Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز گذشته (دوشنبه) وزارت خارجه آلمان تایید کرد که دولت ترکیه قصد دارد روز پنجشنبه هفت عضو داعشی آلمانی تبار را به این کشور بازگرداند.
در پی این اقدام، وزیر امور خارجه آلمان امروز (سه شنبه) از آنکارا خواست اطلاعاتی را که ثابت می‌کند افراد ادعا شده با گروه داعش در ارتباط و یا عضو این گروه هستند در اختیار برلین بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش دویچه وله، وزیر امور خارجه آلمان تاکید کرده اگر این افراد ارتباطی با عملیات جنگی داعش داشته باشند، مقابل دادگاه‌های آلمان باید پاسخگو باشند.

هایکو ماس با بیان اینکه برای ثابت کردن گناه این افراد نیاز به مدارک و اسناد قاطعی است، افزود: می‌خواهیم بررسی کنیم که آیا این افراد با داعش در ارتباط بودند.
وزارت خارجه آلمان تاکید کرده است که اگر اطلاعات موثقی در مورد تعلق این افراد به گروه تروریستی داعش وجود دارد، باید ارائه شود.
همچنین «هورست زهوفر» وزیر کشور آلمان در واکنش به بازگشت اعضای داعش به آلمان گفت که درباره این افراد بررسی‌های دقیق و لازم انجام خواهد گرفت.
وزیر کشور آلمان خاطر نشان کرد: شهروندان ‌می‌توانند اطمینان داشته باشند که هر پرونده جداگانه ازسوی مقام‌های آلمانی مورد بررسی دقیق قرار می‌گیرد و تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از تبدیل شدن این افراد به یک تهدید انجام خواهد گرفت.
سخنگوی وزارت کشور ترکیه اعلام کرده است که روز پنجشنبه ۲۲ آبان هشت آلمانی، ۱۱ فرانسوی، دو ایرلندی و یک دانمارکی که اعضای پیشین داعش بوده اند به کشورهایشان بازگردانده خواهند شد.

چندین رسانه آلمانی روز گذشته (دوشنبه) گزارش دادند که مقام های آلمان در حال آماده شدن برای محاکمه دهها تن از اتباع آلمانی پیوسته به گروه افراطی داعش هستند.
روزنامه های 'زدویچه زایتونگ' و شبکه های خبری 'ان دی آر' و 'و دی آر' گزارش دادند که مقام های آلمان در همین ارتباط حکم جلب برای ۱۸ نفر از ۶۳ فرد بزرگسال تبعه آلمان را که اکنون در سوریه، عراق، ترکیه و یونان نگهداری می شوند صادر کرده اند.
در مجموع فرآیند اولیه دادرسی علیه ۳۲ نفر از اعضای داعش زندانی در خارج آلمان آغاز شده است.

برچسب‌ها آلمان ترکیه داعش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلمان ترکیه داعش آلمان ترکیه داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۴۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس با وزرای خارجه انگلیس و آلمان گفتگو کرد و در واکنش به پاسخ قاطع کشورمان در عملیات «وعده صادق» گفت: «تمام جهان باید قاطعانه و سرسختانه علیه تهدید ایران که به دنبال تضعیف ثبات منطقه است، همکاری کند».

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس و آنالنا بائربوک، همتای آلمانی وی از اولین دیپلمات‌هایی هستند که پس از حمله بی‌سابقه موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند.

بائربوک از اتحادیه اروپا خواسته است که تحریم‌های جدیدی را علیه فناوری پهپادی ایران اعمال کند. او روز گذشته گفته بود سفرش به سرزمین‌های اشغالی برای اعلام همبستگی آلمان با این رژیم است.

ادعا‌های رئیس رژیم صهیونیستی در خصوص کشورمان و تنش‌افزایی در منطقه در حالی بیان می‌شود که این رژیم طی ۶ ماه گذشته تمامی نواحی نوار غزه را بمباران کرده و بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های آن را از بین برده است. این رژیم همچنین اول آوریل در اقدامی تجاوزکارانه به کنسولگری ایران در دمشق حمله کرده و جمعی از فرماندهان نظامی کشورمان را به شهادت رساند. 

حمله ایران به اسرائیل که بر اساس اصل شناخته شده «دفاع مشروع» صورت گرفته، تاکنون واکنش مقامات غربی را به همراه داشته است. پیش از این، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز در هراس از تقویت توان دفاعی ایران و در حمایت از تل‌آویو اعلام کرد آمریکا تحریم‌هایی جدیدی علیه تهران وضع خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر روسیه را احضار کرد
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • خطر فقر روزافزون در کمین شهروندان آلمانی
  • افغانستان| فتنه گروه تروریستی داعش پایان یافته است
  • بازداشت ۱۰ مظنون داعشی دیگر در ترکیه
  • درخواست کمک رئیس رژیم صهیونیستی از آلمان و انگلیس
  • وزیر خارجه آلمان در راه تل‌آویو هست
  • وزیر خارجه آلمان به فلسطین اشغالی می‌رود
  • درخواست آلمان از چین برای کمک به پایان جنگ اوکراین