Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-25@20:21:00 GMT

عربستان برای جذب سرمایه گذار چه برنامه ای دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۲۰۸۵

عربستان برای جذب سرمایه گذار چه برنامه ای دارد؟

برنامه جدید سرمایه گذاری عربستان به کسانی که دست‌کم ۸۰۰ هزار ریال سعودی (حدود ۲۹۰ هزار دلار) در این کشور سرمایه‌گذاری کنند امکان اقامت دائم این کشور ا پیشنهاد می کند. به گفته مقامات عربستانی تاکنون ۷۳ تبعه خارجی از طریق این برنامه که با هدف تسهیل شرایط کسب  و کار برای اتباع خارجی و افزایش جذب سرمایه گذاری خارجی تهیه شده است، موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش تمایل عربستان برای کاهش وابستگی اقتصاد خود به بخش نفتی، این کشور به فکر گشودن درهای اقتصاد خود به روی اتباع خارجی افتاده است. تاکنون اتباع ۱۹ کشور خارجی در این برنامه سرمایه‌گذاری کرده اند و عربستان تلاش دارد برنامه های متنوع دیگری را برای جذب پزشکان، مهندسان و فعالان حوزه مالی به زودی آغاز کند.

عربستان هم‌چنین در برنامه دیگری اعلام کرده است که به اتباع خارجی که دست کم ۱۰۰ هزار ریال سعودی (حدود ۳۶ هزار دلار) در ین کشور سرمایه گذاری کنند نیز اقامت بلندمدت اعطا خواهد کرد. طبق اعلام مقامات سعودی، این کشور جذب سالانه ۱۰ میلیارد دلار سرمایه خارجی را از طریق برنامه های مهاجرتی هدف گذاری کرده است.

در ماه های اخیر و به دنبال افزایش نرخ مالیات بر درآمد اتباع خارجی، بسیاری از آن ها که عمدتا اهل آفریقا یا شرق آسیا هستند ترجیح داده اند که برای کار و زندگی به دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس بروند.

با وجود آن‌که نرخ بیکاری عربستان در مقایسه با بسیاری از کشورهای عربی در سطح بالایی قرار دارد اما این کشور هنوز یکی از مقاصد جذاب برای کارگران خارجی به شمار می‌رود به طوری که طبق اعلام بیزینس اینسایدر، در حال حاضر شش میلیون تبعه کشورهای خارجی در عربستان مشغول به کار هستند و تخمین زده می‌شود که ۱۵ درصد کل جمعیت این کشور را خارجی ها تشکیل دهند.

۲۲۳۲۲۸

کد خبر 1320389

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عربستان حسن روحانی باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران خبرآنلاین باشگاه استقلال مسکن کاریکاتور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف شعبانی با بیان اینکه به کارگیری اتباع خارجی در همدان ممنوع است، افزود: سال گذشته ۵۰۰ اشتغال غیرقانونی با ۹۰ میلیارد ریال جریمه کشف و به مراجع قضائی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه همدان استان ممنوعه در بکارگیری کارگران اتباع خارجی است، گفت: در حال حاضر حدوداً ۷۰ شاغل اتباع خارجی به منظور انتقال تکنولوژی و دانش در استان به طور قانونی مشغول هستند.

کد خبر 6087195

دیگر خبرها

  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • بررسی آخرین وضعیت طرح جذب منابع و سرمایه های خرد اتباع
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • همدان استان ممنوعه در به کارگیری کارگران اتباع خارجی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • درخواست سبدگردانی برای چه افرادی مناسب است؟
  • جریمه ۶ میلیارد تومانی کارفرما‌ها برای بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز
  • آغاز توزیع دفترچه‌های سپرده گذاران اتباع خارجی