Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-18@11:32:39 GMT

 استان قم ۱۰۰هزار بی‌سواد دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۲۶۶۲

 استان قم ۱۰۰هزار بی‌سواد دارد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا قاسمی‌نیا عنوان کرد: نهضت سوادآموزی متولی آموزش و سوادآموزی افراد بالای ۱۰سال بازمانده از تحصیل است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به نهضت سوادآموزی، از نعمت سواد بهره‌مند شوند.وی در خصوص آمار افراد بی‌سواد اظهار کرد: طبق اعلام مرکز آمار حدود ۱۰۰هزار بی‌سواد درسطح استان وجود دارد که ۳۳هزارنفر آن‌ها سنین بین ۱۰ تا۴۹ سال و حدود ۱۴ هزار نفر نیز از اتباع خارجی هستند که در قم حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی‌نیا در ادامه بیان کرد: باید آموزش افراد تا مقطع ابتدایی الزامی شود تا مانع از ایجاد بی‌سوادی در کشور شویم، نهضت سوادآموزی به دلیل عدم اطلاع کافی از مشخصات فردی و کدپستی دقیق افراد بی‌سواد، نمی‌تواند پیگیری را به تنهایی بر عهده گیرد ولازم است تمام نهادهای مربوط و مسئول در این امر مشارکت داشته باشند.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل عمده بی‌سوادی در سنین پایین، عدم اجرای مصوبات قانون حمایت خانواده است، والدینی که مانع از تحصیل فرزندان خود شوند و آن‌ها را درجهت بهبود اوضاع مالی خانواده مجبور به کار می‌کنند، باید محکوم شوند و جریمه‌هایی از جمله جریمه‌های نقدی برای خانواده‌ها درنظر گرفته شود.

معاون سواد آموزی قم اضافه کرد: اگر حتی در استان یک کودک که در سن مدرسه است از تحصیل باز بماند برای استان آمار زیادی محسوب می‌شود، جلوگیری از بی‌سوادی باید به طور کامل انجام گیرد، درحالیکه اکنون بدین شکل عمل نمی‌شود.قاسمی‌نیا بیان کرد: یکی از الزامات قانونی دیگر که باید در جهت تشویق افراد برای سوادآموزی داشته باشیم، تصویب مقررات تشویقی و حمایتی از سوی دولت و مجلس است که معاونت سوادآموزی قم آمادگی خود را مبنی بر ارائه پیشنهادات تشویقی در خصوص این مورد اعلام کرده است.

کد خبر 462908 برچسب‌ها استان قم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل افسانه جهانی در شورای اندیشه‌ورزی خانواده و جمعیت اظهار کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح بیمه زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان، این طرح به تمامی شهرستان‌های استان اردبیل ابلاغ شده و بانوان دارای شرایط، از تمامی مزایای بیمه اعم از بازنشستگی، نقل و انتقال سابقه و... بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت کنشگر جمعیت در اردیبهشت سال جاری افزود: این دوره در آغاز برای ۲۰۰ نفر برگزار و ۴۰ نفر از افراد توانمند از این تعداد شناسایی می‌شوند.
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل تصریح کرد: برای نفرات منتخب و افراد دارای استعداد کنشگری، دوره تکمیلی برگزار می‌شود و این افراد در سطح استان اردبیل در حوزه جمعیت و فرزندآوری فعالیت خواهند داشت.
جهانی با یادآوری راه‌اندازی مرکز نفس در سال گذشته، هدف از تأسیس این مرکز را آگاهی‌بخشی به افراد و مادران برای پیشگیری از سقط جنین عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا دوره حمایت از حیات جنین نیز امسال برای بهورز‌ها و رابطان مردمی جمعیت برگزار و هستی‌شناسی جنین تشریح می‌شود.
وی با تأکید بر مشارکت مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی و بیان ضرورت‌های فرزندآوری و جوانی جمعیت و همچنین تحکیم بنیان خانواده و زیست عفیفانه خواستار ارائه برنامه‌های دستگاه‌ها برای سال جاری شد.

دیگر خبرها

  • ۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند
  • همه افراد در شکل گیری سلامت مسئولیت فردی و اجتماعی دارند
  • فوت ۹۱ نفر بخاطر مواد مخدر در مازندران
  • فوت ۹۱ نفر در اثر سوءمصرف مواد مخدر
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • ۲ نوجوان در سیل عنبرآباد مفقود شدند
  • سه دختر نوجوان در سیلاب عنبرآباد مفقود شدند
  • دست کوتاه ۳۰ هزار کودک معلول از تحصیل / کمبود مدرسه و دشواری رفت‌وآمد
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • حجاب حافظ حریم افراد