Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مختار مهاجر عصر سه شنبه مجمع تجاری قزاقستان و ایران در زمینه همکاری اقتصادی و سرمایه گذاری که به میزبانی اتاق بازرگانی گرگان در حاشیه برگزاری جشنواره بین المللی اقوام برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته استان گلستان روی اصلاح نژاد درختان و محصولات کشاورزی سرمایه گذاری خوبی انجام داده است و هم اکنون تولیدات کشاورزی این استان با بزرگ‌ترین تولید کنندگان دنیا رقابت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته در تولید محصولات باغی دارای نقاط ضعفی بوده ایم که هم اکنون این نقاط را برطرف کرده ایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان ادامه داد: در گذشته در گلستان فقط یک فصل هلو تولید می شد اما با اصلاحات نزاد انجام شده هم اکنون این محصول را در بازه زمانی ۴۵، ۷۵، ۹۰،۱۲۰ و ۱۴۰ روزه تولید می کنیم.

وی اضافه کرد: داشتن تولیدات و بازار دائمی و نیاز نداشتن به سردخانه برای بازرگان قابل توجه است و می تواند به توسعه تجارت منجر شود.

مهاجر به ظرفیت های تجاری گلستان و قزاقستان اشاره و بیان کرد: محصولات کشاورزی گلستان در قزاقستان بازار خوبی دارد و تبادل کالا  به کالا و تهاتر می تواند مشکلات ارزی تجار و بازرگانان را حل کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه صدور ویزای تجاری می تواند تسهیل کننده امر تجارت باشد، پیشنهاد داد برای مسافرانی که از ایران برای شرکت در کنفرانس های علمی به قزاقستان سفر می کنند ویزای کوتاه مدت علمی صادر شود.

مهاجر همچنین با بیان اینکه گلستان ظرفیت پذیرش توریسم درمانی از قزاقستان را دارد، گفت: هم اکنون مرغ مورد نیاز قزاقستان از آمریکا تهیه می شود و گلستان می تواند با تامین مرغ مورد نیاز قزاقستان، گوشت قرمز مورد نیاز را از این کشور تامین کند.

کد خبر 4770572

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی گلستان گرگان یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، غلامرضا خوانساری با اشاره به افزایش حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت سیزدهم افزود: بنا داریم خریدهای خارجی را کمرنگ کنیم و در این راستا واردات ۲۵۰ کالا ممنوع اعلام شد.

وی گفت: از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در توسعه میادین و احیای چاه‌های نفت استفاده شده است، چنانچه ۳۰ حلقه چاه کم‌بازده را به شرکت‌های دانش بنیان دادیم.

خوانساری خاطرنشان‌کرد: ۸۵ درصد از کالاهای مورد نیاز صنعت نفت بومی‌سازی شده است و ۱۵ درصد باقی مانده نیز توجیه تجاری سازی ندارد.

این مقام مسوول وزارت نفت ادامه‌داد: در دولت، کارگروه صادرات خدمات فنی مهندسی شکل گرفته و سبب شده که از وارد کننده به صادرکننده تبدیل شویم و با کشورهای مانند ونزوئلا، روسیه، چین، عراق و سوریه مبادلات تجاری داشته باشیم.

وی با اشاره به پالایشگاه‌های فرا سرزمینی گفت: در تلاشیم با پتروشیمی ونزوئلا قرارداد همکاری امضا و همچنین نسبت به بازسازی فاز ۲ پالایشگاه «ال پالیتو» ونزوئلا اقدام کنیم. در سوریه نیز پس از نتیجه رسیدن پالایشگاه «حمص»، دو پالایشگاه دیگر را نیز مد نظر داریم.

مدیرکل نظام تامین و تجاری‌سازی فناوری وزارت نفت اظهار داشت: همچنین در آفریقای جنوبی و عراق هم منتظر خبرهای خوب در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان هستیم.

کد خبر 6080935 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • توجه ویژه به قیمت گندم از انتظارات کشاورزان گلستانی است
  • راهپیمایی گلستانی‌ها در حمایت از مردم غزه و فلسطین
  • حمایت گلستانی ها از مردم غزه و فلسطین ؛ فردا با راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه
  • رفع اختلال سامانه بیمه سلامت در گلستان تا ۲۴ ساعت آینده
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • بومی سازی ۸۵ درصد کالاهای مورد نیاز صنعت نفت
  • مشکل تامین لاستیک حل می‌شود؟!
  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد