Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، اینستاگرام دیگر تنها یک سرگرمی نیست؛ بلکه تبدیل به یک بستر کار‌های اقتصادی نیز شده‌است. در گذشته ضامن و اعتبار فروشنده‌ها به مغازه و احترامی بود که مردم به او داشتند؛ اما امروزه این اعتبار و ضمانت به تعداد لایک‌ها و فالوئر‌های صفحه اینستاگرام بستگی دارد. تنها با بالابودن تعداد لایک و فالوئر، صاحبان این صفحه‌ها تبلیغاتی از جمله پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، خرید و فروش ماشین و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. انجام می‌دهند.

مشکل از جایی شروع می‌شود که به این اعتماد بی‌جای ما خیانت می‌شود و ما در روند شکایت به عنوان مال باخته به دادگاه می‌رویم و می‌گوییم: «آخه فالوئراش بالا بود آقای قاضی».

از ماه آوریل، اینستاگرام اعلام کرد که می‌خواهد یک تست جدید را امتحان کند و خبر از حذف عددی تعداد لایک پست‌های اینستاگرام داد. این یک خبر شوک‌کننده برای کسانی که تعداد لایک‌ها برایشان مهم و اعتبار اکانت آن‌ها به تعداد لایک‌هایشان بستگی داشت، بود؛ اما کاربر‌ها با حذف عدد لایک‌ها چگونه رفتار کردند؟ آیا دیگران وقتی عددی به عنوان لایک نمی‌بینند ترغیب به دابل کلیک کردن و لایک کردن پست می‌شوند؟ این روند چگونه باعث تغییر سیستم حکم فرما بر اینستاگرام می‌شود؟

هایپ‌آدیتور که در صدر اینفلوئنسر‌های کسب و کار (کسانی که در زمینه کسب و کار، تاثیرگذار هستند) است، برای فهمیدن تاثیر این تغییر در اینستاگرام، مطالعه‌ای روی۱۵۴ هزار اکانت را انجام داد. این مطالعه روی کشور‌های استرالیا، برزیل، کانادا، انگلستان، ایتالیا، نیوزلند و ژاپن انجام شده است. نتایج نشان می‌دهد که این تست اینستاگرام، در انگلستان کمترین تغییر را داشته است؛ بنابراین هایپ‌آدیتور، انگلستان را در پایین این لیست قرار داده است.

هایپ‌آدیتور فالور‌های خود را به ۴ دسته زیر تقسیم بندی کرده است:

۱. آن دسته از اکانت‌هایی که از یک تا ۵ هزار فالوئر دارند. (کشور ژاپن رشد مثبت تعداد لایک را داشته است و کشور برزیل بیشترین نزول را داشته است).

۲. آن دسته از اکانت‌هایی که از ۵ تا ۲۰ هزار فالوئر دارند. (کشور انگستان کمترین رشد منفی و کشور‌های استرلیا و برزیل، با اختلاف کمی بیشترین نزول را داشته‌اند).

۳. آن دسته از افرادی که از ۲۰ تا ۱۰۰ هزار فالوئر دارند. (کشور ژاپن کمترین تغییر و کشور برزیل همچنان در این سیر نزولی پیشتاز است).

۴. آن دسته از افرادی که از ۱۰۰ هزار تا یک میلیون فالوئر دارند. (کشور ژاپن رشد صعودی و کشور برزیل بیشترین ریزش لایک‌ها را داشته است).

نتایج به دست آمده تا به اینجا، قطعی نبوده و مدام در حال تغییر است؛ اما این موضوع که حذف عدد لایک‌های کلی بر اکانت اینفلوئنسر‌ها تاثیر داشته، غیر قابل انکار است. این تغییر بد است یا خوب؟ فهمیدن این موضوع کار سختی است. باور‌ها بر این است که این تست اینستاگرام، برای کسانی که لایک‌هایشان بر مبنای سبک زندگی، اندام بدن و صورت غیر واقعی است خوشایند نبوده و با ریزش لایک‌ها مواجه شده‌اند و نیز تاثیرات اجتماعی از طریق مقایسه نیز تغییر کرده است.

شاید هم این دلیل اصلی نباشد؛ زیرا اینستاگرام خبری را بر این مبنا به طور رسمی منتشر نکرده است. به هر صورت، از داده‌های موجود به نظر می‌رسد که بعد از این حذف عدد لایک‌ها، احتمالا کل لایک‌های اختصاص داده شده را کاهش می‌دهد، حداقل برای کاربران تأثیرگذار که اینطور بوده است. کشور ژاپن با ثبات‌ترین آمار را داشته است و هایپ‌آدیتور اعلام کرده که ژاپن بعد از مصر، درجه‌ی دوم بالاترین نرخ تعامل عمومی در جهان را دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری حذف لایک اینستاگرام اینستاگرام جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۴۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان

مادر ترانه علیدوستی در صفحه ی شخصی خود در اینستاگرام اعلام کرد که این بازیگر مشهور به «بیماری ای با منشا نامشخص» مبتلا شده اما اکنون «خوب» است. 

نادره حکیم الهی - مجسمه‌ساز - مادر ترانه علیدوستی در پاسخ به سوالات کاربران فضای مجازی در مورد سلامتی فرزندش گفت: به تازگی آرام شده‌ام و می‌توانم به این سوال جواب بدهم، حال ترانه خوب نبوده اما الان خوب است.

او ادامه داد: برای ترانه دعا کنید، بیماری [داشتن] سخت است به خصوص اگر منشأ آن مشخص نباشد و من از همه ی دوستان و طرفدارانش می‌خواهم برای ترانه دعا کنند و انرژی‌های مثبت و عشق بفرستند.

صفحه اینستاگرام بانی‌فیلم در این ارتباط نوشت: سه روز پیش ترانه علیدوستی بازیگر شناخته شده سینما با نشانه‌های سرگیجه و به دلیل مشکلات کبدی در بیمارستان کسری تهران بستری شد.
روز گذشته مادر این بازیگر ضمن اعلام خبر بیماری و بستری شدن او از ناشناخته بودن نوع بیماری‌اش خبر داد.

براساس شنیده‌ها، در حال حاضر تیم پزشکی با انجام آزمایش‌های مختلف، در صدد یافتن علت مشکلات جسمانی به وجود آمده برای او‌ هستند.
در حال حاضر غیر مادر ترانه علیدوستی هیچ کدام از نزدیکان دیگر این بازیگر در ارتباط با بستری شدن او اطلاع رسانی نکرده‌اند.


کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ۶ زن بانفوذ و قدرتمند سینمای ایران که تکرار نمی‌شود ترانه علیدوستی بعد از مرگ برادرش در چهارشنبه سوری نوشت: به خاطر ما خواهرها ... شرط جالب بازگشت ترانه علیدوستی و فاطمه معتمدآریا به سینما (فیلم)

دیگر خبرها

  • هشدار به ستاره جنجالی یونایتد: مراقب رفتارت باش!
  • فیلم| واکنش اکانت‌اینستاگرام لالیگا به دو گل پیروزی بخش جود بلینگام در ال کلاسیکو با ترانه ایرانی
  • رسمی: یک بازیکن دیگر از تیم ملی والیبال انصراف داد
  • ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی
  • ۵۰درصد مالیات‌ ها را این افراد پرداخت می‌ کنند!
  • دلیل واقعی قطعی مداوم سرویس‌های متا
  • بازیگوشی‌های خیلی بامزه یک پاندا / حیوانی که تقریبا منقرض شده بود (فیلم)
  • ترانه علیدوستی در بیمارستان بستری شد
  • بالاخره «پنج‌شنبه» تعطیل می‌شود یا «شنبه»؟/ خبر مهم یک نماینده درباره تغییر در تعداد تعطیلات آخر هفته
  • ترانه علیدوستی درگیر با بیماری سخت ؛ بستری در بیمارستان