Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتقدان دولت به جایی رسیده‌اند که برای ضربه زدن به دولت، حتی سخنان رهبر انقلاب را هم به میل خود تحریف و تقطیع می‌کنند.

سخنان حسن روحانی در جریان سفر استانی به یزد و در میدان امیرچخماق شهر یزد، به مذاق منتقدان دولت خوش نیامده و آن‌ها یکی دو روز است که در خصوص جزء به جزء این سخنرانی، در حال وارد کردن فشار رسانه‌ای به دولت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان، برخی از سوگیری‌های رسانه‌ای اصولگرایان، به طنزی تلخ تبدیل شده از این جهت که آن‌ها برای ضربه زدن به دولت روحانی، از هیچ گونه دروغ یا حتی تحریف سخنان رهبر انقلاب هم مضایقه ندارند. مثال بارز این موضوع، ماجرای ۱۸ میلیارد ارز است. بیایید با هم به طور ساده ماجرا را مرور کنیم و ببینیم داستان این ۱۸ میلیارد ارز چیست.

 

روحانی چه گفت؟

روحانی در سخنان خود در جریان این سفر پیرامون این موضوع گفت: «یک عده از افرادی که کمی بداخلاق هستند در طول ماه‌های گذشته در برخی از روزنامه‌ها چنین نوشته‌اند که این دولت در سال ۹۷ و با ارز ۴۲۰۰ تومانی، ۱۸ میلیارد دلار را به باد داده است.

در این راستا به رییس بانک مرکزی دستور دادم تا تمام پول‌هایی که در سال گذشته در ۶ ماه اول پرداخت کرده را فهرست و اعلام کند و در این زمینه اخیرا نامه آن را به من داده است و از ایشان خواستم که این نامه را منتشر کند.

یک عده آدمی که نه اخلاق و نه ایمان دارند و نه با منافع ملی آشنا هستند چنین می‌گویند که پارسال ۱۸ میلیارد دلار گم شده است لذا بانک مرکزی امروز آمار مربوط به این موضوع را منتشر کرد.

براساس گزارش بانک مرکزی از این رقم، ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار کالاهای اساسی و درمانی و پزشکی وارد شده است و تمام فهرست آن کاملا مشخص می‌باشد.

۱۲ میلیارد دلار هم کالاهای دیگری وارد شده که لیست همه آن‌ها مشخص است به جز یک میلیارد دلار که اختلاف حساب وجود دارد و در این زمینه به تعزیرات اعلام شده که بررسی‌های لازم را انجام دهد. مردم بدانند در این دولت یک ریال یا یک دلار گم نخواهد شد و آن در دوران دیگری بود که میلیاردها دلار گم می‌شد و هنوز هم پیدا نشده است. بنابراین راه را اشتباه نروید.»

 

منتقدان دولت چه می‌گویند؟

پس از این سخنرانی، یک خبرگزاری منتقد دولت، مطلبی که چند روز پیش از آن هم منتشر شده بود را بازنشر داد و مدعی شد که ۱۸ میلیارد دلاری که منتقدان مدعی بر باد رفتن آن هستند؛ این ۱۸ میلیارد دلار نیست. این بخش از گزارش این خبرگزاری را بخوانید:

«بر باد رفتن آن ۱۸ میلیارد دلار ارتباطی به ارز ۴۲۰۰ تومانی نداشت. این ۱۸ میلیارد دلار در سال ۹۶، عمدتا به صورت نقد به بازار آزاد تزریق شد. در بانک مرکزی و گروه‌های اقتصادی رسانه‌ها، به ارزی که بانک مرکزی با هدف کنترل قیمت ارز به بازار آزاد تزریق می‌کند، «ارز مداخله‌ای» می‌گویند. اما ارز ۴۲۰۰ تومانی در فروردین سال ۹۷ تصویب شد و ارتباطی با مداخله بانک مرکزی در بازار نداشت.

اما آنچه که حسن روحانی در پاسخ به آن سوال بیان کرد، استفاده نابجا از بخش اشتباه سوال مطرح شده بود. روحانی ارز مداخله‌ای بانک مرکزی را به مثابه ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات عنوان کرد.»

 

ریشه این شائبه کجاست؟

منظور رئیس جمهور در سخنرانی خود، به طور مشخص به احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برمی‌گردد که روز ۱۲ آبان و در ویژه برنامه سالروز تسخیر لانه جاسوسی که به همت انجمن اسلامی دانشجویان در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفته بود: «کالاهای اساسی در طول یک سال یازده میلیارد دلار بیشتر ارز نمی‌خواهد ولی در دولت در عرض حدود دو ماه ۱۸ میلیارد دلار ارز و ۶۲ تن طلا را بر باد دادند.»

او پیش از این هم، چنین اتهامی را به دولت وارد کرده بود. مثلا در یادداشتی که در فروردین امسال برای سایت KHAMENEI.IR نوشت.

با این حال او اولین فردی نبود که چنین کاری انجام داد. مرور سابقه اخبار نشان می‌دهد که این شائبه یعنی تزریق ۱۸ میلیارد دلار ارز به عنوان مداخله دولت در بازار، نخستین بار در تابستان سال ۱۳۹۷ و توسط یک مسئول قضایی، به وجود آمده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران که در ابتدای دوره آیت الله رئیسی از این سمت برکنار شد؛ در دوم مرداد ماه ۱۳۹۷ و در نشست با بانوان دارای پایه قضایی دادسرای تهران و برخی از معاونین ستادی این دادسرا، گفته بود: «در شش ماهه دوم سال گذشته (یعنی سال ۱۳۹۶)؛ ۱۸ میلیارد دلار ارز مداخله‌ای به بازار تزریق شد.»

این موضوع در شهریور ۱۳۹۸ نیز توسط محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضاییه نیز مطرح شد: «در سال ۹۵ و ۹۶ و اوایل سال ۹۷، حدود ۳۰ میلیارد دلار برای کنترل بازار ارز کشور هزینه شد که عمدتا در سال ۹۶ و حدود ۱۸ میلیارد دلار بود.»

 

دست حاشیه‌سازان رو می‌شود

اما نکته جالب توجه این است که حتی همین ۱۸ میلیارد دلار نیز، دلار مداخله‌ای دولت نبوده و به طور مستقیم به بازار عرضه نشده است. دلیل ما برای این ادعا چیست؟ بیایید نامه زاکانی به آیت الله رئیسی که در آن همین اتهام علیه دولت مطرح شده را بررسی کنیم.

زاکانی در این نامه می‌گوید: «اصرار آقای رئیس جمهور (در نیمه اول مهرماه ۱۳۹۶) سبب ادامه حراج ذخایر ارزی کشور تا سقف ۱۸ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۶ شده است که شوربختانه پنج میلیارد و هفتصد میلیون دلار آن به واردات خودرو و اقلام مرتبط اختصاص یافته که در این خصوص آقای جهانگیری نیز می‌بایست پاسخگو باشند.»

بنابراین برخلاف آن چه، آن خبرگزاری در اظهارات خود گفته، ۱۸ میلیارد دلار ارزی که در سال ۱۳۹۶، از منابع دولت برای کنترل بازار خرج شده نیز دلار تزریقی نبوده بلکه برخی از آن مثلا به واردات خودرو اختصاص پیدا کرده است.

البته در مورد نامه خود زاکانی هم باید گفت که با وجود آنکه در این نامه، این شائبه مطرح شده که این اقدام روحانی، انتخاباتی و برای کنترل ارز در هنگام انتخابات بوده است و این در حالی است که طبق گفته دادستان تهران، مبلغ ۱۸ میلیارد ارز در نیمه دوم سال ۱۳۹۶ و پس از انتخابات به بازار تزریق شده است.

 

تحریف سخنان رهبر انقلاب برای ضربه زدن به دولت

اما یک نکته جالب در گزارش این خبرگزاری اصولگرا، تحریف و تقطیع سخنان رهبر انقلاب است. این خبرگزاری در گزارش خود، مدعی شده که تذکر رهبر انقلاب، در دیدار با اقشار مختلف مردم (۲۲ مرداد ۱۳۹۸) در خصوص ۱۸ میلیارد ارز دقیقا همین ارزی است که دولت به عنوان مداخله در بازار، عرضه کرده است.

