Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دو شرط افزایش سقف وام نوسازی مسکن به ۱۰۰ میلیون تومان گفت: متقاضیان افزایش وام تا ۱۰۰ میلیون تومان باید توان بازپرداخت اقساط آن را به تایید بانک برسانند. همچنین سود بانکی مقدار اضافه‌تر از رقم اولیه وام، مشمول تخفیف نیست و با همان ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.

محمد پژمان درباره افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده، اظهار داشت: براساس اعتباری که در اختیار وزارت شهرسازی برای اجرای این برنامه قرار گرفته به ۲۰ هزار واحد از سوی بانک مسکن تسهیلات نوسازی تخصیص پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این ۲۰ هزار مورد که به بانک مسکن معرفی شده‌اند، ۶ هزار متقاضی تسهیلات نوسازی را دریافت کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره امکان افزایش سقف تسهیلات نوسازی مسکن تا ۱۰۰ میلیون تومان گفت: امکان افزایش وام نوسازی بافت فرسوده تا ۱۰۰ میلیون تومان با در نظر گرفتن دو شرط مهم وجود دارد. اول اینکه متقاضیان افزایش وام تا ۱۰۰ میلیون تومان باید توان بازپرداخت اقساط آن را به تایید بانک برسانند.

وی افزود: شرط دوم این است که سود بانکی مقدار اضافه‌تر از رقم اولیه وام مشمول تخفیف نیست و با همان ۱۸ درصد محاسبه می شود. 

---

پژمان همچنین درباره توقف نوسازی منطقه سیروس که دو سال گذشته توسط عباس آخوندی کلنگ زنی شد، اظهار داشت: این پروژه را به توسعه‌گر واگذار کرده‌ایم اما باید در آن تجدید نظر شود تا حداقل هزینه و درآمد این پروژه  سربه‌سر شود. در حال حاضر میان تراکم، ‌ سطح و سطوح نقشه‌های منطقه سیروس پاسخگوی میزان سرمایه‌گذاری نیست و توسعه‌گر باید پیشنهاد اصلاح را ارایه دهد.   

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هنوز پروژه نوسازی بافت فرسوده در سیروس به مرحله اجرا نرسیده است، گفت: نقشه‌های قبلی را نپذیرفتند چراکه در این نقشه‌ها فضای مشاعات زیاد بود به طوری که بیش از یک برابر اندازه یک واحد، مشاعات برای آن در نظر گرفته بودند که هزینه زیادی را به سازنده تحمیل می‌کرد.  

پژمان ادامه داد: محدوده  نوسازی این منطقه افزایش یافته و قرار شده سازنده نقشه‌ای برای محدوده بزرگ‌تر تهیه کند و به شرکت باز آفرینی ارایه دهد. البته در این منطقه هنوز واحدی از سوی مالکان به توسعه‌گر ارایه نشده و دولت در این منطقه ۵۰ واحد مسکونی خالی از سکنه دارد که در صورت نیاز این واحدها را در اختیار مالکان بافت فرسوده قرار می‌دهیم تا طرح به اجرا برسد. /ایلنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۱۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده کشور خبر داد و گفت: هم‌اکنون نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور شروع شده است که بیش از ۸۲ هزار واحد در کشور بهره برداری شده است.
آیینی با یادآوری اینکه برنامه امسال شرکت بازآفرینی شهری ایران، آغاز نوسازی ۱۵۰ هزار واحد جدید و بهره برداری از ۱۰۰ هزار واحد نوسازی در کشور است، افزود: با بهره‌برداری از ۲۵ هزار واحد نوسازی شده جدید ۷۵ هزار واحد دیگر در برنامه تحویل در سال جاری قرار می گیرند که انتظار می‌رود تا این رقم افزایش بیشتری یابد.

اجرای بسته تشویقی در ۸۲ درصد مساحت بافت‌های فرسوده شهرها
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بسته تشویقی شهرسازی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت‌های فرسوده در ۵۲۹ شهر اجرا شده است که اجرای این طرح ۸۲ درصد سطح بافت‌های ناکارآمد و یک چهارم مساحت کشور را پوشش می‌دهد. همچنین ۲۴۴ شهر بسته تشویقی بومی خود را تدوین کرده‌اند و این بسته‌ها در این شهرها در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با یادآوری اینکه در سال گذشته آمار صدور پروانه در ۲۰۳ شهر کشور در مقایسه با پارسال افزایشی بود، گفت: بالاترین آمار صدور پروانه در ۱۰ سال گذشته در سال ۱۴۰۲ ثبت شد .
آیینی ادامه داد: سهم بافت‌های فرسوده در کل ساخت و سازهای شهری کشور با ۲.۸ درصد رشد به ۲۱.۸ درصد رسیده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان‌های تهران، خراسان رضوی و اصفهان رتبه اول تا سوم را در سال گذشته در زمینه نوسازی به خود اختصاص دادند، گفت: از نظر تحقق برنامه بازآفرینی شهری شهرهای تهران، مشهد و کرمانشاه رتبه‌های اول تا سوم را داشتند.

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • شمار واحدهای نهضت مسکن ملی از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گذشت
  • اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • معرفی بیش از هزار و ۲۰۰ نفر متقاضی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در استان تهران
  • ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان با آورده ۱۵ میلیون تومانی
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور