Web Analytics Made Easy - Statcounter

امتداد : “مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی گفت: برای انجام یک پرواز ایمن در پروازهای داخلی، بین المللی و یا عبوری از فضای جمهوری اسلامی ایران و از زمانی که مسافرین وارد فرودگاه ها می شوند، برای چک مسافر و بار از تجهیزات بازرسی امنیتی ایکس ری X-RAY و گیت وی Gate-way استفاده می شود. وی افزود: پس از ورود مسافران به داخل هواپیما و از زمان برخواستن تا نشستن هواپیما و در طول پرواز، جهت هدایت هواپیما در مسیر یابی، تعیین فواصل و شیب فرود از سامانه های کمک ناوبری ILS ،DME ،DVOR/VOR و NDB منصوبه در فرودگاهها و مسیر راههای هوایی و نقاط کویری و مرتفع کوهستانی، برای تشخیص موقعیت و مشخصات پرواز شامل نوع و شماره پرواز و سرعت و ارتفاع هواپیما و سایر اطلاعات مهم و ارسال اطلاعات مذکور به برج و اپروچ فرودگاهها و مرکز کنترل فضای کشور از سامانه ها و سنسورهای نظارتی رادار و سامانه های پردازشگر اتوماسیون استفاده می شود و برای برقراری مداوم ارتباط کلامی بین هواپیماها و کنترلرهای مراقبت پرواز برج و اپروچ فرودگاهها و مرکز کنترل فضای کشور، از سامانه های RCAG، سوئیچینگ و فرستنده و گیرنده ها بهره می بریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کلیه ارتباطات هات لاین و تلفنی مابین مرکز کنترل فضای کشور با مراکز کنترل کشورهای همجوار و با فرودگاههای کشور و ارتباطات کلامی بین برج و اپروچ فرودگاهها و نیز تبادل اطلاعات RCAG و رادار بین مرکز کنترل و سایتها از طریق شبکه هوشمند ATN برقرار می شود.
سیامک بهنام گفت: حفاظت کلیه سامانه ها و تجهیزات هوانوردی در مقابل صاعقه، اضافه ولتاژ و فراتاخت ولتاژ، تهیه و نگهداری و تعمیر کلیه منابع تغذیه و UPS سامانه های فوق و همچنین اندازه گیری میزان اشعه ها و پرتوهای یونساز تجهیزات بازرسی ایکس ری و گیت وی و غیر یونساز تجهیزات CNS و زون بندی سایتها و همچنین حفاظت پرسنل الکترونیک در برابر پرتوهای مذکور از وظایف مهم اداره کل می باشد.
سیامک بهنام مدیرکل ارتباطات و ناوبری هوایی شرکت فرودگاهها افزود:
برای بررسی عملکرد سامانه ها و تجهیزات فوق بصورت منظم بازرسی و Audit دوره ای از فرودگاهها و سایتها انجام می پذیرد و مشکلات احصاء و طی برنامه ای مشخص و براساس اسناد و داکیومنتها بویژه Annex10 ایکائو نسبت به رفع آنها اقدامات اصلاحی انجام می گردد.
سیامک بهنام گفت: مدیریت طیف فرکانسی باند هوانوردی، بررسی درخواستهای ایرلانها و شرکتهای مختلف جهت تخصیص فرکانس، نظارت بر عملکرد و تجهیزات رادیویی آنها در محدوده پروانه های رادیویی اخذ شده در فرودگاهها، پیگیری اخذ مجوز ترخیص تجهیزات هوانوردی از سازمان تنظیم مقررات رادیویی و گمرک کشور، پیگیری برقراری شبکه زیرساخت هوانوردی و خطوط مخابراتی از شرکت مخابرات و مدیریت آن از دیگر وظایف این اداره کل می باشد.
وی اضافه کرد: برای انجام وظایف فوق حدود ۶۰۰ نفر از متخصصان الکترونیک هواپیمایی در اداره کل ارتباطات و ناوبری و ادارات مهندسی الکترونیک سراسر کشور با حداکثر توان به کار مشغولند که با برگزاری آموزشهای تخصصی و عمومی در قالب دوره های پودمانی و همچنین دوره های عملی OJT، همواره دانش آنها بروز و ارتقاء می یابد. همچنین با برگزاری آزمونهای تئوری و عملی، صلاحیت شغلی و تخصصی تمامی پرسنل در قالب رده های مختلف Rating احراز می گردد.
بهنام افزود: تمامی موارد فوق از طریق شش اداره مهندسی تجهیزات ناوبری،تجهیزات ارتباطی،تجهیزات راداری و اتوماسیون، بازرسی و ایمنی،آموزش و تحقیقات و برنامه ریزی و بازرسی و دو واحد امور فرکانس و پشتیبانی CNS اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی و ادارات مهندسی الکترونیک تمامی فرودگاهها انجام می گردد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصارزدایی می‌شود

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه، سامانه خودنویس از بهمن ماه سال گذشته راه‌اندازی شد گفت: این سامانه نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن داشته است.

او اظهار کرد: اجرای این طرح توانسته است بازار اجاره را به سمت ثبات و بهبود هدایت کند، به طوری که ورود متقاضیان به این بازار توانسته است، وضعیت را آرام کند.

وی با بیان اینکه با استفاده از سامانه خودنویس متقاضیان تا حدودی توانسته اند به بازار اجاره وارد پیدا کنند گفت : به این صورت افراد بدون واسطه می توانند اقدام به انعقاد قرارداد کنند. این اقدام  به نوعی  استفاده از مشارکت مردمی محسوب می شود‌.

او تاکید کرد: با راه اندازی سامانه  خودنویس ما شاهد انحصار زدایی از بازار اجاره نویسی و کاهش  سوداگری در این بازار هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بازدید هفت هزار گردشگر داخلی و خارجی از نوروزگاه‌های عشایری گلستان
  • برقراری بیش از ۲۲ هزار تماس با ۱۳۷/ رشد ۳۲ درصدی تماس‌های گردشگری
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • طرح کنترل و نظارت بیش از ۷۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای در سیستان و بلوچستان
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • بازار اجاره مسکن با راه‌اندازی سامانه خودنویس انحصارزدایی می‌شود
  • ◄ ارتقا عملیاتی بنادر کشور و افزایش توان فنی- تعمیراتی نیروهای بومی در بزرگترین بندر تجاری ایران
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام
  • ۳۶۰ سامانه جدید نظارت و ثبت تخلف سرعت در شیراز راه اندازی می‌شود