Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ جان کلاروسو (John Colarusso) استاد روابط بین‌الملل و علوم اجتماعی دانشگاه اِم‌سی‌مستر کانادا است. وی به صورت تخصصی در حوزه روابط بین‌الملل و تاریخچه این روابط تحقیق و تدریس کرده است.   نظرات خود را در خصوص تنش میان ایران و آمریکا مطرح کرده است.

وی در ابتدا در مورد تنش‌ها در خلیج فارس گفت: این منطقه بسیار پر تنش است و یک منطقه مهم برای انتقال منابع انرژی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطا‌های جزئی در ناوبری می‌تواند تهدید‌های عمدی تلقی شوند. آزادی و امنیت در این منطقه باید برای همه تضمین شود تا اشتباهات غیر عمدی به جنگ و تنش تبدیل نشود.

تا پایان دوران ترامپ، تنش‌ها باقی است

وی در ادامه افزود: من فکر می‌کنم تا زمانی که ترامپ بر سر کار باشد، ایران و آمریکا نمی‌توانند به توافقی برسند و تنش‌ها باقی خواهد ماند.

این استاد دانشگاه در ادامه با انتقاد از سیاست فشار حداکثری ترامپ علیه ایران گفت: ترامپ در واقع هیچ استراتژی منسجمی ندارد. او به عنوان تاجر فکر می‌کند و بنابراین سعی می‌کند از پول به عنوان سلاح استفاده کند و اصول تجارت را وارد سیاست کرده است این رویکرد اشتباه است.

گام چهارم کاهش تعهدات ایران موقعیت سایر اعضای برجام را تضعیف می‌کند

وی هم چنین از کاهش تعهدات برجامی ایران ابراز نگرانی کرد و گفت: شروع غنی‌سازی اورانیوم ایران موقعیت سایر اعضای برجام را تضعیف می‌کند و موقعیت و مواضع آمریکا را تقویت می‌کند این اقدام در واقع خلاف منافع ایران است.

این استاد دانشگاه هم چنین در مورد تلاش‌های اروپا گفت: ترامپ فردی نیست که به توصیه‌های اروپا توجه کند. شاید یک نفر در کنگره باید با یک نماینده اتحادیه اروپا درباره موضوعات مهم صحبت کند. در آن صورت شاید نتیجه بهتری کسب شود. بیشتر بخوانید: هشدار برجامی اروپا به چه معناست؟ ایران باید از تجربه مذاکره آمریکا با کره شمالی درس بگیرد

جان کلاروسو هم چنین در مورد مذاکره میان ترامپ و روحانی گفت: ترامپ خواهان چنین دیداری است، اما تنها برای نمایش. شاید چنین مذاکره‌ای نتایجی محدود داشته باشد. من معتقدم در برخی موارد می‌توان با ترامپ صحبت کرد، اما در مورد اساسی خیر. ایران مانند کره شمالی نیست. مذاکره با کره شمالی بی‌نتیجه بود. ایران باید از آن تجربه درس بگیرد.

این استاد دانشگاه هم چنین در مورد مذاکره با عربستان نیز گفت: باید برای این مذاکره ایران اهداف و ابعاد مذاکره را به خوبی مشخص کند. باید آگاهانه مذاکره صورت بگیرد.

وی در ادامه در مورد اوضاع عراق و لبنان گفت: این تجدید حیات خصمانه قدیمی است. نوعی ناسیونالیسم موجب اعتراض در هر دو کشور است.

داعش برای مردم آمریکا فاقد اهمیت است

این استاد دانشگاه همچنین در باره مرگ رهبر داعش نیز گفت: این اتفاق نمی‌تواند به ترامپ کمکی کند عموم مردم در آمریکا اهمیتی برای داعش قائل نیستند استیضاح ترامپ به دلیل فساد وی و مسائل مالی صورت خواهد گرفت.

 

 

 

منبع: ایلنا برچسب ها: رویداد24 ، ترامپ ، مذاکره ایران و آمریکا ، کاهش تعهدات برجام ، تنش ایران و آمریکا سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ترامپ مذاکره ایران و آمریکا کاهش تعهدات برجام تنش ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند

صادق زیباکلام اظهار داشت: «اکنون و با توجه به اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل، ایران می‌تواند یک بار هم که شده بدون واسطه با آمریکا وارد مذاکره شود تا به جای ایدئولوژی با ابزار دیپلماسی فضا را به نفع خود پیش ببرد».

به گزارش هم‌میهن، صادق زیباکلام رویکرد بایدن و نتانیاهو را در باره جنگ با ایران متفاوت می‌داند.

وی در پاسخ به این پرسش که شکاف میان آمریکا و اسرائیل بر سر حمله به ایران را چگونه می‌شود برداشت کرد؟ گفت: «وجه تفاوت و اختلاف‌نظر آمریکایی‌ها و دولت نتانیاهو قابل فهم است، زیرا دولت کنونی آمریکا دموکرات است و تا حدودی و تأکید می‌کنم که صرفاً تا حدودی به موازین دموکراسی پایبند است، اما دولت اسرائیل به‌ویژه افراطیون مذهبی اطراف نتانیاهو به‌هیچ‌وجه به‌هیچ‌یک از مبانی دموکراسی پایبند نیستند. نتانیاهو متوجه شده است که افکار عمومی اسرائیل از عملکرد دولت اسرائیل بعد از عملیات هفتم اکتبر حماس رضایت ندارند؛ به همین دلیل سعی دارد که بحران را حفظ کند. مجموعه این دلایل باعث شده است که نتانیاهو و شرکای راست‌گرای افراطی‌اش با هیچ نوع آتش‌بس موافقت نکنند و به هر شکلی که ممکن است بحران را ادامه دهند با بهانه نابودی حماس. نتانیاهو می‌داند اگر راضی به آتش‌بس شود، افکار عمومی دولتش را کنار می‌گذارند و در مجموع استمرار بحران برای نتانیاهو به منزله باقی‌ماندن در قدرت است».

او ادامه داد: «شرایط، اما برای جو بایدن متفاوت است. او به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهد که چه آمریکا و چه اسرائیل با ایران مواجهه نظامی داشته باشند. آمریکا می‌داند اگر اسرائیل، ایران را بزند، ماجرا تمام نمی‌شود و ایران پاسخ می‌دهد و درگیری بالا می‌گیرد و حتماً پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه هم هدف ایران قرار می‌گیرد و این آتش شعله‌ور شده و به این سادگی‌ها خاموش نمی‌شود. این را هم بگویم که چنین شرایطی به نفع روسیه است، زیرا توجه غربی‌ها را از جنگ اوکراین به خاورمیانه معطوف می‌کند و آمریکا مجبور می‌شود بخشی از توان نظامی‌اش را به‌جای آنکه به اوکراین بدهد، به خاورمیانه بیاورد. در عین حال می‌داند اگر جنگی در بگیرد ممکن است چین از این موقعیت استفاده کند و تایوان را تسخیر کند و طبیعی است در آن شرایط برای آمریکا سخت است که به مقابله با چین هم برود. همه این شرایط باعث شده است که آمریکا نخواهد جنگی با ایران در بگیرد. در مقابل همان‌طور که گفتم نتانیاهو برای استمرار بحران بدش نمی‌آید که با ایران وارد جنگ شود؛ بنابراین بین بایدن و نتانیاهو بر سر جنگ با ایران اختلاف جدی وجود دارد».

زیباکلام درباره اینکه ایران از چنین شکافی چه استفاده‌ای می‌تواند داشته باشد؟ مطرح کرد: «متأسفانه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا سیاست خارجی‌اش در خدمت ایدئولوژی غرب‌ستیزی و انقلابی‌گری بوده است. اکنون و با توجه به اختلاف نظر آمریکا و اسرائیل، ایران می‌تواند یک بار هم که شده بدون واسطه با آمریکا وارد مذاکره شود تا به جای ایدئولوژی با ابزار دیپلماسی فضا را به نفع خود پیش ببرد».

دیگر خبرها

  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • برای دلار ۲۰ هزار تومانی و تورم ۳۰ درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار ۶۵ هزار تومانی و تورم ۴۵ درصدی را توجیه می‌کنند
  • ادعای رسانه آمریکایی: روسیه قصد دارد آمریکا را ضعیف کند
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران