Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیرآموزش‌وپرورش کنکور را مانع مهمی در مسیر تربیت فرهنگی و کسب مهارت‌های دینی دانش آموزان برشمرد.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در نشست با اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به سند تحول بنیادین اظهارکرد: این سند نقشه راه دستگاه تعلیم و تربیت است و مهم‌ترین ساحت کاری و مأموریت آموزش‌وپرورش، تربیت دینی و قرآنی دانش آموزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علی‌رغم وجود قانون حذف کنکور، این موضوع مانع مهم تربیت فرهنگی و کسب مهارت‌های دینی دانش آموزان است.

 حاجی میرزائی با قدردانی از همکاری نمایندگان مجلس با آموزش‌وپرورش تصریح کرد: نقش خانواده در تعامل با مدارس بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: هدف‌گذاری درست و فرهنگ‌سازی در مسیر تعلیم و تربیت از وظایف مشترک نمایندگان وآموزش‌وپرورش است لذا تعامل و مساعدت این دو نهاد بسیار مهم است.

 وزیرآموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: تعلیم روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم به دانش آموزان مأموریت مهم نظام تعلیم و تربیت است وکارهای خوبی دراین خصوص صورت گرفته است اما کافی نیست.

 شایان‌ذکر است: معاونان وزیرآموزش‌وپرورش ازجمله؛ کاظمی معاون تربیتی و فرهنگی،‌ ذوعلم رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی به تشریح عملکرد آموزش‌وپرورش در حوزه‌های مختلف پرداختند.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، در پایان این دیدار اعضاء فراکسیون قرآن و عترت مجلس، ضمن تشکر از اقدام‌های انجام‌ شده نقد و تحلیل خودشان را ارائه کردند و مقرر شد با همکاری هیئت‌رئیسه فراکسیون آموزش‌وپرورش برنامه جامعی برای توانمندی و مهارت روخوانی قرآن به‌ویژه در مقطع ابتدایی تدوین و اجرا شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از استخدام ۴۱۷۰ نیروی بهداشت و مراقب سلامت خبر داد و گفت: آزمون مربوطه چهاردهم اردیبهشت برگزار و این افراد در مهرماه راهی مدارس می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صادق ستاری‌فرد، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت هفته سلامت که در دبستان امام هادی برگزار شد، گفت: مکمل یاری و بهداشت دهان و دندان دانش‌آموزان به صورت جدی در حال انجام است، این در حالیست که غربالگری سلامت و هنجاریابی دانش آموزان به عنوان امری مهم باید پیگیری شود.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، آموزش محیط زیست و آموزه‌های زیست محیطی ارائه می‌شود.

ستاری فرد اضافه کرد: همچنین با همکاری جمعیت هلال احمر طرح دادرس و ماهر و به عبارتی آموزش کمک‌های اولیه و کمک‌های امدادی به دانش آموزان و خانواده‌ها ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه جایگاه حوزه سلامت در برنامه درسی بسیار اهمیت دارد، ابراز امیدواری کرد که با بازنگری برنامه درس ملی، بخشی از برنامه درسی هفتگی به سلامت و بهداشت دانش‌آموزان اختصاص یابد حال آنکه این کار نیازمند توجه جدی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش افزود: امیدواریم در شورای عالی آموزش و پرورش این موضوع مورد توجه قرار گیرد تا ظرفیت‌هایی برای حوزه بهداشت و سلامت در نظر گرفته شود. باید از ظرفیت‌های مدرسه در پیشبرد سلامت دانش آموزان استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • لزوم تربیت چند ساحتی دانش آموزان
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس کهگیلویه وبویراحمد
  • بازماندگی از تحصیل، بهانه آموزش‌وپرورش برای حفظ نهضت سوادآموزی/ سوخت‌بری، دانش‌آموزان را برای فرار از مدرسه وسوسه می‌کند
  • تلاش برای دور کردن آموزش‌وپرورش لرستان از حاشیه و سیاست‌زدگی
  • جایگاه حوزه سلامت در برنامه‌های درسی خالی است
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت/ برگزاری آزمون ۱۴ اردیبهشت