Web Analytics Made Easy - Statcounter

 امسال برخلاف سال‌های گذشته افراد مسئول با کنترل ورودی، تنها کسانی که دعوت‌نامه آیین پایانی را به همراه داشتند به داخل سالن راه دادند.

گیتی خامنه مجری دهه ۶۰ و ۷۰ برنامه‌های کودک صدا و سیما به همراه حمید ترابیان از مجریان باتجربه و همدانی صدا و سیما اجرای آیین پایانی این جشنواره را بر عهده داشتند.

کلیپ تصویری از جاذبه‌های گردشگری همدان به همراه معرفی این استان و همچنین تصاویر هوایی از شهر همدان برای افراد حاضر در سالن به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای نمایش تک نفره و بدون کلام یکی از هنرمندان، سکوت خاصی را در سالن حکم فرما کرد و افراد حاضر در این آیین را به وجد آورد و تا چند دقیقه ایستاده "یاسر خاسب" هنرمند اجرا کننده این نمایش را تشویق کردند.

در پایان سخنرانی مجید قناد، دبیر این جشنواره، افراد حاضر در سالن، جمله معروف این مجری برنامه‌های کودک صدا و سیما را (بریم یه برنامه ببینیم) یک صدا و با همان لحن گفتند.

در هنگام اجرای برنامه میکروفون یکی از مجری‌ها قطع شد.

جایگاه ویژه خبرنگاران و عکاسان خبری در قسمت مناسب سالن تعبیه شده بود تا به خوبی به آیین پایانی این جشنواره اشراف داشته باشند.

حضور خبرنگاران و عکاسان همدانی و کشوری از رسانه های مختلف، خبرگزاری‌های رسمی و صداوسیما در این آیین پُررنگ بود.

پیام معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست در رابطه با اصلاح و آموزش فرهنگ عمومی با استفاده از زبان هنر در سالن خوانده شد.

سخنرانی‌های کوتاه سخنرانان موجب خرسندی حاضران در سالن شده بود.

گیتی خامنه این آیین را به دو زبان فارسی و انگلیسی اجرا کرد.

حضور هنرمندان برجسته سینما و تلویزیون همچون ایرج راد، بهزاد فراهانی، رضا بابک، اصغر همت، مریم کاظمی، مجید قناد و همچنین فاضل نظری شاعر برجسته کشور در سالن بوعلی‌سینا بازار عکس‌های خویش‌انداز را گرم کرده بود.

مهدی شکوهی یکی از خواننده‌های برجسته کشور با اجرای ۲ موسیقی شاد موجب ایجاد شور و نشاط در سالن شد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در سخنرانی خود از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان دوباره به همدان بازگردد.

در آیین پایانی این جشنواره از رضا بابک بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون به پاس فعالیت هنری برای کودکان و نوجوانان تقدیر شد.

در هنگام تقدیر از رضا بابک در مقابل سکوی اجرا، آتش‌بازی ویژه‌ای برگزار شد.

پس از پخش اذان ظهر به افق همدان، نوجوانان گروه "هورالمهدی" ۲ آهنگ را با مضمون شهدا و همدان به زیبایی اجرا کردند.

پیش از معرفی برترین‌های جشنواره و اهدای جوایز، کلیپی از خودنمایی اسپانسرهای این جشنواره پخش شد.

در هنگام معرفی برترین‌های بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، هنرمندان گروه‌هایی که اثر آن‌ها برنده جایزه می‌شد با تشویق و جیغ بلند هم گروهی‌های خود همراه بودند.

در این آیین یاد و خاطر مرحوم حسین محب‌اهری بازیگر حوزه کودک و نوجوان که سال گذشته به دیار باقی شتافت، زنده نگه‌داشته شد.

"احترام برومند" یکی از داوران بخش خردسال این جشنواره پس از معرفی برترین‌های این بخش در سخنرانی خود توصیه‌های را به منظور استفاده از آثار هنری در حوزه کودکان بیان کرد.

پس از اینکه آراد ترابی بازیگر خردسال یکی از نمایش‌ها، جایزه خود را دریافت کرد، درخواست میکروفون کرد تا چند جمله سخن بگوید که با مخالفت مجریان روبرو شد.

 بهزاد فراهانی بازیگر برجسته سینما و تلویزیون نیز از این عمل انتقاد کرد و این جشنواره را متعلق به کودکان دانست.

پس از این انتقاد آراد نیز به روی سن دعوت شد و جایزه خود را به پدرش تقدیم کرد.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور ۵۳ اثر نمایشی از ۱۳ استان و هفت کشور از ۱۶ تا ۲۱ آبان‌ماه در همدان برگزار شد.

برچسب‌ها همدان جشنواره بیست و ششم تئاتر، کودک و نوجوان تئاتر نمایش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان تئاتر نمایش همدان تئاتر نمایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ۱۵ نمایش منتخب جشنواره و نمایش «میشو سوزوکی» نوشته و به کارگردانی اصغر گروسی به دعوت دبیر جشنواره، به شرح زیر اجرا خواهند شد.

۱. نمایش «آبگینه» نوشته سعید تشکری و کرگردانی مریم رضازاده از استان البرز از ۱۳ تا ۲۵ اردیبهشت در فرهنگسرای هنر نظرآباد به صحنه می‌رود.

۲. نمایش «آبی‌گونه» نوشته و به کارگردانی کاوه مهدوی از ۲۳ فروردین تا ۳۰ اردیبهشت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر تهران به صحنه می‌رود.

۳. نمایش «تولد یک سالگی» نوشته شادی غفوریان و به کارگردانی بهاره فاضلی‌راد در شهر مشهد، در تماشاخانه حسین نوری و تاریخ ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت اجرا خواهد داشت.

۴. نمایش «پانما» نوشته و به کارگردانی مجید کاظم‌زاده مژدهی از تاریخ ۱ تا ۱۰ اردیبهشت در تالار مرکزی رشت اجرای عمومی صحنه‌ای خواهد داشت.

۵. نمایش «روز‌های اتفاقی» نوشته کامران شهلایی و کارگردانی پوریا رضایی از تاریخ ۵ تا ۱۵ اردیبهشت در فرهنگسرای آینه شهر اراک به صحنه خواهد رفت.

۶. نمایش «پر» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی محمد رسائلی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت در تالار مرکزی رشت اجرای عمومی خواهد داشت.

۷. نمایش «حکایت دختری که خاتون مغربی را دید» نوشته سیروس همتی و کارگردانی مشترک سیدابراهیم شبیری و پوریا قصابی از ۱۳ تا ۲۷ اردیبهشت در تماشاخانه صورتک قوچان اجرای عمومیِ صحنه‌ای خواهد داشت.

۸. نمایش «دارشکنه» نوشته و به کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت در سالن لایق شیراز به صحنه خواهد رفت.

۹. نمایش «دل لرزه» نوشته سیدعلی موسویان و به کارگردانی فاطمه بایرام‌زاده از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت در تئاتر شهر تبریز به صحنه خواهد رفت.

۱۰. نمایش «صدمین تکه» نوشته و به کارگردانی بهناز دوستی از ۱ تا ۱۰ اردیبهشت در سالن بلک باکس شهر ساری به صحنه خواهد رفت.

۱۱. نمایش «کان لم یکن» نوشته و به کارگردانی سیدعلی موسویان از ۲۶ فروردین تا ۳۱ اردیبهشت در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر تهران به صحنه می‌رود.

۱۲. نمایش «یاخته» نوشته مهدی سیم‌ریز و به کارگردانی میثم نویریان از ۵ تا ۲۵ اردیبهشت در تماشاخانه مهر حوزه هنری تهران اجرای عمومی خواهد داشت.

۱۳. نمایش «گلبهار» نوشته و به کارگردانی هاشم پورمحمدی از ۱۵ تا ۳۰ اردیبهشت در تئاترشهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.

۱۴. نمایش «گوهر» نوشته سیروس همتی و به کارگردانی سید محسن هاشمی از ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت در تماشاخانه هنر شهر تربت حیدریه اجرای عمومی خواهد داشت.

۱۵. نمایش «هشت + میلیون» نوشته رضا عرفانی و به کارگردانی محمد حسن‌زاده از ۱۰ تا ۳۰ اردیبهشت در کارخانه نوآوری شهر مشهد به صحنه می‌رود.

۱۶. همچنین نمایش «میشو سوزوکی» نوشته و به کارگردانی اصغر گروسی از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت در سالن لایق شهر شیراز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از برنامه‌های بیست و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) است که به ریاست فرهاد قائمیان در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعلام اجرای عمومی آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی 
  • جدول اجرای عموم نمایش‌های بخش کودک و نوجوان اعلام شد
  • جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در قم برگزار شد
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • نماینده شهرستان‌ها در پایتخت هستیم/بعد از اجرا نمایش همراهتان است
  • عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)
  • اجراهای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شدند+فیلم
  • جدول اجرای عمومی نمایش‌های هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی مشخص شد
  • اعلام جدول اجراهای عمومی آثار جشنواره ملی تئاتر رضوی
  • جدول اجرای عمومی آثار صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر رضوی