام تردد در مناطق کوهستانی به دلیل لغزندگی جاده و مه‌آلود بودن احتیاط کنند و برداشت محصولات و کشت پاییزه را سرعت ببخشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بارش باران هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۱۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی به کشاورزان

سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط کشور تا پنجشنبه خبر داد و نسبت به آب‌گرفتگی، سیلاب و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار صادر کرد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز، یکشنبه، و فردا در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، برخی مناطق شرق و جنوب شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی رگبار،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، در برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده است.

روز سه‌شنبه دامنه بارش‌ها علاوه بر مناطق ذکرشده شمال شرق کشور را در بر می‌گیرد. چهارشنبه بارش‌ها در شمال غرب و غرب پایان می‌یابد، اما در سایر مناطق ذکرشده،‌ سیستان و بلوچستان و برخی مناطق هرمزگان ادامه خواهد داشت.

سامانه بارشی روز پنجشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال است. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما روی می‌دهد، در این مدت دریای خزر نیز مواج می‌شود.

توصیف سامانه: افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: یکشنبه 1403/02/02

زمان پایان: ظهر چهارشنبه 1403/02/05

نوع مخاطره: وزش باد با بیشینه سرعت 24 نات و بیشینه ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین 1 تا 1/5 متر (تأکید بر مناطق دور از ساحل)

منطقه اثر:

یکشنبه 1403/02/02: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، در خلیج فارس.

دوشنبه 1403/02/03 و سه‌شنبه 1403/02/04: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و نواحی غربی دریای عمان.

چهارشنبه 1403/02/05: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان و تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی.

توصیه: اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی به‌همراه ناپایداری‌های همرفتی محلی

زمان شروع: شنبه 1403/02/01

زمان پایان: چهارشنبه 1403/02/05

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک، تگرگ و صاعقه

منطقه اثر:

یکشنبه 1403/02/02: اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، زنجان، کردستان، کرمانشاه، همدان، یزد، مرکزی، ایلام، لرستان، قم، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، اصفهان، شرق فارس، ارتفاعات کرمان، ارتفاعات و دامنه‌های استانهای تهران، مازندران، سمنان و گیلان.

دوشنبه 1403/02/03: آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی، کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، مرکزی، ایلام، لرستان، البرز، تهران، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، بوشهر، یزد، کرمان، هرمزگان، سمنان، قم، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، فارس و خراسان رضوی.

سه‌شنبه 1403/02/04: آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، شمال کردستان، تهران، البرز، قزوین، قم، همدان، مرکزی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمان، شرق و شمال شرق خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان.

چهارشنبه 1403/02/05: مازندران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، دامنه و ارتفاعات استانهای البرز، تهران و گلستان، اصفهان، یزد، کرمان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، هرمزگان.

اثر مخاطره: آسیب به محصولات کشاورزی

توصیه: عدم انجام محلول‌پاشی و سم‌پاشی با توجه به وقوع بارش‌ها، عدم انجام آبیاری مزارع به‌دلیل وقوع بارندگی و جهت جلوگیری از خوابیدگی مزارع، زهکشی و پاک‌سازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به بارش‌ها، حفاظت از مزارع صیفی‌جات، کنترل دما و رطوبت انبارها با توجه به افزایش رطوبت جهت جلوگیری از خسارت بیماری‌های قارچی، بسته نگه‌داشتن دریچه‌های گلخانه‌ها هنگام کاهش دما و بارش، عدم استفاده از آب باران برای دام‌ها، جلوگیری از نفوذ روان‌آب به داخل سالن‌ها، پاک‌سازی، تنظیم و کنترل دریچه‌های ورودی و خروجی آب استخرها جهت جلوگیری از ورود آب گل‌آلود به استخر‌ها با توجه به وقوع روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها، عدم کوددهی به استخرهای پرورش ماهی گرم‌آبی و کاهش غذادهی به‌میزان نصف نرمال به‌دلیل ابرناکی، خودداری دامداران و عشایر از عبور در ارتفاعات و انتقال دام‌ها به مکان سرپوشیده هنگام وقوع بارش، عدم توقف در حاشیه رودخانه‏‌ها و مسیل‏‌ها با توجه به وقوع بارش‌ها‏، عایق‌بندی و محافظت از کندوها در مقابل بارش، عدم تردد ماشین‌آلات کشاورزی به‌روی مزارع، احتیاط کلیه کشاورزان و دامداران با توجه به شرایط بارندگی پیشِ‌رو.

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر | هوا تا این روز سردتر خواهد شد
  • هشدار هواشناسی برای رعد و برق و بارش‌های رگباری در این استان‌ها
  • صدور هشدار هواشناسی برای بارش‌های رگباری در نوار غربی کشور
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا
  • هشدار هواشناسی به کشاورزان
  • رگبار باران و تگرگ در این مناطق؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق
  • آخرین اخبار از مناطق سیل‌زده جنوب و شمال کشور
  • رگبار باران، گردوخاک و تگرگ در اغلب مناطق کشور