Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از نیشابور، دکتر محسن عظیمی‌نژاد در اولین کارگاه بین المللی سونوگرافی هیپ نوزادان گفت: این کارگاه به مدت سه روز با حضور پروفسور رینهارد گراف متخصص و صاحب‌نظر در رشته ارتوپدی، رادیولوژی و طب کودکان برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: روش ایشان برای تشخیص و درمان دررفتگی و ناهنجاری‌های مفصل ران نوزادان مورد استقبال و استفاده پزشکان قرار گرفته و شاگردان زیادی در کشورهای مختلف از جمله ایران مانند دکتر محمد شمس شرق و دکتر مهرزاد مهدیزاده تربیت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حدود یک تا سه درصد از نوزادان تازه متولد شده مبتلا به ناهنجاری و دررفتگی لگن هستند، افزود: در گذشته تشخیص و درمان این عارضه از طریق روش های سنتی و انجام یک سری تست ها و در نهایت با عمل جراحی انجام می‌شده که بسیار پرهزینه و دارای عوارض جانبی است.

دکتر عظیمی نژاد اعلام کرد: پروفسور رینهارد گراف روشی جدید برای تشخیص و درمان این عارضه ابداع کرده‌اند که در آن از طریق سونوگرافی این عارضه تشخیص داده می‌شود و طی یک فرآیند ساده بدون عمل جراحی درمان می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه این روش مورد توجه محافل پزشکی در سراسر دنیا قرار گرفته و هدف از برگزاری این کارگاه نهادینه کردن این روش در ایران است. هدف دیگر این کارگاه طبقه‌بندی مراحل درمانی این عارضه و تشخیص صحیح و ارائه روش درمانی متناسب است.

رئیس انجمن رادیولوژی ایران گفت: در ایران آمار ابتلا به عارضه دررفتگی لگن در نوزادان یک تا پنج در هزار می‌باشد که از این میزان حدود ۲ درصد دچار دررفتگی کامل هستند.

دکتر مهرزاد مهدیزاده افزود: این عارضه در میان نوزادانی که در هنگام تولد با پا به دنیا آمده‌اند بیشتر دیده شده و در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع موجب می‌شود بعدها دچار لنگش در راه رفتن بشوند.

وی اظهار داشت: در صورت تشخیص این بیماری در نوزادان تا قبل از سه ماهگی بدون عمل جراحی قابل درمان است و در کشورهای اروپایی از سال ها قبل غربالگری درفتگی لگن نوزادان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر غربالگری دررفتگی لگن در تهران و شهرهای اصفهان، شیراز و مشهد انجام می‌شود بیان کرد: امروز هزینه سونوگرافی لگن ۴۰ هزار تومان و عمل جراحی لگن برای هر پا حدود ۱۶ میلیون تومان است که مشکلات و عوارض جانبی هم دارد.

وی تصریح کرد: تا کنون بیش از ۲۰ کارگاه در این رابطه در کشور برگزار شده و امیدواریم وزارت بهداشت با به رسمیت شناختن طرح غربالگری دررفتگی لگن نوزادان تازه به دنیا آمده هزینه آن را تحت پوشش بیمه درآورد.

 پروفسور رینهارد گراف سخنران و یکی از برگزار کنندگان این‌ کارگاه آموزشی اعلام کرد: دررفتگی لگن شایع‌ترین عارضه در بین نوزادان است که اگر به موقع تشخیص و درمان نگردد موجب مشکلات زیادی خواهد شد.

وی اظهار داشت: مهمترین مسئله این است که این عارضه در بین دختران شایع‌تر از پسران است و علت آن هنوز معلوم نیست. پیش از این هیچ امکانی برای تشخیص سریع آن وجود نداشته و حدود ۳۰ سال قبل روش تشخیص این عارضه از طریق سونوگرافی ابداع شد.

وی با تأکید بر اینکه در بسیاری از کشورها امروزه این روش استفاده می‌شود و حتی شرکت های بیمه آن را پوشش می‌دهند، ادامه داد: دولت ها متوجه شده‌اند که هزینه پیشگیری از این عارضه یک سوم کمتر از درمان آن در آینده است. امروزه این عارضه در اروپا ریشه کن شده و در بسیاری از کشورهای آسیایی و آفریقایی طرح غربالگری دررفتگی لگن نوزادان گسترش پیدا کرده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پزشک درمان عراق علوم پزشکی کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال

عین‌اللهی  در حاشیه بازدید از مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان گفت: این مرکز مجهز به بخش‌های آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای، شیمی درمانی، رادیو تراپی و دستگاه‌های پیشرفته سی تی اسکن است.

وی ادامه داد: مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان از مراکز مهم درمان سرطان در کشور است که ساخت آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و پس از پیشرفت ۵۰ درصدی، تامین اعتبار تکمیل آن در دولت سیزدهم انجام شد.

بهره‌برداری از مرکز درمان سرطان از مطالبه‌های مردم استان سمنان است که با اهتمام دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان به زودی در کشور
  • آغاز طرح تکمیلی ایمن‌سازی فلج اطفال در نیشابور
  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • سیستم بهداشتی و پزشکی آماده ورود هوش مصنوعی مولد نیست!
  • «تشخیص طبی» پیش شرط خدمات درمانی است
  • چهار قلو زایی یک گاو در نیشابور
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور