Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-28@08:56:37 GMT

افزایش۷.۴درصدی مرگ و میر ناشی از حوادث کار در کشور

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۴۱۸۲

به گزارش ایلنا، آمار فوت ناشی از حوادث کار طی شش  ماهه سال ۱۳۹۸ در کشور در حالی ۷.۴ درصد افزایش یافت که آمار مصدومین این حوادث کار به نسبت سال گذشته با کاهش ۳.۱ درصدی مواجه بود.

بر اساس اعلام روابط عمومی پزشکی قانونی کشور، طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ تعداد ۸۹۰ نفر مرد  و ۸ نفر زن به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز پزشکی قانونی استان لرستان مورد معاینه قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۸۳۶نفر بود، ۷.۴درصد افزایش داشته است.

در عین حال سقوط از بلندی در حوادث کار بیشترین علت مرگ میررا به خود اختصاص  داده است به نحوی که در شش ماهه اول امسال ۳۹.۴ درصد از کل تلفات حوادث کار به دلیل سقوط از بلندی جان خود را از دست داده‌اند.

در این مدت ۳۵۴ نفر به دلیل سقوط از بلندی، ۲۳۲ نفر به دلیل اصابت جسم سخت، ۱۴۰ نفر به دلیل برق‌گرفتگی، ۷۸ نفر به دلیل سوختگی، ۴۳ نفر به دلیل کمبود اکسیژن و ۵۱ نفر به سایر دلایل دیگر جان خود را در حوادث کار از دست داده‌اند.

استان‌های تهران با ۲۵۰، خراسان رضوی با ۵۷ و مازندران با ۵۳ فوتی بیشترین و استان‌های چهارمحال و بختیاری با سه، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان هر کدام با شش و خراسان جنوبی با هفت فوتی کمترین آمار تلفات را داشته‌اند.

همچنین در این مدت آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با ۱۴ هزارو ۲۰۰ مورد شامل (۱۳ هزار و ۵۵۱ نفر مرد و ۶۴۹ نفر زن) نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۱ درصد کاهش داشته است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ماهیان گرم‌آبی ۱۰ درصد افزایش می‌یابد

علی الویری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار سال گذشته ۲۰۰ هزار تن ماهیان گرم آبی در کشور تولید شد که نسبت به سال ماقبل خود ۲۰ هزار تن رشد داشته است.

او از ثبات نرخ ماهی در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو سفید پرورشی سرمزرعه ۱۷۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، کپور ۱۶۰ تا ۱۷۰ هزارتومان و تیلاپیا ۱۹۰ تا ۲۱۰ هزار تومان است.

الویری ادامه داد: بنابر آمار همه ساله ۶۰ تا ۷۰ درصد ماهیان گرم آبی به بازارهای هدف صادر می شود.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید ماهیان گرم آبی در سال جدید ۱۰ درصد افزایش یابد.لذا اگر حمایت به معنای واقعی از تولیدکنندگان صورت گیرد، امکان تولید وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نرخ تورم در کدام استان بیشتر است؟
  • فقر در ایتالیا به اوج خود رسید
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • رکوردشکنی کاهش نرخ بیکاری ترکیه در ۲۰۲۳
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • عجله رئیس‌ جمهور برای اعلام کاهشی بودن حوادث رانندگی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۶ فروردین؛ ۳ فوتی و یک هزار ابتلای جدید
  • تمساح خونی در جاده‌ های ایران
  • تولید ماهیان گرم‌آبی ۱۰ درصد افزایش می‌یابد
  • تلاش پلیس راه استان کرمان برای کاهش تصادفات