Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع مسئول از تلاش آمریکا برای بین المللی کردن پرونده تظاهرات عراق خبر داد.

به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، یک منبع مسئول اعلام کرد: آمریکایی‌ها برای بین‌المللی کردن پرونده تظاهرات عراق و متحد کردن هم‌پیمانان غربی خود و کشورهای منطقه برای اعلام موضعی مشابه تلاش می‌کنند. این موضع جدید باعث می‌شود دولت و گروه‌های سیاسی نتوانند از عهده مقابله با تظاهرات برآیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع افزود: بیانیه اخیر کاخ سفید که در آن بر لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام تأکید شده، به مثابه توقف حمایت از دولت عراق و درخواست برای برکناری آن بود.

احتمالا آمریکا مواضع دیگری نیز اتخاذ کند از جمله اینکه دیگر عراق را درباره واردات گاز و برق از ایران مستثنی نکند و به این استثنا پایان دهد، همچنین بغداد را به این ترتیب تحت فشار بگذارد که باید بین قطع تعامل با ایران یا تحریم‌ها یکی را انتخاب کند./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/رونمایی دولت عراق از بسته رفاهی خود برای معترضان

  00:42 :: 1398/7/15

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه

وبگاه شبکه الجزیره نوشت: «تظاهرکنندگان در سراسر ایالات متحده در “روز مالیات”، خیابان‌ها و مراکز خرید را بستند و خواستار پایان دادن به جنگ در نوار غزه شدند».

نیویورک تایمز گزارش داد که تظاهرکنندگان قصد داشتند با مختل کردن اقتصاد رهبران جهان را برای دستیابی به آتش بس در نوار غزه تحت فشار قرار دهند.

این در حالی است که» جو بایدن» با فشار اعضای حزبش برای تغییر سیاست آمریکا در قبال اسرائیل و فاجعه انسانی فزاینده در نوار غزه، در بحبوحه هشدار‌های دموکرات‌ها مبنی بر اینکه شیوه برخورد او با ادامه جنگ بر شانس او ​​برای دور دوم ریاست جمهوری تأثیر می‌گذارد، روبه رو است.

رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته گفت که معتقد است سیاست بنیامین نتانیاهو در غزه با توجه به انتخابات ریاست جمهوری آینده‌اش «اشتباه» است و از اسرائیل خواست آتش‌بس کند، اما در اواخر هفته پس از واکنش ایران به هدف قرار دادن کنسولگری این کشور در دمشق، حمایت قاطع خود از تل‌آویو را تأیید کرد.

در همین رابطه؛ یک نظرسنجی که روز دوشنبه توسط شبکه آمریکایی CBS منتشر شد، نشان داد که درصد آمریکایی‌هایی که می‌خواهند جنگ در غزه را متوقف کنند از ۳۱ درصد رسید، به ۳۷ درصد افزایش یافته است و درصد حمایت‌کنندگان از نحوه برخورد رئیس‌جمهور آمریکا با جنگ اسرائیل در غزه به ۳۳ درصد کاهش یافته است که در اکتبر گذشته ۴۴ درصد بود.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که درصد دموکرات‌هایی که با مردم فلسطین همدردی می‌کنند از ۳۹ درصد در اکتبر گذشته به ۴۶ درصد افزایش یافته است، در حالی که همدردی آنها با اسرائیلی‌ها از ۴۴ درصد به ۳۲ درصد کاهش یافته است.

این نظرسنجی نشان داد که تعداد کمتری از دموکرات‌ها و مستقل‌ها بر این باورند که لازم است ایالات متحده تسلیحات و تجهیزات به اسرائیل بفرستد، زیرا تنها ۴۰ درصد گفته‌اند که واشنگتن باید سلاح به تل‌آویو بفرستد، در حالی که این نظر هنوز در میان جمهوری‌خواهان از حمایت برخوردار است.

از سوی دیگر، درصد آمریکایی‌هایی که خواستار افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه بودند از ۵۷ درصد در اکتبر گذشته به ۶۳ درصد افزایش یافت.

منبع: شفقنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تظاهرات هزاران نفر در آمریکا علیه حملات رژیم اسرائیل در غزه
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در سانفرانسیسکو آمریکا (فیلم)
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد
  • کوبا نسبت به اقدامات ضدانسانی رژیم صهیونیستی هشدار داد
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • تاکید عراق برای تعیین جدول زمانی برای پایان ماموریت ائتلاف
  • نخست‌وزیر عراق عازم آمریکا شد
  • لاپید خواستار مشارکت گسترده در تظاهرات علیه نتانیاهو شد