Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بهادری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توزیع این میزان سیلندر گاز مایع را در کاهش استفاده از عرصه‌های طبیعی به جای سوخت افزود: با توجه به فرارسیدن فصل سرما، ١٩ میلیون لیتر انواع سوخت فسیلی از جمله نفت و گازوئیل بین عشایر این استان توزیع شده‌است.
وی بیان کرد: با توجه به نقش تعاونی عشایری در راستای بهبود امکانات قابل دسترس این قشر و در راستای حمایت از آنان، ۱۰ تعاونی عشایر و یک اتحادیه در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: ۱۵ هزار و ۵۹۹ خانوار عشایری با حدود ۱۰۴ هزار نفر جمعیت در حال حاضر در استان  از خدمات این تعاونی‌ها بهره‌مند شده‌اند.
وی اضافه کرد: این اتحادیه‌ها در بخش‌های دامپروری، پرورش مرغ بومی، پرورش قارچ، تولید گیاهان دارویی، تولید صنایع دستی، فرآورده‌های دامی و تولیدات مختص عشایر فعالیت می‌کنند.
«بهادری»، بیان کرد: عشایر با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه توانمندسازی زنان روستایی و عشایری از مهمترین اهداف دفتر امور زنان روستایی و عشایری است، گفت: ۲۴ صندوق خرد زنان عشایر در این استان تشکیل شده و مشغول فعالیت است.
وی اظهار داشت: حدود ۶۰۰ نفر از جامعه زنان استان هم‌اکنون عضو صندوق‌های خرد زنان عشایر آذربایجان‌غربی هستند.
۲ میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی در این استان وجود دارد که از این مقدار یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار با ۵۹ درصد زیرپوشش عشایر استان است؛ عشایر استان ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه مستقل هستند و ۳۳۶ روستای آذربایجان‌غربی نیز ویژه عشایر است.

عشایر آذربایجان غربی ۲ میلیون واحد دامی دارند که ۶۰ هزار واحد از این دام‌ها، دام بزرگ و مابقی دام کوچک هستند.

عشایر این استان با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی را در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و باید امکانات و تجهیزات لازم در اختیار آنان قرار گیرد.

برچسب‌ها زندگی عشایری آذربایجان غربی اقتصاد مقاومتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری آذربایجان غربی اقتصاد مقاومتی زندگی عشایری آذربایجان غربی اقتصاد مقاومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ

به گزارش خبرنگار مهر، شریف اسلامی جمعه شب در برنامه «چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری و بررسی جاذبه‌های فرهنگی و اجتماعی زندگی عشایر در بافت تاریخی دهدشت» افزود: هویت فرهنگ عشایری امروزه رو به نابودی رفته و هدف از اجرای این برنامه یادآوری ارزش‌ها و فرهنگ‌های گذشته است.

وی با بیان اینکه بخشی از فرهنگ عشایر را در دوره گذار از دست دادیم و باید احیا شوند، تاکید کرد: از فرهنگی که از گذشته‌های دور بجا مانده و در خودش ارزش‌ها و فضیلت‌هایی دارد به نیکی یاد می‌کنیم.

رئیس حوزه هنری استان یکی از خصلت‌های اساسی عشایر را بیگانه ستیزی دانست و گفت: دوران پهلوی دوران سیاه عشایر بود و تعارضات گسترده‌ای رخ داد و این تعارضات همزمان با کشف نفت در جنوب رخ داد و این عشایر بوده که در دوره‌های مختلف از مرزها دفاع می‌کردند.

اسلامی با اشاره به وضعیت بافت تاریخی دهدشت گفت: چطور است هویت شهری که زمانی ۹۰۰ حجره داشته، در طول تاریخ گم شده است.

وی بیان کرد: این هویت است که راه درمان آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های اقتصادی سیاسی و… بوده و نباید این هویت رو به اضمحلال رود.

اسلامی غفلت از ظرفیت‌های موجود در بافت تاریخی دهدشت را محرومیت دانست و گفت: مظلومیت دهدشت را از همین بافت تاریخی می‌توان فهمید و حیف است که این مجموعه در این شرایط و وضعیت قرار دارد.

رئیس حوزه هنری استان ارائه راهکار نجات این بافت توسط نخبگان را یک ضرورت مهم عنوان کرد

به گزارش خبرنگار مهر، این برنامه توسط حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بافت تاریخی دهدشت با شاهنامه‌خوانی و بررسی ارزش‌های فرهنگ عشایری توسط علی سینا برقک، عکاسی مردم‌نگاری در عشایر از زاویه لنز دوربین اسحاق آقایی به نمایش گذاشته شد و مهدی پورانصاری، احمد پهلوانی و صیاد خردمند مردم‌شناسی در عشایر را شرح دادند.

کد خبر 6082876

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی بیش از ۲۴۰۰ مددجوی بهزیستی آذربایجان‌غربی
  • توزیع بیش از سه هزار و ۵۰۰ تن کود یارانه‌ای در شهرستان پلدشت در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات تولیدی به طرح‌های عشایری قزوین
  • اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۴۶۸ مددجوی بهزیستی در آذربایجان‌غربی
  • ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پرواربندی به عشایر گلستان پرداخت شد
  • سهمیه آرد خانوارهای عشایری کرمان افزایش می‌یابد
  • فرهنگ عشایری باید احیا شود/ گم شدن یک هویت در تاریخ
  • بیمه رایگان برای مادران روستایی و عشایر
  • ضرورت رفع مشکلات عشایر خوزستان در فصل کوچ
  • آغاز کوچ ۱۱ هزار خانوار عشایری در لرستان