Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@09:12:19 GMT

عراق واردات شلتوک خوزستان را ممنوع نکرده است

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۳۱۳۷

عراق واردات شلتوک خوزستان را ممنوع نکرده است

سید نوراله حسن زاده روز سه‌شنبه در ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت در اهواز بیان کرد: پیش بینی شده در سال زراعی جاری ۹۵۰ هزار تن شلتوک در خوزستان تولید شود و به دلیل این حجم تولید برای نخستین بار شرایط برای صادرات شلتوک به عراق فراهم شده است.

وی گفت: بستر برای صادرات شلتوک از خوزستان فراهم است و کشور عراق نیز هیچگونه مخالفتی برای واردات شلتوک از خوزستان ندارد ، اما فقط در زمان تولید برنج در کشور عراق در صادرات شلتوک محدودیت اعمال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: اتاق‌های بازرگانی خوزستان مامور شدند که هرگونه مشکل در مسیر صادرات شلتوک از خوزستان به کشور عراق را بررسی کنند تا تصمیم لازم برای برطرف کردن مشکلات بر سر راه صادرات گرفته شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه باید فرهنگ مصرف برنج تولید داخل استان در بین مردم ، مراکز تهیه غذا و دستگاه‌های مختلف ترویج یابد افزود: به عنوان مثال رستوران‌ها به دنبال پخت برنج با ظاهری زیبا هستند و از برنج داخل استان استفاده نمی‌کنند این در حالی است که برنج تولید استان از کیفیتی بسیار بالاتر از برنج‌های وارداتی برخوردار است.

وی همچنین با اشاره به انتشار مطالبی در فضای مجازی در خصوص عرضه و فروش ذرت‌های آلوده در بازار خوزستان بیان کرد: در پی انتشار این مطالب در فضای مجازی، مردم احساس نگرانی زیادی در این مورد داشتند ، این اطمینان به مردم داده می‌شود که هیچ میزان ذرت آلوده‌ای وارد بازار خوزستان نشده است .

وی با اشاره به اینکه در ۲ محموله در چند سال گذشته ۱۴۰ هزار تن ذرت آلوده وارد بندر امام (ره) شد افزود: به دلیل مضراتی که این ذرت ها برای سلامتی دام و انسان داشتند توسط دستگاه‌های مربوطه جلوی توزیع و عرضه آنها در بازار گرفته شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: با دستور رییس جمهوری تمهیدات لازم برای عودت این محموله به کشور مبدا و یا منهدم کردن آن در حال پیگیری است.

راه اندازی دفتر بازرسی بر قیمت فروش بلیت هواپیمایی دراهواز

حسن زاده بیان کرد: مقرر شده که مکانی در فرودگاه اهواز برای استقرار بازرسان سازمان صمت و اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان برای بازرسی قیمت فروش بلیتهای هواپیمایی و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در این بخش راه اندازی شود.

وی گفت: از مسئولان فرودگاه اهواز انتظار می رود برای راه اندازی این دفتر و رسیدگی به تخلفات احتمالی در این حوزه همکاری لازم را داشته باشند.

محمدرضا رضایی مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان نیز گفت: شرکت‌های هواپیمایی گران فروشی که در ادارات تعزیرات حکومتی و یا سازمان صمت خوزستان پرونده تخلف دارند، بررسی و رسیدگی می شوند و از سوی سازمان هواپیمایی کشور با این شرکت ها برخورد خواهد شد.

مردم تخلفات داروخانه‌ها را گزارش دهند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این نشست بیان کرد: سالانه بازرسی لازم از داروخانه‌های خوزستان برای بررسی وضعیت فروش دارو و لوازم بهداشتی و آرایشی و جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی انجام می‌گیرد.

حسین برزگر افزود: مردم هرگونه تخلف در داروخانه‌ها را با شماره ۱۹۰ و ۱۴۹۰ اطلاع رسانی کنند.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها فشار زیادی را بر تامین دارو در کشور ایجاد کرده گفت: با وجود تمامی مشکلات تلاش شده که کمبود دارو در کشور و خوزستان وجود نداشته باشد.

برچسب‌ها صادرات مزارع برنج خوزستان عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات مزارع برنج خوزستان عراق صادرات مزارع برنج خوزستان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منظور، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در صفحه مجازی خود نوشت: ضمن تکذیب هر گونه اظهار نظر منتسب به اینجانب در سال جاری نسبت به موضوع واردات خودرو، تاکید می‌نمایم مواضع دولت در این خصوص توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع رسانی می‌شود.

گفتنی است چند روز پیش نقل قولی از منظور منتشر شد مبنی بر اینکه «فرض می‌کنیم که سال ۱۴۰۳ حدود دو - سه میلیارد دلار واردات خودرو انجام شود. می‌دانیم به صلاح کشور نیست منابع ارزی کشور را به واردات خودرو اختصاص دهیم در حالی که داخل کشور ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون خودرو را داریم.»

کد خبر 6062741 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • فیلم/ تمدید صادرات گاز ایران به عراق
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر
  • امضای قرار داد پنج ساله صادرات گاز به عراق
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد
  • فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • منظور، خبر مخالفت با واردات خودرو را تکذیب کرد
  • افغانستان و عراق مقصد فرآورده‌های طبیعی و سنتی ایران در سال ۱۴۰۲ بودند
  • واگذاری بازار کشاورزی عراق به ترکیه