Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@11:18:04 GMT

موزه مکاتب هنری در تبریز راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۲۵۰۷

موزه مکاتب هنری در تبریز راه‌اندازی می‌شود

موزه مکاتب هنری تبریز با همکاری اداراه کل فرهنگ و ارشاداسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تاسیس و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، موزه «مکاتب هنری تبریز» قرار است در «خانه حریری» که از خانه های قدیمی و تاریخی تبریز است، با هدف معرفی، توسعه و تقویت داشته های هنری مکتب تبریز در رشته های گوناگون ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از ایجاد این موزه، گفت: تبریز به لحاظ ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیار غنی است و جای خالی چنین موزه ای در استان بسیار خالی است.

«محمد محمدپور» با اشاره به آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای تقویت محتوایی این موزه، افزود: مستندات بسیار ارزشمندی از جمله اسناد و مدارکی مربوط به مکاتب هنری تبریز وجود دارد که برای ایجاد این موزه در اختیار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: ایجاد این موزه گامی شایسته در راستای ارج نهادن به مکتب‌های هنری فاخر تبریز است و به طور قطع پس از ایجاد باید به مرور تقویت و تکمیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز با بیان این‌که خانه حریری بعد از طی مراحل قانونی واگذاری به بخش خصوص در قالب موزه مکاتب هنری تبریز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، گفت: پیرو کاربری تعیین شده برای این خانه، طرح محتوایی این موزه توسط مشاور آماده و مقرر شده تا این مجموعه، محتوایی از مکاتب هنری اصیل تبریز مانند نقاشی، خط، موسیقی، نگارگری داشته باشد.

مرتضی آبدار افزود: با عنایت به تصویب کمیته تعیین کاربری بناهای تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر ایجاد موزه مکاتب هنری تبریز در خانه حریری، با اتمام مرمت و ساماندهی این خانه شرایط برای ایجاد این موزه مهیا شده است.

وی اظهار داشت: مشاوره برای طرح محتوایی موزه و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در مجموعه فرهنگی باغ کمال تشکیل شده و نقطه نظرات برای راه اندازی هرچه فاخرتر بودن این موزه تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.

آبدار اضافه کرد: بر اساس سیاست های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حمایت از تاسیس موزه های خصوصی، این موزه با استفاده کامل از ظرفیت بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد و در این راستا جلسات متعددی در خصوص اخذ نکته نظرات صاحب نظران و هنرمندان برگزار و در اجرا و راه اندازی موزه لحاظ خواهد شد.

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد مسجد مسجد هفته وحدت هفته وحدت رفسنجان هفته وحدت نماز جمعه رییس جمهوری مکاتب هنری تبریز موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان در بازدید از کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان گفت:  با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در طی دو سال آینده با راه‌اندازی کارگاه‌های سنگ‌شکن شماره ۲، ۴، ۵ و ۶ برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد و همچنین تولید محصولات سنگ‌آهن دانه بندی به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن و فروش و فرآوری کلوخه سنگ آهن به ۴ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

علی رسولیان افزود: باراه‌اندازی کارگاه‌های سنگ‌شکن علاوه برایجاد اشتغال، ارزش افزوده محصولات سنگ آهن افزایش می یابد و هزینه تولید و مخاطرات زیست محیطی کمتری نسبت به بقیه سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه سنگ‌آهن خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۹ خانه ورزش روستایی در استان اردبیل
  • نمایش ۳۷۰ اثر هنری ۸۰۰ سال اخیر در موزه ملی هنر‌های اصفهان
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه گردی در تهران
  • ۱۲ پیشنهاد برای موزه‌ گردی در تهران | از موزه استاد انتظامی گرفته تا باغ موزه هنر ایرانی
  • راه‌اندازی خانه روزنامه‌نگاران تا تابستان امسال
  • افزایش ۱۷ درصدی بازدید از موزه‌های آذربایجان‌شرقی + فیلم
  • راه‌اندازی نمایشگاه عفاف‌ و حجاب در موزه زاهدان
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • ایجاد اشتغال برای ۱۳۰۰ نفر در کارگاه‌های سنگ‌شکن مجتمع سنگ آهن سنگان
  • اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری در موزه مردم شناسی ارومیه برای کودکان