این در حالی است که رهبر انقلاب در این دیدار صراحتا در خصوص این صحبت کردند که برخی این ارز را برای واردات کالا گرفتند و تخلف کردند. اما این خبرگزاری مدعی اصولگرایی، این بخش از سخنان رهبر انقلاب را که با گزارش خود همسو ندیده؛ کاملا سانسور کرده است. سخنان رهبر انقلاب در این دیدار را به طور کامل بخوانید:

«مثلاً فرض کنید در همین قضیّه‌ ارز و سکّه و این حرفهایی که این دو سه ماهه پیش آمد، خب، مبالغ زیادی -حالا گفتند مثلاً فرض بفرمایید هجده میلیارد دلار، اسکناس موجودِ ارز؛ برای کشور ما که در تهیّه‌ ارز مشکل داریم و ارزها و پولهای خودمان را هم نمی‌توانیم از خارج وارد کشور کنیم و سخت است، هجده میلیارد رقم بالایی است- بر اثر بعضی از بی‌تدبیری‌ها و بی‌توجّهی‌ها، آمد دست افرادی که از آن سوءاستفاده کردند.

یک نفری یک کالایی را ثبت سفارش کرد، یک کالای دیگر آورد؛ یک چیزی را درخواست کرد برای یک مقصودی، ارز را در آنجا مصرف نکرد؛ گفت می‌خواهم مسافرت بروم، نرفت؛ ارز را، یا آوردند -یک تعداد معدودی- استفاده کردند، یا به قاچاقچی فروختند [و او] ارز را برداشت برد خارج، یا به کسی فروختند که آن را احتکار کرد و نگه داشت تا گران بشود و بیاید به قیمت دو برابر و سه برابر بفروشد و به ثروت بادآورده [برسد]؛ خب اینها مشکلات مدیریّتی است؛ این ربطی به تحریم ندارد.»

 

آیا واقعا ۱۸ میلیارد دلار به باد رفته است؟

واقعیت این است که دولت از سال ۱۳۹۵ تاکنون برای مدیریت بازار ارز، از هر دو روش مداخله در بازار و تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان اقدام کرده است. روشی که به گفته دادستان تهران، در همه دولت‌ها مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، نه در سال ۱۳۹۶ و نه در هیچ سال دیگری، این مبلغ ارز، صرفا به بازار تزریق نشده است.

 

پرونده ۲۲ میلیارد ارز چه شد؟

حسن روحانی در همان سخنرانی معروف امیرچخماق یزد، از قوه قضاییه خواسته است که عادلانه به همه پرونده‌ها رسیدگی کند. در این شرایط این خواسته هم از قوه قضاییه و هم از آن خبرگزاری که دغدغه اموال عمومی را دارد و نیز از فعالان سیاسی اقتصادی مثل احمد توکلی یا علیرضا زاکانی وجود دارد که پرونده خروج ۲۲ میلیارد ارز در دولت احمدی‌نژاد را هم پیگیری کنند تا پس از گذشت حدود ۶ سال از پایان آن دولت، مردم بفهمند که بالاخره این میزان ارز آن‌ها در آن شرایط اقتصادی چگونه و توسط چه کسانی و بر مبنای چه قانون و مقرراتی از کشور خارج شده است./ ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است

پیمانه اقتصادی تابناک هر روز بسته‌ای خبری از آخرین اخبار و تحولات مهم اقتصادی ایران و جهان ارائه می‌کند؛ پیمانه‌ای شامل تغییرات ۲۴ ساعت اخیر از بازار‌هایی همچون ارز، خودرو، طلا، انرژی و مسکن، که در کنار آن به واکنش‌ها و صحبت‌های اقتصادی مسئولان نیز پرداخته می‌شود.

 

سبزپوشی بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) با یک‌هزار و ۷۰ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۴۴۸ واحد ایستاد. معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۰ میلیارد سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۶۶ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۰۰ هزار معامله، دادوستد کردند. نمادهای «فملی» و «شبندر» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «پارسان»، «فولاد»، «کگل»، «شپدیس» و «بوعلی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم

وزیر اقتصاد گفت: درگذشته درخصوص انتقال موضوع استقلال و پرسپولیس به دولت حرفای زیادی گفته می‌شد؛ به طورمثال که این حرف ها زیاد مطرح، تصویب و ابلاغ شده اما دولت ها در ایران این کار را انجام نمی دهند و چنین اراده‌ای برای تحقق این امر وجود ندارد اما ما شاهد این هستیم که امروز در اردیبهشت ۱۴۰۳ با یک همت و همدلی، جشن تحقق این امر بزرگ را برگزار می کنیم. خاندوزی با تأکید براینکه  این اتفاق محصول همکاری و همدلی ملی از شخص رئیس جمهور در راس دولت تا تمام بدنه دولت و خانواده ورزش کشوراست، تصریح کرد: دولت مردمی سیزدهم دولت خاتمه پروژه های ناتمام است؛ همانطور که در پروژه های بیش از این شاهد آن بودیم و امروز در حوزه این دوباشگاه پرطرفدار، ریشه دار و مردمی یکی دیگر از آن پروژه های ناتمام به سرانجام رسید.

مدیرعامل بانک شهر: مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران می‌رسد

مدیرعامل بانک شهر گفت: طبق توافقی که در کنسرسیوم بانکی انجام شده و با توجه به اینکه شهرداری تهران متولی امور فرهنگی پایتخت است و ظرفیت های قابل اتکایی دارد، مدیریت باشگاه پرسپولیس از طریق مدیریت پیمان در سال اول به شهرداری تهران واگذار خواهد شد. به گزارش ایسنا، سید محمدمهدی احمدی در حاشیه آیین واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی اظهار کرد: در خصوص مدیرت باشگاه پرسپولیس با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی صورت گرفت قرار شد سه سید در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل توسط بانک شهر تعیین شود.

افزایش نرخ دلار در مرکز مبادله ایران

قیمت هر اسکناس دلار در معاملات امروز (چهارشنبه) در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش ۱۴۲ تومانی به ۴۴هزار و ۳۸ تومان و نرخ اسکناس یورو با افزایش ۳۵۲ تومانی به ۴۷ هزار و ۸۸ تومان رسید.

تداوم روند نزولی سکه در بازار

ایرنا: قیمت هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته افت ۴۰۰ هزار تومانی داشت و به ۴۲ میلیون تومان رسید. سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ۴۰۰هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی دیروز، ۳۹ میلیون تومان معامله شد.

عقب نشینی طلا در بازار جهانی

قیمت طلا امروز چهارشنبه (۲۴ آوریل) کاهش یافت، زیرا ترس از تشدید درگیری در خاورمیانه کاهش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات مهم اقتصادی ایالات‌متحده بودند که می‌تواند زمان کاهش نرخ بهره را مشخص کند. هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۲۰ دلار و ۱۹ سنت در هر اونس رسید که به کمترین میزان خود از پنج آوریل در جلسه قبل رسید. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۳۳۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

رشد ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۰.۵۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۱ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است. حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱.۶۴ میلیارد دلار است که ۴.۶۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۱ میلیارد دلار است که  ۷.۸۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۶.۷۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی

همتی رئیس کل اسبق بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: در طول سال ۱۴۰۲، با توجه به میانگین اختلاف ۱۵ هزار تومانی نرخ نیما با نرخ ارز بازار، مبلغ بالقوه رانت توزیع‌شده بابت ۵۰ میلیارد تخصیص و تامین ارز اعلامی، در حد ۷۵۰ هزار میلیارد تومان می‌شود که قطعا بخش عمده آن بالفعل شده است. درخصو‌ص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی میانگین اختلاف ۲۵ هزار تومانی آن با نرخ بازار، در سال گذشته رانت بالقوه ۴۷۵ هزار میلیارد تومان می‌شود. باتوجه به قیمت فزاینده محصولات و کالا‌هایی نظیر مرغ و گوشت، اتومبیل، موبایل و عمده کالا‌های مصرفی و قطعات و مواد واسطه‌ای مصرفی مردم و بنگاه‌های تولیدی که مردم به‌عینه در بازار لمس می‌کنند، خوش‌بینانه‌ترین نظر این است که حداقل ۵۰ درصد اختلاف نرخ به‌صورت رانت توزیع شده باشد. این یعنی حداقل ۶۰۰هزار میلیارد تومان رانت توزیع شده است، بدون تاثیر جدی در کنترل قیمت کالا‌های مرتبط و بدتر از آن موجب تاثیر منفی بر ارزش صادرات و تراز تجارت غیرنفتی و نیز زیان شرکت‌های صادرات‌محور بورسی و نهایتا سهامداران بورس شده است. درحال حاضر اختلاف نرخ ارز بازار با نرخ ارز نیما به ۲۵ هزار تومان یعنی بیش از ۶۰ درصد رسیده است و اختلاف آن با ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۳۷ هزار تومان رسیده؛ یعنی ۲.۳ برابر شده است.

طلای سیاه چند دلاری شد؟

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا در پی کاهش ذخایر نفت آمریکا که نشانه مثبتی برای تقاضا بود، اندکی افزایش یافت. بهای معاملات نفت برنت ۵ سنت معادل ۰.۰۶ درصد افزایش یافت و به ۸۸ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۸ سنت معادل ۰.۱ درصد افزایش، به ۸۳ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید. منابع بازار با اشاره به آمار موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل، ۳.۲۳۷ میلیون بشکه کاهش یافت. این آمار برخلاف پیش‌بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز است که افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای ذخایر نفت را برآورد کرده بودند.

صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تحریم خساراتی را وارد کرده است، اما این تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است. وی افزود: گلایه‌هایی که بخش کارگری از ما دارند و بخشی از آن به حق است، در خصوص حقوق و مزایا است. ما بارها گفته‌ایم که ما حداقل حقوق را تعیین می‌کنیم اما طبیعی است که در بسیاری از کارخانجات باید کارگر را راضی نگه دارند. اما این حقوق هنوز به حد ایده‌آل نرسیده زیرا عقب‌ماندگی چندین ساله‌ای در این حوزه وجود دارد و افزایش حقوق بسیار اندک بوده است. مقدورات کشور و بخش تولید پاسخگوی افزایش فراتر از تصمیمات نیست زیرا اثرات جانبی دارد. رهبر معظم انقلاب امروز اشاره فرمودند که توسعه و پایداری کارخانجات لازمه امنیت شغلی است. در سنوات گذشته ملاحظه کردید که چه بلایی بر سر صنایع نساجی آمد و کارخانجات بزرگ ما تعطیل شدند. لازمه ثبات و امنیت شغلی سرپا نگه داشتن کارگاه و کارخانه است که باید به آن توجه شود. /منبع: ایرنا

افزایش قیمت پژو ۲۰۷ و تارا در امروز

بازار خودرو امروز نوسانی بود؛ به گونه ای که قیمت پژو ۲۰۷ پانوراما دنده ای ارتقا یافته مدل ۱۴۰۳ نیز ۸۷۵ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته ۵  میلیون افزایش پیدا شده است. قیمت پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز ۷۲۰ میلیون تومان است که نسبت به روز گذشته 5 میلیون افزایش پیدا یافته است. قیمت تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۲ به ۹۶۰ میلیون تومان رسیده است که طی یک روز گذشته ۱۵ میلیون افزایش پیدا کرده است. همچنین قیمت اطلس G دنده ای مدل ۱۴۰۳ به ۵۹۵میلیون تومان رسید که طی یک روز گذشته ۱۰ میلیون افزایش پیدا کرده است. قیمت کوییک SR دنده ای مدل ۱۴۰۲ نیز ۴۳۸ میلیون تومان است که ۳ میلیون افزایش پیدا کرد. /اقتصادآنلاین

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • «قرارداد سلف ارزی» چگونه به ثبات بازار ارز کمک می‌کند؟
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • ماجرای تصمیم دولت برای تغییر در نرخ پایه رقابت میلگرد
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما