Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران، در راس هیاتی علمی، فناوری و دانش بنیانی به چین رفت تا همکاری‌های علمی و فناورانه میان دو کشور رونق ببخشد. تاریخ انتشار: 16:49 - 21 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۷۳۳۰

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، ستاری به دعوت رسمی وزیر علوم چین به این کشور سفر کرده است و ۷۰ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق او را همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفری علمی و فناورانه که گسترش تعاملات میان دو کشور ارمغان آن است. ستاری در این سفر دیدار‌هایی با وزیر علوم چین و سونگ تائو وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین خواهد داشت.

سونگ تائو مرداد ماه سال جاری به ایران سفر کرد و با سورنا ستاری دیدار داشت. او در این سفر ابراز کرده بود که «متوجه شدم ایران نه تنها صادر کننده نفت و گاز است، بلکه در حوزه علم و فناوری نیز پیشرفته است. با وجود تحولات بین المللی و چالش‌ها، اما اراده چین برای توسعه روابط با ایران تغییر نکرده است و در شرایط فعلی از توسعه بیشتر روابط با ایران استقبال می‌کنیم.»

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری کشورمان در بخش دیگر سفر خود به شهر شنزن می‌رود. شهری که قطب فناوری اطلاعات چین است. ستاری در نشست تجاری و فناوری میان شرکت‌های فناور ایرانی و چینی حاضر می‌شود و سخنرانی می‌کند. او همچنین فردا ۲۲ آبان ماه همزمان با افتتاح «نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته چین» در این رویداد نیز حاضر می‌شود و با سخنرانی توضیحاتی درباره پیشرفت‌های علمی و فناوری کشورمان و ایجاد زیست بوم فناوری و نوآوری ارائه می‌دهد.

این رویداد بیست و یکمین دوره خود را تجربه می‌کند و ۵۰۰ شرکت چینی به همراه شرکت‌هایی از ۳۰ کشور دنیا دستاورد‌های خود را در حوزه‌های مختلف همچون خانه هوشمند، رباتیک و لیزر، انرژی، هوا و فضا، سلامت هوشمند و فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش می‌گذارند.

دیدار با دانشجویان ایرانی که در چین مشغول به تحصیل هستند بخش دیگر برنامه‌های سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری است.

اقدامات علمی وفناورانه میان دو کشور در این سال‌ها رو به گسترش است. ایجاد صندوق علمی راه ابریشم بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آکادمی علوم چین در سفر رئیس جمهور چین در ژانویه ۲۰۱۶ به ایران به امضا رسید و فرآیند اجرای آن نیز بلافاصله آغاز شد.

همچنین در آوریل ۲۰۱۷ در سفر معاون نخست وزیر چین به تهران، تفاهم همکاری در خصوص تبادل محققان میان معاونت علمی و فناوری و وزارت علوم و فناوری چین به امضا رسید و به دنبال آن تعدادی از محققان جوان ایران به مرکز تعاملات علم و فناوری وزارت علوم و فناوری چین معرفی شدند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دانش بنیان سورنا ستاری وزیر علوم چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی‌ها با ترکمنستان در زمینه انرژی و ترانزیت ثمربخش بود

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» که به عشق آباد ترکمنستان سفر کرده است، امروز پس از دیدار با «قربانقلی بردی‌محمداف» رهبر ملی و رییس شورای مصلحت خلق ترکمنستان و همچنین سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان، با رشد مرداف همتای ترکمنستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از دیدار خصوصی و رایزنی وزرای خارجه دو کشور، مذاکرات علنی امیرعبداللهیان و مرداف با حضور هیات های همراه آغاز شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات به دیدارها و گفت وگوهای سطح بالای امروز خود در عشق آباد با قربانقلی بردی‌محمداف رهبر ملی و رییس شورای مصلحت خلق ترکمنستان و همچنین سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان اشاره کرد و گفت: در این دیدارها درباره ابعاد روابط دو جانبه، مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردیم.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: در دستور کار سفر من پیگیری توافقات روسای دو کشور و مطالب مورد نظر رهبران دو کشور قرار گرفته است.

امیرعبداللهیان خطاب به همتای ترکمنستانی خود اظهار داشت: در مباحث مربوط به انرژی، ترانزیت و همچنین تنش های آبی در منطقه و ضرورت همکاری نیرومندتر تهران و عشق آباد در حفظ منابع آبی موجود در دو کشور از جمله سد دوستی گفتگوهای رو به جلو و ثمربخشی داشتیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تصریح کرد: پیشنهادات مختلفی در خصوص همکاری های بیشتر مرزی، کنسولی، تجاری و تکنولوژی در دستورکار مشترک قرار دادیم.

کد خبر 6064589 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌های جمهوری اسلامی است
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی ایران است
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی است
  • نقش مراکز علمی و فناوری در نوآوری صنایع چیست؟
  • آرمان‌های فلسطین جز اصلی‌ترین راهبردهای جمهوری اسلامی است
  • رایزنی‌ها با ترکمنستان در زمینه انرژی و ترانزیت ثمربخش بود
  • اردوی مشترک تیم‌های ملی بوکس ایران و روسیه قطعی شد
  • اردوی مشترک تیم ملی بوکس ایران و روسیه در تهران
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • «علم و فناوری» کلیدواژه مهم رهبری در سال ۱۴۰۲/ از پیشرفت‌های ایران در نانو و زیست فناوری تا حمایت از دانش‌بنیان‌ها