Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاضلی، از ایجاد دبیرخانه های دائمی «تعزیه و نمایش‌های آیینی سنتی» و جشنواره شعر با گویش های محلی در شهرستان کنگاور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، نشست صمیمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه شهرستان کنگاور روز(دوشنبه،۲۰ آبان) با حضور معاونین و کارشناسان  این اداره کل ،فرماندار ،رئیس و کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشداری کنگاور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«بهرام فاضلی زاد» در این نشست با تبریک هفته وحدت به بیان نقش و اهمیت و جایگاه هنرمندان در تقویت بیش از پیش حوزه وحدت و ترویج و اشاعه آموزه های دین مبین اسلام پرداخت و گفت:هنرمندان و اهالی رسانه به عنوان اثرگذارترین طیف از جامعه باید به صورت ویژه و شاخص دیده شودند.

 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، حمایت از هنرمندان و نقد سازنده رسانه ها را یکی از رسالت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برشمرد و گفت: فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی دو مقوله استراتژیکی و بسیار مهم در سطح جامعه است که هنرمندان و اصحاب قلم این رسالت خطیر را برعهده دارند لذا حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های فاخر و سازنده این بزرگواران به صورت ویژه مورد توجه است.

 

وی بالندگی و پیشرفت جامعه را در گرو ایجاد زیرساخت های  فرهنگی و توسعه بخشیدن به فعالیت های فرهنگی و هنری تاثیر گذار در این عرصه بر شمرد و اظهار کرد: اختصاص اعتبار در حوزه فرهنگی سرمایه گذاری است نه هزینه؛ چرا که فرهنگ پایه و اصل و اساس اعتلاء، پیشرفت و بالندگی هر جامعه ای است.

 

«سیاوش نظری» نیز در ابتدای این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت فرهنگ و هنر شهرستان، آمار مراکز، موسسات و انجمن های فعال در شهرستان کنگاور را اعلام کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگاور، با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و هنری بسیار خوب در این شهرستان به پیشینه غنی شهرستان کنگاور در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و خواستار حمایت بیش از پیش مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از فعالیت های ارزنده فعالان فرهنگی در این شهرستان شد.

 

«خیرالله خزایی» نیز در ادامه با قدردانی از برگزار کنندگان نشست صمیمی هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر رسانه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور ایشان در شهرستان را موجب دلگرمی برای فعالان عرصه فرهنگ و هنر خواند و گفت: فعالیت های هنرمندان در شهرستان ها نیز باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و حمایت شود.

 

فرماندار کنگاور، حمایت از فعالان فرهنگ حوزه فرهنگ و هنر را موجب دلگرمی و افزایش انگیزه برای انجام کارهای بهتر و اثرگذارتر در جامعه  دانست و افزود: پیگیری مصوبات این جلسه بسیار ضروری و مهم است لذا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفاً نباید به برگزاری جلسات بسنده کند.

 

وی در پایان بیان پیشنهادات، مشکلات و نقطه نظرات هنرمندان را در رفع مسائل و مشکلات موجود بسیار اثرگذار خواند و اظهارکرد: پیگیری مسائل مطروحه و پیشنهادات لازم در حوزه های مختلف فرهنگی هنری منجر به حصول نتیجه مطلوب در رفع نواقص و تقویت نقاط قوت می شود.

 

بر اساس این گزارش بیان مشکلات و مسائل مرتبط با اصحاب فرهنگ و هنر از جمله حوزه های فرهنگی حمایت مالی مشکلات بیمه هنرمندان و تجهیزات مورد نیاز آنان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد.

 

گفتنی است، در این جلسه ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره شعر با گویش های محلی، راه اندازی دبیرخانه دائمی تعزیه و نمایش‌های آیینی سنتی، تخصیص مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبارات در نظر گرفته شده جهت تجهیز مجتمع فرهنگی هنری یادگار امام(ره) و خرید ۴۰ عدد سه پایه جهت برپایی نمایشگاه های هنری در شهرستان کنگاور به تصویب رسید.
 

پایان پیام/81

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت مسجد مسجد هفته وحدت اصفهان شیراز هفته وحدت هفته وحدت گویش محلی جشنواره شعر فرهنگ و هنر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر قیصر بر ظرفیت و توانمندی زبان فارسی افزود

حمید بهداروندی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گتوند گفت: قیصر امین پور، با آرمان‌های امام، شهیدان و رزمندگان پیش آمد و آن آرمان‌ها را در اشعارش ترسیم کرد.

به گفته او قیصر شاعری است که در دوران جنگ در ستایش رزمندگان با عواطف و عشق، شعر سرود و از جنگ باشکوه یاد می‌ کند.

او می گوید: قیصر صادقانه با مفهوم دینی جنگ روبه رو شد، و اشعاری سرود که نشانگر حضور جدی و امیدوار کننده او در ساخت شعر بود.

 شعر‌های این شاعر گرانقدر بر ظرفیت‌ها و توانمندی زبان فارسی افزوده است و توانست، ویژگی‌های سبکی و بلاغی شعر کلاسیک و شعر نیمایی را با شعرهایش تلفیق کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گتوند گفت: ابنجانب دوم اردیبهشت ماه سالروز تولد این شاعر برجسته را به مردم هنر پرور شهرستان گتوند بویژه هنرمندان، اهالی فرهنگ، ادب، نویسندگان و شعرا تبریک عرض می نمایم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • سُرنانوازی لرستان یک موسیقی جهانی شده است
  • مدیرکل ارشاد سیستان و بلوچستان سکاندار کمیته آثار هنری در کنگره ملی شهدا شد
  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • تخصیص اعتبار از محل قرارگاه شهید آوینی برای تقویت انجمن های هنری
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • ارسال ۵۸۷ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره مطبوعات شرق کشور
  • شعر قیصر بر ظرفیت و توانمندی زبان فارسی افزود
  • هنرمندان با پرداختن به موضوعات دینی - ملی آنها را ماندگار می‌کنند