Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: لایه روبی و بازگشایی دهانه پل ها و مسیر آبراهه های روستایی یک راهکار اساسی در جلوگیری از سیلاب است.

"وحید محمدی تبار" در بازدید از محور ارتباطی یاسوج_ اصفهان،افزود: ساماندهی آبراهه های روستایی و ایمن سازی دهانه پل های منتهی به رود بشار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: بر اساس درخواست های مردمی مبنی بر خسارات ناشی از سیلاب های سال گذشته به دیوارها و دهانه پل های منتهی به بشار در پایین دست روستای کریک و احتمال تخریب شالیزارهای این دهستان به بررسی وضعیت پل های درخواستی اهتمام ورزیده است.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه پل واقع شده در حد فاصل کریک و محور ارتباطی یاسوج - اصفهان، آبراه این روستا به بشار می باشد، تصریح کرد: ساماندهی آبراهه ها و ایمن سازی دهانه پل ها را جهت پیشگیری از بروز خطرات احتمالی در مسدود شدن دهانه پل و در نتیجه تخریب دیوارها و نیز شالیزارها ضروری است.
محمدی تبار ادامه داد: لایه روبی و بازگشایی دهانه پل ها و مسیر آبراهه های روستایی یک راهکار اساسی در جلوگیری از سیلاب است.
وی تاکید کرد: ادارات کل راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و آب منطقه ای اقدامات و تلاش های خوبی در این محور دارند و باید جدی تر ادامه دهند.
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اهمیت پل های واقع شده در محور ارتباطی یاسوج - اصفهان، افزود: ساماندهی پل مورد بازدید جهت تصمیم قانونی در دستور معاینه و بررسی های کارشناسانه از مبادی ذیربط قرار می گیرد و تلاش بر این است با پیش بینی و پیشگیری از طریق لایروبی و ترمیم از بروز هر گونه خسارت احتمالی جلوگیری شود.
به گزارش ایسنا، محمدی تبار اظهار کرد: باید دستگاههای متولی اقدامات قانونی لازم را سریعتر در خصوص ساکنان کنار رودخانه ها انجام دهند تا از خطرات جانی احتمالی در هرگونه سیلاب و سیل جلوگیری شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ایمن سازی آبراهه سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل آتش‌نشانی شهر یاسوج گفت: عملیات جستجو برای پیدا کردن کودک چهارساله که ظرف ۲ روز گذشته تاکنون در رودخانه خرسان شهرستان دنا غرق شده همچنان ادامه دارد.

محمد رستمی افزود: روز گذشته غرق شدن کودک چهار ساله در رود خرسان در حوالی روستای «مُنج» مرز استان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری به ما گزارش شد و گروه غواصی آتش‌نشانی یاسوج به منطقه اعزام شده است.

وی ادامه داد: این کودک چهار ساله در مسیر رودخانه قرار گرفته بود که آب رودخانه آن را با خود برد.

رستمی بیان کرد: تیم غواصی چهار محال و بختیاری که پیش از ما در جریان این غرق شدگی قرار گرفته بودند نیز عملیات جستجو برای یافتن این کودک و از ۲ روز گذشته آغاز کرده اند و هنوز این پسربچه چهار ساله پیدا نشده است و روز گذشته هم تیم غواصی استان کهگیلویه و بویراحمد به منطقه اعزام شده است.

مدیرعامل آتش‌نشانی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در کل کشور موضوع غرق‌شدگی به سازمان آتش‌نشانی‌ها واگذار شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با وجود آنکه فاقد خط ساحلی و دریایی است اما در آمار غرق شدگی رتبه بالایی در کشور دارد.
وجود دریاچه و سدهای کوثر، مارون و بیش از ۱۰ رودخانه پرآب، کانون پرمخاطره‌ای برای سلامت جوانان کهگیلویه و بویراحمد در فصل گرماست.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا
  • جسد یک خانم در رودخانه بشار پیدا شد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد پیشگام در تکریم معلمان
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • تلاش غواصان برای یافتن پیکر بی‌جان کودک غرق شده در رودخانه خرسان
  • ادامه تلاش برای یافتن کودک چهار ساله غرق شده در رود خرسان
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه
  • جلوگیری از حفر چاه غیر مجاز در کهگیلویه/ لزوم صیانت از منابع آب