Web Analytics Made Easy - Statcounter

چین امروز(سه‌شنبه) به تصمیم اخیر بانک جهانی برای کاهش اعتبارات در نظر گرفته شده برای یک سری از مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای در منطقه پرمناقشه سین‌کیانگ واکنش نشان داده و این ارزیابی بانک جهانی را عامل "شفاف شدن حقیقت" درباره برنامه‌های چین در این منطقه خواند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، بانک جهانی روز دوشنبه اعلام کرد، پروژه‌ای با پنج مدرسه مشارکت‌کننده را که در قالب یک برنامه وام 50 میلیون دلاری در سین‌کیانگ در غرب چین به اجرا در آمده را بعد از طرح اتهام ارتباط این پروژه با کمپ‌های بازداشت چین برای مسلمانان اویغور در این منطقه لغو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان همچنین اعلام کرد، بررسی‌های صورت گرفته از سوی مدیران ارشدش این اتهامها را تایید نکرده‌اند اما "با در نظر گرفتن ریسکهای موجود به دلیل دشوار بودن نظارت بر فعالیت این مدارس" به این پروژه شراکتی پایان می‌دهد.

وزارت امور خارجه چین اعلام کرد، تغییرات اعمال شده در این برنامه در رایزنی با طرف چینی به وقوع پیوستند و بر مبنای دلایل اجرایی در نظر گرفته شده‌اند.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در یک کنفرانس خبری امروز سه‌شنبه خاطر نشان کرد: این گزارش نشان داد هیچ یک از به اصطلاح مشکلاتی که رسانه‌های خارجی با اغراق گزارش کرده‌اند وجود نداشته و این برنامه‌ها مطابق با سیاستهای بانک جهانی هستند.

او ادامه داد: بانک جهانی بر سر این برنامه با چین رایزنی کرد. ما قبول کردیم که تطابق‌هایی عملی را در سریعترین زمان ممکن به اجرا در آوریم.

بانک جهانی در بیانیه‌ خود که روز دوشنبه انتشار یافت خاطر نشان کرد، این سازمان بعد از دریافت گزارش‌های مربوط به اتهامات مطرح شده علیه این پروژه در ماه اوت، بلافاصله پرداخت پول برای آن را متوقف کرده است و از این پس مابقی پروژه‌هایش در سین‌کیانگ با "نظارت تقویت شده" همراه خواهند شد./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/10 پیش‌بینی از اقتصاد 2019

  11:47 :: 1397/10/16

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه جاده جنگل لواسانات افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار تهران، پیش از ظهر امروز دوشنبه با همراهی برخی از معاونین و مدیران استانداری تهران به شمیرانات سفر می‌کند.

بر اساس این گزارش استاندار تهران در این سفر پروژه جاده جنگلی لواسانات که تسهیل گر مسیر مواصلاتی دهستان لواسان بزرگ به لواسان کوچک است و از لحاظ زیرساخت گردشگری حائز اهمیت می‌باشد را افتتاح خواهد کرد.

برنامه بعدی فخاری در این سفر، بازدید از جاده رانشی سد لتیان و شنیدن مطالبات مردمی در مسجد جامع «نیکنام ده» است.

گفتنی است که افتتاحیه پروژه کانال آبرسانی روستای «برگ جهان» از برنامه‌های دیگر استاندار تهران در سفر به شهرستان شمیرانات خواهد بود.

کد خبر 6085086

دیگر خبرها

  • کار عملی کاسا-۱۰۰۰ آغاز می‌شود 
  • آمادگی بانک جهانی برای آغاز پروژه «کاسا هزار» در افغانستان
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • برنامه آمریکا برای ساخت بلندترین آسمان‌خراش/ عکس
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • عکس| مالک جدید پرسپولیس ابهاماتش را شفاف سازی کرد
  • حضور ۳۹ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه دستاوردهای اوقاف/ شفاف و به‌روز هستیم
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • پروژه جاده جنگل لواسانات افتتاح می شود