Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  بهزاد محمدی مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سی و یکمین اجلاس مدیران مجتمع‌های تولیدی صنعت پتروشیمی که با شعار "رونق تولید، همگرایی و بالندگی" در مشهد برگزار شد، گفت: تجمیع بنگاه‌های کوچک و بزرگ این صنعت را به یک بنگاه اقتصادی قدرتمند تبدیل کرده که نقش آن در اقتصاد کشور بی بدیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان این که صنعت پتروشیمی در این شرایط سخت به کار خود ادامه داده است، تصریح کرد: کارنامه یک سال گذشته این صنعت با وجود همه سختی‌ها پررنگ بوده است.
معاون وزیر نفت با تأکید بر لزوم تغییر نگاه به الگو‌ها و راهبردها، ادامه داد: مهمترین الزام یک اقتصاد پویا، توسعه است و مهمترین رکن توسعه، هوشمندی است ومهمترین ارکان هوشمندی، سرمایه و سرمایه گذار هوشمند و یافتن هدفی متعالی مبتنی بر شرایط روز دنیا است.
محمدی با بیان اینکه دیدگاه‌ها به صنعت پتروشیمی باید پویا باشد، افزود: سابقه بیش از نیم قرن این شرکت نشان می‌دهد که در اعتلای تولید موفق بوده ایم و اگر بخواهیم در بازار‌های جهانی ماندگار باشیم باید بیشتر به توسعه متوازن بیشتر توجه کنیم.
او با اشاره به اینکه هم اکنون ۵۶ مجتمع پتروشیمی فعال در کشور سالانه ۳۳ میلیون تن معادل ۶۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز خوراک دریافت می‌کنند، تصریح کرد: تعدادمجتمع‌های پتروشیمی کشور به ۸۳ مجتمع و خوراک دریافتی آن‌ها به ۶۲ میلیون تن در سال معادل یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز در سال ۱۴۰۰ می‌رسد.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: افزایش مجتمع‌های پتروشیمی به ۱۰۹ مجتمع و خوراک دریافتی ۷۴ میلیون تن در سال معادل یک میلیون و هفتصد هزار بشکه نفت خام در روز در سال ۱۴۰۴ نیز خود نشانگر گذر از خام فروشی است.
محمدی با اشاره به آغاز به کار پتروشیمی مرودشت در سال ۱۳۳۷ و تأسیس شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال ۱۳۴۲ گفت: ظرفیت این صنعت تا پیش از انقلاب اسلامی ۳ میلیون تن بوده است که با تحقق جهش نخست صنعت به ۴۴ میلیون تن و امروز به ۶۶ میلیون تن رسیده است؛ ظرفیت صنایع پتروشیمی تا پایان سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۰۰ میلیون تن و تا پایان سال ۱۴۰۴ به بیش از ۱۳۰ میلیون تن در سال خواهد رسید.
او با بیان اینکه درآمد صنعت پتروشیمی از ۲۰۰ هزار دلار در سال ۵۷، به ۱۷ میلیارد دلار رسیده است، افزود: درآمد این صنعت تا پایان سال ۱۴۰۴ و تحقق جهش سوم صنعت پتروشیمی به ۳۷ میلیارد دلار می‌رسد.
معاون وزیر نفت با اشاره به تولید هشت محصول پایه در صنایع پتروشیمی گفت: ظرفیت تولید این محصولات در سال ۲۰۱۸ در دنیا ۶۴۲ میلیون تن است که این رقم تا سال ۲۰۲۵ به ۸۱۰ میلیون تن خواهد رسید که امروز ایران با تولید ۲۳ میلیون تن محصولات پایه قابل فروش ۳.۶ درصد از تولید این محصولات در دنیا را تولید می‌کند.   سهم ۶/۲ درصدی صنعت پتروشیمی ایران از تولید جهانی
محمدی با بیان این که در سال ۱۴۰۴ سهم ایران از تولید محصولات پایه در جهان ۶.۲ درصد خواهد بود، گفت: افزایش ۲۴۵ درصدی متانول، ۶۵ درصدی آمونیاک، ۷۳ درصدی اتیلن و ۱۴۵ درصدی پروپیلن تا سال ۱۴۰۴ در کشور محقق خواهد شد.
او با اشاره به اینکه چین بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده محصولات پتروشیمی دنیاست، ادامه داد: چین در بازار خود بیشتر به سمت تنوع بخشی و ارزشمندتر کردن آن حرکت کرده است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: تولید سه محصول متانول، آمونیاک و اتیلن در کشور از سالانه ۱۹ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ با ۱۳۰ درصد رشد به ۴۴ میلیون تن در سال ۲۰۲۵ خواهد رسید.
محمدی با اشاره به اینکه تولید BTX‌ها در کشور از سالانه ۲.۵ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ با ۸ درصد رشد به ۲.۷ میلیون تن در سال می‌رسد، افزود: تولید پروپیلن نیز از سالانه ۱.۱ میلیون تن در سال ۲۰۱۸ با ۱۴۵ درصد افزایش به ۲.۷ میلیون تن تا سال ۲۰۲۵ خواهد رسید.
او با تأکید بر اهمیت انتخاب طرح‌ها در توسعه صنعت پتروشیمی، ادامه داد: تشخیص درست طرح‌ها بسیار مهم‌تر از اجرای آن است و می‌تواند ما را به نقاط موثر و مناسبی برساند.
معاون وزیر نفت با اشاره به لزوم توجه به تاب آوری در بازار‌های جهانی، گفت: مجتمع‌های پتروشیمی باید به صنایع پایین دست خود نیز بیشتر توجه کنند تا حضورشان در بازار‌های جهانی ماندگار باشد.   انتهای پیام//ف.ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پتروشیمی وزارت نفت اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۳۸ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان با بیان اینکه تاکنون ۳۸هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه برداشت شده است،گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان خرداد ۲۰هزار تن دیگر محصول برداشت شود تا تولید ۶۰ هزار تن محقق شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اهواز، عبدعلی ناصری در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی شکرستان که امروز برگزار شد، گفت: تاکنون در 7 کشت صنعت توسعه نیشکر حدود 610 هزار تن شکر خام تولید شده است که در کشت و صنعت هفت تپه برداشت محصول تا خرداد ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون 38 هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه برداشت شده است، افزود: پیش بینی می شود تا پایان خرداد 20 هزار تن دیگر محصول برداشت شود تا تولید 60 هزار تن محقق شده و نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به افزایش تولید 50 درصدی در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نسبت به سال گذشته گفت: در سال گذشته برداشت محصول 400هزار تن بود که با افزایش تولید این میزان در سال جاری بیشتر از 630هزار تن خواهد بود که تاکنون 610هزار تن محقق شده است.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری با توجه به زمستان بدون سرما و یخ بندان‌، نی‌ها از شادابی خاصی برخوردار باشند که با عملیات کوددهی، مزارع بسیار سرسبز و شاداب خواهند بود.

ناصری برداشت 700 هزار تن شکر را در سال آینده پیش‌بینی کرد و افزود: اگر این افزایش تولید صورت گیرد 38 درصد بازار شکر را تصاحب خواهیم کرد که تاثیر به‌سزایی در اوضاع مالی، پایداری درآمد و سودهی شرکت توسعه نیشکر خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در خصوص حمایت روستاهای اطراف و مسئولیت های اجتماعی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، گفت: به منظور توانمندی روستاها و صنایع دستی، کارهای اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است؛ دراین خصوص تحکیم و احداث سیل بندها در 5 سال گذشته به استحکام کشت صنعت‌ها نیز کمک خواهد کرد.

ناصری افزود: فعالیت‌های دیگری در رابطه با مساجد، حسینیه‌ها و جاده‌های روستایی توسط کشت صنعت های مختلف انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی کمک به اداره بحران استان را یکی از وظایف شرکت دانست و گفت: در بارندگی های اخیر و آبگرفتگی معابر اقدامات زیادی در منطقه پیرامونی شرکت انجام شده است.

وی تصریح کرد: در دو سال متوالی که با بحران خشکسالی مواجه بوده‌ایم با مدیریت در کشت صنعت‌ها تولید حداقلی 400 هزار تن را محقق کرده که علاوه بر پاسخ هزینه‌ها و سوددهی نیز داشته است.

مدیر روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در آیین اختتامیه سومین جشنواره ملی شکرستان گفت: مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی شکرستان که در شرکت کشت و صنعت دهخدا برگزار شد، با توجه به مشارکت 15 الی 16 استان، در این جشنواره و بالابودن حجم آثار تا امروز به تعویق افتاد.

ولید آلبوناصر افزود: جشنواره شکرستان که آیین برداشت گیاه پربرکت شکر است را به صورت یک جشنواره در آورده‌ایم که علاوه بر جشن شروع برداشت چند هدف را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه گردشگری نیز روستاهای اطراف شرکت را توسعه داده‌ایم، شرکت توسعه نیشکر در سال های گذشته با حمایت روستاهای پیرامون به پایداری اقتصاد کمک کرد و به‌منظور حمایت از صنعتگران و صنایع دستی، تمام خریدهای نیشکر از این قشر صورت می‌گیرد.

آلبوناصر از برگزاری گارگاه آموزش خبرنگار تخصصی حوزه نیشکر خبر داد و گفت: در حوزه نیشکر لازم است خبرنگار تخصصی داشته باشیم که با کمک خانه مطبوعات و تا زمان برگزاری جشنواره شکرستان 4، این اقدام مهم صورت گیرد.

انتهای پیام/735

  

دیگر خبرها

  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • پتروشیمی ارومیه صدر نشین جدول افزایش درآمد سالانه در صنعت پتروشیمی
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • تکمیل زنجیره ارزش، گلوگاه «جهش تولید» در صنعت پتروشیمی است
  • جهش تولید طلای صنعت پتروشیمی با توان فنی ایرانی در کوروش
  • برداشت ۳۸ هزار تن شکر در کشت و صنعت هفت تپه
  • فرصت سوزی ممنوع! /نوآوری و خلاقیت، کلید فتح بازار‌های جهانی است
  • نوآوری و خلاقیت، لازمه پیشرفت صنعت پتروشیمی در بازارهای جهانی