Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شاید بسیاری از ما تصور کنیم همین که غذاهای چرب و شور نخوریم یعنی تغذیه ای سالم داریم اما جالب است بدانید که گاهی خوراکی هایی می خوریم که ناسالم هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا از باشگاه خبرنگاران جوان، مروری بر غذا‌هایی که در طول شبانه روز می‌خوریم نشان می‌دهد که بسیاری از ما بدون آن که متوجه باشیم تغذیه‌ای ناسالم داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه به سه خوراکی ناسالم که روزانه مصرف می‌کنیم اشاره خواهیم کرد:
نان آرد سفید
حتی اگر اولین ماده نان شما «آرد گندم» باشد. باز هم آرد سفید برای سلامتی شما خطرناک است. این موضوع را بسیاری از افراد نمی‌دانند یا می‌دانند و به آن توجهی نمی‌کنند. مصرف نان‌های تولید شده با آرد سفید منجر به از بین رفتن ذخایر آهن بدن می‌شود و به مرور زمان منجر به پوکی استخوان می‌شود.
غذا‌های سرخ شده و نیمه آماده
مرغ سرخ شده، ناگت، سیب زمینی یا بسیاری دیگر از خوراکی‌های نیمه آماده که یک بار سرخ شده اند، برای سلامتی بسیار خطرناک محسوب می‌شوند. اما افراد مختلف به علت مشغله کاری و مواردی مشابه به جای طبخ غذای خانگی از غذا‌های سرخ شده و نیمه آماده استفاده می‌کنند.
طبق بررسی سال 2015 که در ژورنال Advances in Nutrition منتشر شده است، کارشناسان نتیجه گرفتند غذا‌های نیمه آماده و سرخ شده در افزایش ریسک ابتلا به سرطان نقش دارند.
دسر‌های رستوران
شاید شما هم از افرادی باشید که فکر می‌کنید دسر‌های قنادی و رستوران سالم‌تر از دسر‌های رستوران‌ های کوچک و کافی شاپ‌ها هستند و عادت دارید در هر رستورانی حتما دسر هم سفارش دهید اما جالب است بدانید هر بار که دسر سفارش می‌دهید خود را به مصرف شکر، کالری و چربی دعوت می‌کنید
بنابراین دسر‌های رستوران واقعا خطرناک هستند، زیرا قسمت‌ها غالب این نوع دسر‌ها را سدیم تشکیل می‌دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تخم مرغ بسیار فراتر از یک غذا است و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. تحقیقات دانشمندان از مزایای مصرف روزانه دو تخم‌مرغ می‌گوید.

سلامت چشم

تخم مرغ حاوی آنتی اکسیدان های قوی مانند لوتئین و زآگزانتین است که برای حفظ سلامت چشم بسیار حیاتی هستند. این آنتی اکسیدان‌ها در ماکولا، بخشی از چشم که مسئول بینایی مرکزی است، متمرکز شده‌اند.

دانشمندان در تحقیقی که در یک مجله علمی آمریکایی به نام «بایگانی‌های چشم‌پزشکی» منتشر شد، مقدار مناسب تخم مرغ مورد نیاز برای محافظت از چشمان را بررسی کردند.

در این مطالعه بررسی شد که آیا مصرف تخم مرغ کافی می تواند از بیماری «تباهی لکه‌زرد» که منجر به کوری یا انحطاط چشم می‌شود، جلوگیری کند.

در نهایت این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به این عارضه در بین افرادی که به مدت دو سال و به صورت روزانه دو عدد تخم مرغ مصرف می کردند، ۴۴ درصد کمتر است.

سوپر غذای تقویت کننده مغز

یکی از مزایای برجسته مصرف دو عدد تخم مرغ در روز، تاثیر مثبت آن بر سلامت مغز است. تخم مرغ منبعی غنی از کولین است که یک ماده مغذی حیاتی برای رشد و عملکرد مغز است.

در مطالعه ای که در مجله «عصب‌زیست‌شناسی یادگیری و حافظه» منتشر شد، شرکت کنندگانی که روزانه دو عدد تخم مرغ در طول چهار هفته خوردند، بهبود قابل توجهی در سطح حافظه و تمرکزخود نشان دادند.

مدیریت طبیعی وزن

تخم مرغ همچنین منبع بسیار خوبی از پروتئین‌های با کیفیت بالا و چربی‌های سالم است.

مطالعات نشان می دهد که شروع روز با تخم مرغ می تواند منجر به مصرف کالری کمتر در طول روز در مقایسه با جایگزین‌های غنی از کربوهیدرات مانند غلات صبحانه شود. این موضوع می تواند یک استراتژی مفید برای کسانی باشد که به دنبال مدیریت موثر وزن خود هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • برای حفظ سلامتی روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم؟
  • چرا دانشمندان خوردن روزی دو تخم‌‌مرغ را توصیه می‌کنند؟
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • با سوپر غذای تقویت‌کننده مغز آشنا شوید
  • رویش گیاه ریواس در دشت‌های زیرکوه
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!