Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن غفوریان گفت: در حال حاضر تعداد نوآموزان و دانش‌آموزان طیف اوتیسم تحت پوشش سازمان ۲۶۱۷ نفر هستند که بیش از ۱۰۰ نفر از این دانش‌آموزان در مدارس عادی مشغول به تحصیل‌اند و از خدمات آموزشی تلفیقی فراگیر استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین ۵۴ نفر این دانش‌آموزان دارای اوتیسم همراه با سایر معلولیت‌ها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۸۱ نفر دختر در سراسر کشور در مدارس و کلاس‌های خاص مشغول به تحصیل هستند. همه نوآموزان و دانش‌آموزان دختر در ۱۰۰ کلاس خاص در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل‌اند و تعداد ۲۱۳۶ نفر پسر دارای اوتیسم تحت پوشش سازمان هستند.

معاون برنامه‌ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: نوآموزان و دانش‌آموزان طیف اوتیسم تحت پوشش سازمان از نظر شدت اوتیسم در سطح ۱و۲ هستند و همچنین از نظر ارزیابی در سطحی هستند که توانایی آموزش و تحصیل آکادمیک را دارند. کودکان و دانش‌آموزانی که از نظر توانایی پایین‌تر از این حد هستند برای دریافت خدمات ویژه به مراکز توان‌بخشی سازمان بهزیستی ارجاع داده می‌شوند. دانش‌آموز طیف اوتیسم دارای هوش‌ عادی از کتب دانش‌آموزان عادی و اگر دارای نارسایی هوشی همراه با اوتیسم باشند از محتوای کتاب‌های ویژه استفاده می‌کنند.

کد خبر 4770549

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بهزیستی محسن غفوریان دانش آموزان استثنایی اختلال اتیسم شورای شهر تهران زلزله شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران قوه قضاییه نیروی انتظامی یوم الله 13 آبان محسن هاشمی آلودگی هوا سازمان تامین اجتماعی دستگیری سارق محسن حاجی میرزایی کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اداره آموزش متوسطه نظری آموزش و پرورش استان گفت: امتحانات شبه نهایی به منظور آشنایی دانش آموزان با مقررات امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ و سوالات مفهومی در پایه‌های دهم و یازدهم رشته‌های علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم و معارف اسلامی و ادبیات و علوم انسانی برگزار شد
نوراله کیانی افزود: آزمون شبه نهایی در ۲۵۱ آموزشگاه متوسطه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
به گفته وی، دانش آموزان تا ۴ اردیبهشت در چهار عنوان درسی با هم رقابت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • دیدار فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم رشت با دانش آموزان استثنایی گیلان
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • رقابت ۱۷ هزار دانش آموز چهارمحال و بختیاری در آزمون شبه نهایی
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟
  • طرح شهاب آموزش و پرورش بعد از ۱۲ سال چه دستاوردی داشت؟ / استعدادیابی تنها روی کاغذ
  • ۱۲۶ دانش‌آموز خاش بسته معیشتی دریافت کردند
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم
  • کاهش ۰.۴۱ درصدی نرخ بازماندگی از تحصیل در مقطع متوسطه در خوزستان
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند