Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@15:26:42 GMT

متهمان قاچاق ارز و پولشویی پای میز محاکمه

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۱۸۴۵

متهمان قاچاق ارز و پولشویی پای میز محاکمه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی، غلامعلی صادقی با اشاره به ارسال پرونده متهمان قاچاق کالا، ارز و پولشویی به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران در نظام اقتصادی در استان اظهار کرد: در آینده نزدیک شاهد رسیدگی به اتهامات 7 تن از افرادی که متهم به قاچاق ارز و پولشویی هستند، خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: این افراد با سوء استفاده از نوسان قیمت ارزهای خارجی و سوء استفاده از خلاءهای موجود و ضعف سیستمی بانک مرکزی و بانک ملی با همکاری تعدادی از دلالان ارزی و برخی عوامل بانکی اقدام به قاچاق انواع ارز و پولشویی کردند که به اتهامات این افراد در چهارچوب موازین قانونی رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به اثرات مثبت استیذان صورت پذیرفته از مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در خصوص نحوه مواجهه و برخورد با پرونده های مفاسد اقتصادی بیان کرد: پس از انجام این استیذان و اذن مقام معظم رهبری، شاهد تحول خوبی در زمینه تسریع در رسیدگی به اینگونه پرونده ها و برخورد با مفسدان اقتصادی و اخلال گران در نظام اقتصادی کشور بودیم. 

صادقی با اشاره به نتایج مطلوب به دست آمده در جریان رسیدگی به پرونده اخلال گران در نظام اقتصادی در استان بیان کرد: پس از رسیدگی به پرونده متهمان شرکت تعاونی موسوم به «اعتماد ایرانیان»، شرکت موسوم به «پردیسبان» و شرکت «پدیده»، شاهد احقاق حقوق سرمایه گذاران، سهامداران و مال باختگان این شرکت ها و مؤسسات بودیم که برخورد قاطعانه با متهمان این پرونده ها ضمن حفظ حقوق سهامداران، رضایت عمومی را نیز در پی داشت.
 

کد خبر 462889 برچسب‌ها استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مرضیه یونسی افزود: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان فامنین به پرونده قاچاق کالا شامل چهار هزار و ۸۰۰ عدد دستمال جادویی و ۵۲۸ ست دستمال آشپزخانه به ارزش یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

او تأکید کرد: شعبه پس از بررسی و با توجه به ارائه نکردن مدارک گمرکی، اتهام قاچاق کالا را محرز و علاوه بر ضبط کالا‌های کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

به گفته یونسی، همچنین شعبه متهم را به دلیل بیشتر بودن ارزش وسیله نقلیه از کالای قاچاق، متهم را معادل ارزش کالا به پرداخت یک میلیارد و۴۴۰ میلیون ریال جریمه و در مجموع به پرداخت ۲میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان تصریح کرد: مأموران پلیس امنیت اقتصادی شهرستان همدان از یک خودرو سواری محموله کالای قاچاق را کشف و پرونده تخلف آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • جزییات راه اندازی سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • رونمایی از سامانه جامع انتظامی سازمان نظام پزشکی
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • محاکمه بزرگ منافقین؛ داعشی‌های دهه ۶۰
  • قاچاقچی دام زنده ۱۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • از کار افتادن سنسور قاچاقی خودرو
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در یزد
  • جریمه قاچاقچی سنسور خودرو در اهواز
  • جریمه ۱۶ میلیارد ریالی قاچاقچی دام در یاسوج