Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کلوپ اقتصادی نیویورک و با توجه به امید سرمایه‌گذاران برای برداشت‌های مثبت در مورد مذاکرات تجاری با چین، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۲.۸۹ دلار کاهش ۱۴۵۲.۹۷ دلار فروخته شد. هلن لو، تحلیلگر بازار گفت: «پس از اینکه ترامپ گفت مذاکرات با چین بسیار خوب پیش می‌رود، سرمایه‌گذاران انتظار اخبار سازنده دارند، هر چه به زمان سخنرانی نزدیک‌تر می‌شویم، تاثیر منفی بر طلا می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت طلا، افزایش ارزش بازارهای بورس آسیایی است؛ همچنین ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب اندکی بالا رفته و این نیز تاحدی بر قیمت طلا اثر منفی گذاشته است.

۲۲۶۲۳۱

کد خبر 1320424

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ چین بازار طلا و ارز سکه و طلا بازار جهانی طلا حسن روحانی باشگاه پرسپولیس ایالات متحده آمریکا خبرآنلاین باشگاه استقلال تیم ملی فوتبال ایران کاریکاتور مسکن دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟

امیرحسین جنانی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: صندوق‌های سرمایه گذاری یکی از روش‌های غیرمستقیم مدیریت دارایی‌ها در بورس محسوب می‌شوند. این صندوق‌ها با بهره‌گیری از نیرو‌های متخصص و با تجربه به کمک افرادی می‌آیند که دانش کافی یا زمان لازم برای تحلیل این بازار را ندارند و با تشکیل سبدی متنوع از اوراق بهادار مختلف، سرمایه آنها را مدیریت می‌کنند. سرمایه‌گذاران بازار‌های مالی با خرید واحد‌های این صندوق‌ها می‌توانند در آنها سرمایه‌گذاری کنند.

او افزود: نکته جالب درباره صندوق‌های سرمایه‌گذاری این است که افراد با هر میزان سرمایه، با هر مقدار ریسک‌پذیری و هر افق زمانی که برای کسب سود در بازار سرمایه دارند، می‌توانند با انتخاب انواع مختلف صندوق‌ها، سرمایه‌گذاری مطابق با اولویت‌های خود را در این بازار تجربه کنند. در شرایط کنونی اقتصادی که حفظ ارزش پول اولویت بالایی دارد، اهمیت سرمایه‌گذاری بسیار پررنگ‌تر از گذشته است.

جنانی گفت: سرمایه‌گذاری روش‌های مختلفی دارد که هر کدام جزئیات و پیچیدگی‌های مختص خود را داراست در این میان صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دلیل عدم نیاز به صرف زمان و هزینه برای یادگیری، گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شوند. صندوق‌ها انواع مختلفی دارند که هر کدام با توجه به ترکیب دارایی تحت مدیریت، سطح ریسک متفاوتی دارند. در نتیجه هر شخص با هر درجه از میزان ریسک‌پذیری می‌تواند صندوق مناسب خود را انتخاب کند.

او اظهار کرد: روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم، در مقابل روش مستقیم قرار می‌گیرد. یعنی اگر فرد سرمایه‌گذار دانش کافی از بازار‌های مالی و بورس، نداشته باشد می‌تواند از این روش برای سرمایه‌گذاری، استفاده کند. در روش غیر مستقیم، مدیریت معاملات سهام سرمایه‌گذار به تیم‌های حرفه‌ای واگذار خواهد شد. در حقیقت، این تیم‌ها هستند که به طور مستقیم وارد معاملات سهام می‌شوند. آنها دانش کافی برای رصد بازار مالی را دارند و در نتیجه می‌توانند گزینه‌های مناسب معامله را بیابند. البته این شرکت‌ها در مقابل خدماتی که برای سرمایه‌گذار انجام می‌دهند، کارمزد خود را دریافت خواهند کرد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: یکی از مهمترین مواردی که برای انتخاب بهترین صندوق سرمایه‌گذاری باید در نظر داشت، میزان ریسکی است که هر سرمایه‌گذار حاضر به پذیرش آن است. انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری شامل صندوق‌های اهرمی، شاخصی، بخشی، کالایی، سهامی، مختلط، صندوق تضمین اصل سرمایه و درآمد ثابت است که به ترتیب بیشترین تا کمترین میزان ریسک را دارند. افراد باید ابتدا میزان ریسک‌پذیری خود را بسنجید سپس با در نظر گرفتن آن، صندوق سرمایه گذاری مناسب خود را انتخاب کنید.

او افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری، فرصت بسیار خوبی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌اند. این صندوق‌ها، نقش واسطه‌ی مالی را برای فرد سرمایه‌گذار ایفا می‌کنند. از طرف دیگر، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، برای بازار سرمایه نیز بسیار مفید واقع می‌شوند. چرا که سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران به طور سرجمع، می‌تواند برای معاملات سهام، وارد عمل شود.

جنانی می‌گوید: آن‌چه که در صندوق‌های سرمایه‌گذاری رخ می‌دهد، جمع‌آوری وجوه سرمایه‌گذاران و خرید سهام، اوراق مشارکت در بازار مالی با آن سپرده‌ها است. سرمایه‌گذاران در این صندوق‌ها، در سود و زیان شراکت دارند. صندوق‌ها، فرمول‌های خاص خود را برای خرید سهام و معاملات در بازار‌های مالی، دارند؛ بنابراین سود و یا زیان حاصل از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های مختلف، با هم متفاوت خواهد بود.

گفتنی است، این مطلب توصیه و یا سیگنال به خرید و فروش و یا استفاده از این روش محسوب نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • طلای جهانی سر خم کرد
  • ثبات نسبی بازار طلا در روز رشد بهای طلای جهانی
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • این بازار گزینه مهم سرمایه‌گذاران در سال ۱۴۰۳!
  • این بازار سال ۱۴۰۳به گزینه مهم سرمایه‌گذاران بدل شد / کدام بازار سود بیشتری دارد؟
  • قیمت طلا سقوط کرد/ آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه
  • قیمت طلا یک کانال سقوط کرد | آخرین قیمت ها در بازار طلا و سکه