Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی گفت: وضعیت هوا در مناطق زلزله آذربایجان مساعد نیست و بیشتر مردم سیستم گرمایش ندارند.

علی حصاری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: باوقوع زلزله در شهرستان میانه و گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی به این مناطق اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حصاری مطرح کرد: گروه جهادی بسیج دانشجویی استان آوربرداری ۵ روستا حلمسی، گاوینه رود برزیق، قشلار، اشلار را برعهده گرفتند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی تصریح کرد: در این راستا، چون روستای ورنکش شهرستان میانه خسارات زیادی دیده بیشترین تمرکز نیرو‌های جهادگر و امدای در این منطقه بود تقریبا نیروی کمکی به روستا‌های ذکر شده اعزام نشده بود.
وی در ادامه افزود: بعضی از مسئولین در مصاحبه‌ها اعلام کردند که مردم مناطق زلزله زده در سرما نمانده اند در صورتی که وسایل گرمایشی در دسترس مردم قرار نگرفته است.
حصاری یادآور شد: وضعیت هوا در مناطق زلزله آذربایجان مساعد نیست بیشتر مردم سیستم گرمایش ندارند خیلی‌ها هنوز در ماشین‌های خود می‌خوابند و یا وسایل گرمایش به اندازه کافی نیست.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آواربرداری در بعضی روستا‌ها با دست انجام می‌شود و هنوز ماشین‌های مکانیکی به این مناطق ارسال نشده است.
وی افزود: مدیریت بحران به خوبی انجام نمی‌شود حدود هزار هیتر برقی از سوی آستان قدس رضوی و دولت برای مناطق زلزله زده ارسال شده، اما هنوز با گذشت چند روز هنوز به دست مردم نرسیده است.
حصاری در ادامه تاکید کرد: تعداد چادر‌های که در اختیار مردم مناطق زلزله زده قرار دادند کافی نیست و همچنین خیلی از احشام در سرما به سر می‌برند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی اظهار کرد: قرارگاه جهادی شهید فرهاد نعمتی به همت بسیج دانشجویی استان در مناطق زلزله زده تشکیل شده است و دانشجویان دانشگاه های، فنی حرفه ای، آزاد، دانشگاه تبریز، جلفا نیرو‌های جهادی خود را به این مناطق اعزام کردند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مناطق زلزله زده اردوی جهادی زلزله بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در3 زلزله دوسال قبل خوی بیش از 400 باب کلاس درس در مناطق روستایی و شهری خوی دچار آسیب شده بودند که 313 کلاس درس تعمیراتی و 123 کلاس درس نیز تخریبی بودند .

یاسررهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی در حاشیه بازدید از روند ساخت مدارس تخریب شده در زلزله های خوی گفت : در زلزله های متعدد 2 سال قبل خوی 35 باب مدرسه با 313 کلاس درس دچار خسارت شده بودند که همه این مدارس و کلاسهای درس مطابق با استاندارد های لازم به همت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان و خیران بازسازی و تعمیر شدند.

وی افزود : در زلزله های خوی 14 باب مدرسه با 123 کلاس در نیز تخریب شده بودند که با توجه ویژه دولت و استاندار آذربایجان غربی عملیات بازسازی و احیای این مدارس بلافاصله در دستور کار قرار گرفت و ساخت آنها آغاز شد .

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد : ساخت این مدارس مطابق با استاندارد های لازم هم اکنون بطور میانگین از 50 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

وی تاکید کرد : با تلاش اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان همه این مدارس تا مهرماه و آغاز سالتحصیلی جدید تکمیل و آماده بهره برداری می شوند.

رهبر دین اعتبارات این طرحها را بیش از 180 میلیارد تومان اعلام کرد.

در کنار دولت خیران شهرستان خوی هم از کار نیک مدرسه سازی و کمک به بازسازی مدارس خسارت دیده از زلزله عقب نماندند .

مدرسه 6 کلاسه  خیرساز مرحوم گلوانی هم یکی از این مدارس است که امروز در خوی به بهره برداری رسید .

این  مدرسه شش کلاسه با 750 متر مربع زیر بنا  و با 8 میلیارد تومان اعتبار توسط حاج حسین گلوانی بیاد پسر مرحومش تامین اعتبار و احداث  شده که امکان تحصیل 180 دانش آموز را فراهم ساخت .

علی نژاد  فذرماندارخوی در آئین افتتاح این مدرسه با تقدیر از خیران در بازسارزی و نوسازی مدارس در ایام زلزله در خوی  گفت: خیران از بدو تاسیس مجمع خیران مدرسه ساز تاکنون  136 باب مدرسه را بابیش از 800 کلاس درس ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده اند .

تکاور رئیس مجمع خیران مدرسه ساز در گفتگو با خبر گزاری صدا وسیما گفت : خیران در نوسازی و بازسازی 46 باب مدرسه مشارکت داشتند  که 25 باب از این مدارس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش شده است .

وی افزود :12  باب مدرسه خیر ساز نیز آماده بهره برداری است که بزودی افتتاح می شوند.

امام جمعه خوی هم در این آئین گفت : کارهای جهادی مختلف در کشوور انجام می شود که یکی  از آنها عمل نیک  مدرسه سازی است .

حجت الاسلام قاسم خانی افزود: قطعا اگر خیران مدرسه ساز بیش از پیش در این عرصه فعال باشند در جبران کمبود فضاهای آموزشی بسیارنقش موثری خواهند داشت .

 شهرستان خوی در امر مدرسه سازی به همت خیران در جایگاههای برتر کشوری قرار دارد .

با بهره برداری از مدارس دست ساخت در شهرستان خوی برای بیش از 5 هزار دانش اموز فضای تحصیلی و آموزشی مناسب فراهم می شود.

 

دیگر خبرها

  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می‌کند!
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • کار سخت بسیج برای رفاقت با وزیر/ زلفی‌گل از پس مطالبات بسیج دانشجویی بر می‌آید؟
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم