Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی جعفری پیش از ظهر سه شنبه در شورای اداری استان اظهار داشت: حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی نقش بسزایی در اشتغال، پویایی و توسعه اقتصادی هر منطقه دارد.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی در مسیر راه های شریانی کشور قرار دارد و از این نظر جایگاه ویژه در شرق کشور دارد، بیان کرد: توسعه ریلی و جاده‌ای در استان یکی از اولویت های مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی عنوان داشت: در حال حاضر طولانی بودن راه ها سبب خستگی رانندگان و تصادفات ناگوار در استان شده که در این راستا باید طول راه های باند دوم در استان را افزایش دهیم.

رشد ۱۲۹ درصدی طول باندهای دوم استان

جعفری با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به توسعه باندهای دوم در استان داشته‌ایم، عنوان داشت: طی پنج سال اخیر بالغ بر ۳۴۲ کیلومتر به طول باندهای دوم استان اضافه شده است که رشد ۱۲۹ درصدی را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه اردیبهشت ماه امسال ۱۲۴ کیلومتر باند دوم در استان به بهره برداری رسید، افزود: در حال حاضر ۷۰ کیلومتر باند دوم آسفالت شده و ۱۳۰ کیلومتر آماده آسفالت داریم که اگر تکمیل شود تحول زیادی در باندهای دوم استان ایجاد می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی به آغاز دو پروژه راه آهن با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان در استان اشاره کرد و گفت: امسال عملیات اجرایی قطعه ۱۶ پروژه راه آهن بیرجند آغاز شد که تاکنون ۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این پروژه تخصیص یافته است.

احداث ۴۵۰۰ واحد مسکن

جعفری اضافه کرد: همچنین امسال پروژه راه آهن فردوس به طول ۷۱ کیلومتر آغاز شده است.

وی از آغاز شش پروژه باند دوم با اعتبار ۲۶۴ میلیارد تومان خبر داد و گفت: علاوه بر این در حال حاضر هشت پروژه با اعتبار  ۵۰۰ میلیارد تومان و به طول ۱۷۱ کیلومتر در حال مناقصه داریم.

 به گفته وی در مجموع طی سال جاری ۳۸۸ کیلومتر پروژه راه و راه آهن با اعتبار بالغ بر هزار میلیارد تومان در استان آغاز می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی همچنین به طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و افزود: از امروز ثبت نام در این سامانه برای احداث دو هزار و ۴۴۹ واحد مسکن در استان آغاز می‌شود.

 جعفری ادامه داد: با پیگیری ها و برنامه های انجام شده طی دو سال بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ مسکن در استان احداث می شود.

کد خبر 4770402

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی جعفری بیرجند یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر اختصاص اعتبارات به پروژه‌های بخش شباب هستیم

استاندار ایلام با بیان اینکه پیگیرهای لازم برای اختصاص اعتبارات به پروژه‌های بخش شباب انجام شده است گفت: طبق قانون برای فعالیت شبانه‌روزی هر درمانگاه، نُرم و میانگین خاصی از جمعیت ضرورت دارد که این مطالبه مردم از طریق دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حسن بهرام‌نیا امروز _دوشنبه بیست و هفتم فروردین‌_ در دیدار با بزرگان و معتمدان بخش شباب شهرستان چرداول با قدردانی از سپاه پاسداران و نیروهای مسلح در پاسخ کوبنده به رژیم منحوس صهیونیستی، اظهار کرد: با اجرای فرامین مقام معظم رهبری توسط نیروهای مقتدر نظامی کشور، یک اقدام بزرگ انجام و مطالبه دینی و مومنانه مردم توسط نیروهای مسلح محقق شد.

وی افزود: بزرگان هر منطقه درصدد رفع مشکلات و مطالبات مردم هستند که بخشی از این مشکلات و مطالبات در طول چهار دهه پس از انقلاب محقق شده و بخشی نیز در حال پیگیری است.

استاندار ایلام با بیان اینکه پیگیرهای لازم برای اختصاص اعتبارات به پروژه‌های بخش شباب انجام شده است، خاطرنشان کرد: طبق قانون برای فعالیت شبانه‌روزی هر درمانگاه، نُرم و میانگین خاصی از جمعیت ضرورت دارد که این مطالبه مردم (فعالیت شبانه‌روزی درمانگاه) از طریق دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می‌شود.

بهرام‌نیا با اشاره به اینکه کانال کشاورزی به طول پنج کیلومتر از طریق جهاد کشاورزی انجام می‌شود، گفت: اعتباراتی برای تکمیل و تجهیز بقعه امامزاده جعفر (ع) و مسجد بخش شباب اختصاص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه برای تکمیل فاضلاب شهرک صنعتی اعتبار تخصیص داده شده است، افزود: ماشین‌آلات مورد نیاز شهرداری شباب از طریق معاونت عمرانی استانداری و سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور پیگیری می‌شود.

کد خبر 744846

دیگر خبرها

  • کمک ۱۰۰۰ میلیارد ریالی خیران برای مدرسه‌سازی در کردستان
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • ۱۵۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب خارگ اختصاص یافت
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • رفع تداخل ۱۰۰۰ پلاک از اراضی ملی در لرستان
  • آغاز عملیات اجرایی فیبر نوری در شهر بیرجند
  • آغاز عملیاتی اجرایی فیبر نوری در بیرجند تا ۱۰ روز آینده
  • کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد
  • پیگیر اختصاص اعتبارات به پروژه‌های بخش شباب هستیم