Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برگزاری جشنواره بین الملل پویانمایی ایران - بوشهر اسفندماه در بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا تاکنون ۱۴۸ اثر به دبیرخانه این جشنواره واصل شده است. ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، فاطمه کرم‌پور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته کتاب و کتاب‌خوانی به بیانات مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار داشت: با تاکید مقام معظم رهبری روز 24 آبان ماه به عنوان روز کتاب و کتابخوانی نام گذاری شده و در این راستا هفته کتاب و کتابخوانی از 22 تا 30 آبان ماه با انجام یک سری برنامه‌ها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، اجرای برنامه پیاده‌روی به مناسبت هفته کتاب در پارک شغاب بوشهر را از جمله برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در هفته کتاب با همراهی بخش‌های خصوصی، 40 عنوان برنامه در سطح استان به مرحله اجرا در می‌آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه کتاب‌خوانی و طرح پایتخت گفت: در هفته کتاب به صورت نمادین برنامه‌هایی اجرا می‌شود تا تلنگری به جامعه هدف باشد تا نگاه بهتری به کتاب و کتاب‌خوانی داشته باشند.

کرم‌پور دیدار با ناشران، پیاده‌روی هفته کتاب، کارگاه نمایشنامه‌نویسی، نویسندگی خلاق، اجرای شاهنامه‌خوانی و حافظ‌خوانی را از دیگر برنامه هفته کتاب در استان بوشهر دانست و افزود: نشست نقد و بررسی و رونمایی از کتاب، برنامه مدرسه کتاب محور، دانش‌آموز کتاب‌خوان، ویژه برنامه‌هایی مختص نابینایان، ایستگاه نقاشی و نشست ویژه کتاب ملل مهمترین برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در استان است.

وی، از دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در استان بوشهر را ایجاد ایستگاه نذر کتاب و نشست تخصصی پیوند متن و تصویر دانست و گفت: در این هفته همچنین نشست تخصصی کتاب‌خوانی و رشد فرهنگی، اردوی کتاب در هلیله، اهدای کتاب تخصصی به حوزه علمیه، نشست تخصصی ادبیات کودک، جشن کتاب در جزیره شیف، نشست تخصصی کتاب و فضای مجازی، کتاب‌گردی در سطح کتاب‌فروشی‌های سطح شهر، نقد و بررسی و رونمایی از کتاب، کارگاه کتاب، قصه و موسیقی و اهدای کتاب به مراکز ترک اعتیاد اجراء می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به برگزاری نماشگاه کتاب در بوشهر خاطر نشان کرد: از یکم تا 6 دی ماه نمایشگاه بزرگ کتاب در بوشهر با حضور ناشران برجسته استان برگزار می شود.

وی از برگزاری  جشنواره بین‌المللی  پویانمایی در بوشهر خبر داد و بیان کرد: جشنواره بین الملل پویانمایی ایران - بوشهر در اسفندماه در بوشهر برگزار می‌شود که تاکنون 148 اثر به دبیرخانه این جشنواره واصل شده است.

کرم‌پور از برگزاری هفته وحدت با نام جشن‌های مهربانی‌همراه با هفته کتاب در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: در مجموع بیش از 100 جشن در سطح استان و شهرستان‌ها با موضوعات قرآنی در موسسات قرانی و مساجد برگزار می‌شود.

وی، از اجرای جشن بزرگ قرآن، دیدار با علماء اهل سنت استان، برپایی محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته استان  خبر داد و بیان کرد: اجرای کرسی تلاوت با حضور قاریان بین المللی، نشست مدیران مراکز قرانی سطح استان در بوشهر، جشن میلاد همراه با محفل قرآنی، اجرای طرح علمی پژوهشی خوانش کتاب  و رونمایی از کتاب تربیت اجتماعی ازبرنامه‌های جشن مهربانی در استان بوشهر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر برگزاری دوره‌های نماز ویژه مهدهای قرآنی، کارگاه داستان نویسی و نمایش‌نویسی با موضوع پیامبر مهربانی(ص) و برگزاری ایستگاه‌های صلواتی کتاب را از دیگر برنامه‌های جشن مهربانی در استان بوشهر دانست.

کرم‌پور با بیان اینکه در 15 استان از جمله بوشهر تفاهم نامه‌ای بین وزارت ارشاد و استانداری‌ها منعقد شده افزود: استان بوشهر در بخش جذب اعتبارات تملک دارایی از محل این تفاهم نامه‌ها رتبه اول کشور را بدست آورده است.

وی، از تغییر نام فرودگاه بین المللی بوشهر به فرودگاه شهید عاشوری خبر داد و افزود: این مهم در شورای فرهنگی استان بوشهر در تیرماه مصوب شد که باید اعلام کنم که با توجه به این که نام‌گذاری فرودگاه‌های کشور تابع قوانین بین المللی است و تغییرنام فرودگاه بوشهر تابع یکسری هماهنگی‌های بین المللی، زمان‌بر و در حال انجام است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از کاهش اعتبارات این اداره کل خبر داد و بیان کرد: در شش ماه نخست امسال میزان اعتبارات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش 30 درصدی داشته است.

کرم‌پور  با اشاره به اینکه  در حمایت از اهالی رسانه  تشکیل کارگاه‌هایی به منظور ارتقاء دانش رسانه‌ها در دستور کار داریم افزود: در این زمینه به شکل تقویمی اقدامات خوبی  انجام شده است.

اجرای بیش از 18هزار برنامه در هفته کتاب/ یزد میزبان برنامه ملی روز کتاب تجدید میثاق کتابداران با آرمان‌های امام (ره) در هفته کتاب شهرداری‌های استان بوشهر 6.1 میلیارد ریال به کتابخانه‌‌های عمومی پرداخت کردند

وی،  برخورد با سایت‌های غیرقانونی خبری را مورد اشاره قرار داد و گفت: هیچ راهی برای مقابله و برخورد با سایت‌های خبری فاقد مجوز به شکل قانونی نداریم هر چند پلیس فتا می‌تواند در این خصوص تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/ ع

R41363/P/S6,53/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

 رویا جهانگیری دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت گفت: به منظور گرامی داشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 جهانگیری با اذعان اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌گردد.

همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی،  معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • حضور فرهنگی هنری ایران در بوسنی و هرزگوین
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • اجرای ۲۸۵ عنوان برنامه در دهه کرامت در استان
  • شرکت کودکان و نوجوانان ۲۸ کشور در جشنواره نقاشی پوپک
  • کتاب شعر جشنواره نفس پاک منتشر می‌شود
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود