Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهمن مرادنیا شامگاه سه‌شنبه در هجدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: سد آزاد از جمله سدهای بزرگ کشور و کردستان است و نیاز استان به منابع آبی این سد بیشتر از همدان است که ۴۷ درصد اراضی آن آبی است.
وی با بیان اینکه نیاز است مراحل ساخت سد آزاد هر چه سریعتر تمام شود، افزود: یکی از مشکلات ما در استان، بحث آب شرب سنندج است اگرچه از لحاظ بهداشتی سلامت آن تایید شده اما طعم و بوی آن مشکل دارد و باید برای آن چاره اساسی اندیشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کردستان به برنامه ریزی برای انتقال ۴۰ میلیون مترمکعب آب از سد آزاد به سد قوچم و دشت‌های قروه و دهگلان اشاره کرد و یادآور شد: با تکمیل سد آزاد و انتقال آب آن به سد قوچم، دشت‌های شرقی استان از وضعیت کم آبی کنونی و خشکسالی نجات پیدا می‌کنند.  
مرادنیا به تخصیص آب به ۹۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیم این استان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با کمک دولت و تامین اعتبارات مورد نیاز، این طرح در استان هر چه زودتر اجرایی و زمینه توسعه منطقه فراهم شود.
وی با بیان اینکه در این جلسه تفاهم نامه احداث سه هزار واحد مسکون ویژه محرومین و روستاییان منعقد میشود، اضافه کرد: ۳۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح راه آهن همدان - سنندج نیز تخصیص یافته که امیدواریم برای مابقی آن نیز اعتبار در نظر گرفته شود و این پروژه تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.
استاندار کردستان به برنامه ریزی برای تامین آب شرب ۱۸۰ هزار نفر در شهر دیواندره و روستاهای اطراف و ۱۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی از سد سیازاخ اشاره کرد و افزود: تکمیل این طرح کار بسیار ارزشمندی است که امیدواریم بتوانیم در سریعترین زمان آن را به بهره برداری برسانیم تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.

برچسب‌ها کشاورزی خشکسالی اعتبارات سدسازی آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی خشکسالی اعتبارات سدسازی آبرسانی کشاورزی خشکسالی اعتبارات سدسازی آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۳۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش آریانژاد ظهر پنج‌شنبه در جلسه بررسی طرح‌های اولویت‌دار آبی استان اظهار کرد: مانع‌زدایی و تسریع در پیشبرد طرح‌های اولویت‌دار و راهبردی، از ضروریات است.

وی با تاکید بر اهمیت اتمام طرح‌های نیمه تمام در استان افزود: باید اتمام و تجهیز طرح‌های نیمه‌تمام، اولویت این شرکت باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌های آبی استان، بسته به میزان همدلی و تعامل تمامی واحدها دارد و این مهم از اولویت‌های این شرکت است.

آریانژاد عنوان کرد: نیاز است موارد لازم برای رفع موانع و تسریع در پیشبرد طرح‌ها به صورت مستمر پیگیری و اجرا شود.

وی در خصوص شتابگیری طرح‌های این شرکت ابراز خرسندی کرد و گفت: خوشبختانه این طرح‌ها با برنامه‌ریزی و پیگیری، در دولت سیزدهم دارای پیشرفت خوبی بوده و با برنامه زمان‌بندی شده ان‌شاءالله در سال جاری نیز شاهد تحقق مطالبات مردمی در حوزه آب خواهیم بود.

بررسی مصوبات جلسه قبلی، بررسی مسائل و مشکلات طرح‌ها و پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای کردستان و پرداخت مطالبات پیمانکاران و مشاوران از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

کد خبر 6088460

دیگر خبرها

  • پیشرفت پروژه‌های آبی کردستان به تعامل تمامی واحدها بستگی دارد
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • نیاز ۲۹۰ همتی برای حل مشکلات خانواده ایثارگران
  • «به افق فلسطین» وایرال می‌شود اما نه به هر قیمتی!/ مخاطب افت نکرد
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین