Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@08:51:40 GMT

ورود سامانه دفاع موشکی اس-500 روسیه به خط تولید

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۳۳۷۸

درحالی‌که برخی منابع مطلع از آزمایش سامانه دفاع موشکی «اس-500» ساخت روسیه در «سوریه» خبر می‌دهند، یک مقام ارشد وزارت دفاع روسیه گفت که این سامانه دفاع موشکی در آستانه ورود به خط تولید قرار دارد.

 اخبار بین الملل- به نوشته روزنامه «نشنال اینترست» یک مقام صنایع دفاع روسیه ماه گذشته به روزنامه «ایزوستیا» گفت که اس-500 در سوریه مورد آزمایش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«یوری بوریسوف» معاون وزارت دفاع روسیه نیز در این زمینه اظهار داشت که سامانه اس-500 در آستانه ورود به خط تولید قرار دارد.

 مقام‌های بلند پایه ارتش و دفاع روسیه نیز با تایید این خبر می‌گویند که مجموعه تکمیل شده اس-500 بر اساس جدول زمان بندی شده تا سال2027 آماده تحویل است. این در حالی است که اولین سری این مجموعه سال 2020 وارد خدمت ارتش روسیه می‌شود.

در گزارش‌های قبلی آمده بود که روسیه این سامانه بسیار قدرتمند را در سوریه آزمایش کرده، اما وزارت دفاع روسیه دوم اکتبر (آبان) اعلام کرد که نیازی به انجام این کار نبوده است.

 این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-400 برتر است و گفته می‌شود برد عملیاتی آن 600 کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-400 عمل می‌کند. موشک‌های اس-500 قادرند موشک‌های کروز و  قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند.

شرکت «آلماز آنتی»، سازنده این سامانه مدعی است که اس-500 می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.«پاول سوزینوف» مدیر شرکت آلماز آنتی گفته است که اس-500 ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های ضد هوایی و دفاع موشکی آمریکا رد می‌شود.

به نوشته نشنال اینترست، با وجود تولید اس-500، ارتش روسیه کماکان از اس-300 و اس-400 استفاده می‌کند و اس-500 نیز به عنوان یک سامانه مختلف برای مقابله با خطرناک‌ترین تهدید‌های راهبردی طراحی شده است.

این در حالی است که یک نماینده ارشد پارلمان روسیه چندی قبل از استقرار موشک‌های  قدرتمند «اسکندر» با قابلیت حمل کلاهک اتمی در منطقه «کالینینگراد» دژ دفاع موشکی روسیه خبر داد.

کالینینگراد، بخشی جدا از خاک اصلی روسیه است که در میان لهستان و لیتوانی در ساحل دریای بالتیک قرار دارد. در این منطقه که 300 کیلومتر با خاک روسیه فاصله دارد، ناوگان موشکی بالتیک روسیه مستقر است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه خط توليد سامانه دفاع موشکی اس 500

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش ایران، چین و روسیه برای امنیت منطقه مهم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع چین، رزمایش مشترک با ایران و روسیه را برای تامین امنیت منطقه ای مهم ارزیابی کرد.

«وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه اعلام کرد که رزمایش مشترک اخیر نیروهای دریایی چین، ایران و روسیه همکاری بین سه کشور را بیشتر کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع چین گفت این رزمایش نقش مهمی در امنیت دریایی منطقه ایفا می کند.

وو گفت: چین، ایران و روسیه تاکنون رزمایش‌های مشترک دریایی متعددی را برگزار کرده اند، که در راستای تقویت همکاری‌ها و تعامل بین نیروی دریایی سه کشور و حفظ امنیت دریایی منطقه مهم است.

نیروی دریایی چین، ایران و روسیه از ۱۱ تا ۱۵ مارس، رزمایشی را با عنوان «کمربند امنیتی دریایی -۲۰۲۴» در آب های دریای عمان برگزار کردند.

وزارت دفاع روسیه هم پیشتر اعلام کرد ه بود که این رزمایش با هدف تمرین ایجاد ایمنی در فعالیت های اقتصادی دریایی، از جمله آزادسازی یک کشتی که توسط دزدان دریایی تصرف شده بود، برگزار شد.

کد خبر 6064458

دیگر خبرها

  • آخرین تحلیل آمریکایی‌ها از قدرت موشکی ایران
  • سخنگوی وزارت دفاع چین: رزمایش مشترک با ایران و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • رزمایش ایران، چین و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • ورود سامانه بارشی به کرمان
  • فیلم| کولاک و برف بهاری در خراسان شمالی
  • ورود سامانه بارشی پرفشار به خراسان رضوی
  • ورود سامانه سرد بارشی به یزد
  • قدرت نمایی ایران مقابل آمریکا با این موشک هایپرسونیک /قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان را بشناسید+جزئیات
  • ورود سامانه بارشی از اواخر هفته به استان
  • اقتدار ۴۵/ فتاح؛ قاتل سامانه‌های پدافندی دشمنان