Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دستورانی ظهر سه‌شنبه در نشست شورای تحقیقات آموزش‌وپرورش استان سمنان به میزبانی اداره کل آموزش‌وپرورش، بابیان اینکه این استان پس از یزد رتبه دوم کشور ازلحاظ رتبه‌های برتر کنکور سراسری را دارد، ابراز کرد: یکی از رویکردهای این اداره کل، ارتقای وضعیت تحصیلی به‌خصوص در حوزه ورود به دانشگاه و مقاطع تحصیلی بالاتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان درصدد برنامه‌ریزی‌های اصولی برای رسیدن به ارتقای تحصیلی و پژوهشی اهتمام دارد، افزود: بیش از ۳۳ طرح پژوهشی در یک سال گذشته از سوی معلمان استان عرضه‌شده که نشان از فعالیت خوب در این زمینه است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان پوشش تحصیلی در استان را ۹۰ درصد دانست و گفت: در این شاخص استان سمنان یکی از بهترین عملکردها را در بین استان‌های کشور دارد.

دستورانی بابیان اینکه نرخ باسوادی در استان سمنان ۹۸.۵ درصد است و در این شاخص نیز وضعیت خوبی در سطح استان وجود دارد، ابراز کرد: یکی از مواردی که استان در آن وضعیت نسبتاً خوبی دارد تناسب و توازن بین رشته‌های تحصیلی است.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ درصد دانش آموزان سطح استان سمنان در مدارس کاردانش و فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند که از این لحاظ شاهد توزیع خوبی بین رشته‌ها هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان در ادامه اجرای طرح‌های پژوهشی را از دیگر اولویت‌های این اداره کل دانست و ابراز کرد: یکی از مسائلی که باید شورای تحقیقات آموزش‌وپرورش استان به آن توجه کند این است که اعتبارات درزمینهٔ پژوهش‌ها کافی نیست و این امر سبب شده تا نتوانیم به‌درستی طرح‌ها را اجرا کنیم.

دستورانی ضمن بیان اینکه با اعتبارات محدود نمی‌توان شاهد جهش اساسی در اجرای طرح‌های پژوهشی بود، تأکید کرد: اعتبارات طرح‌های پژوهشی و آموزشی در استان اندک است.

کد خبر 4770551

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح های پژوهشی سمنان یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور در مناطق سیل زده اندیشیده شد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر عبدالرسول پورعباس درباره برگزاری آزمون سراسری در برخی نقاط کشور که دچار حادثه سیل شده اند، گفت: هماهنگی‌های لازم با وزارت کشور و استانداران و بویژه استانداری سیستان و بلوچستان برای برگزاری آزمون انجام شده است و از همه ظرفیت‌ها برای برگزاری آزمون سراسری استفاده خواهد شد.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند که جای تقدیر و تشکر دارد و با همکاری پلیس فتا شبکه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی شناسایی شده و برخورد لازم با آنها انجام می شود.

وی افزود: بار دیگر از داوطلبان و خانواده‌های آنها درخواست می‌شود فریب این شبکه‌های اجتماعی کلاهبرداری مدعی تقلب کنکور را نخورند که خسارات وارده و محرومیت ها به هیچ عنوان قابل گذشت و جبران نیست.

پورعباس در مورد زمان برگزاری آزمون سراسری، گفت: در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند و آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، هنر و زبان‌های خارجی عصر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشورضمن آرزوی موفقیت برای داوطلبان به این عزیزان توصیه کرد ضمن مطالعه دقیق اطلاعیه‌های صادر شده، با توجه به وضعیت هوای کشور پیش بینی های لازم را به منظور حضور به موقع در جلسه آزمون به عمل آورند.

کد خبر 6086598

دیگر خبرها

  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور در مناطق سیل زده اندیشیده شد
  • تمام ظرفیت‌های مریوان برای برگزاری کنکور سراسری استفاده می‌شود
  • جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • ۳۲۷ هزار نفر کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • ماجرای دیدار انتخاباتی مسیح مهاجری با هاشمی رفسنجانی / بازخوانی تاریخ
  • صعود ۱۶ رتبه‌ای گلستان در قبولی کنکور
  • رقابت بیش از یکهزار داوطلب شادگانی در مرحله اول آزمون سراسری
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند