Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-24@07:32:17 GMT

موادغذایی که بهتر از آنتی بیوتیک هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۴۴۷۳

موادغذایی که بهتر از آنتی بیوتیک هستند

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قبل از کشف آنتی بیوتیک ها، بسیاری از عفونت‌های باکتریایی حتی عفونت‌های جزئی به مرگ منجر می‌شدند، با ورود آنتی بیوتیک‌ها به دنیای پزشکی، میلیون‌ها نفر از زندگی نجات یافتند و حتی جراحی‌ها هم ایمن‌تر شدند.

اما مشکلی که وجود دارد این است که باکتری‌ها بسیار سریع سازگار می‌شوند که به این فرآیند مقاومت آنتی بیوتیکی گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه این مقاومت آنتی بیوتیکی آن است که ما روزانه آنتی بیوتیک مصرف می‌کنیم، بی انکه نتیجه مطلوب را بگیریم. استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها این روند را به طور جدی تسریع می‌کند، به طوری که مشاهده می‌شود گاهی اوقات بیماران حتی اگر عفونت از نوع ویروسی هم باشد درخواست آنتی بیوتیک می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد هنگامی که بدن برای مقابله با باکتری‌ها نیاز به تقویت دارد، برخی مواد غذایی طبیعی می‌تواند به انجام این عمل کمک کنند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: با این خوردنی‌ها کلیه هایتان را پاکسازی کنید

سیر

سیر یک ماده غذایی فوق العاده عالی است که نه تنها صد‌ها سال به عنوان آنتی بیوتیک طبیعی مورد استفاده قرار گرفته است بلکه خواص ضد ویروسی، ضد قارچی و ضد میکروبی هم دارد. این خاصیت به دلیل ترکیبی به نام آلیسین (که در پیاز هم موجود است) است. برای مقابله با عفونت، از سیر خرد شده به صورت پخته یا خام استفاده کنید.

  سرکه سیب

سرکه سیب  از کاهش وزن گرفته تا پیشگیری از سرطان، همه نوع بیماری‌ها را درمان می‌کند. این ماده غذایی دارای قابلیت‌های آنتی بیوتیکی و ضد عفونی کنندگی بسیاری است.

عصاره تخم گریپ فروت

از دور ریختن دانه‌های گریپ فروت خودداری کنید. عصاره حاصل از این دانه‌ها به اندازه عناصر فعال موجود در صابون‌های ضد باکتریایی قدرتمند هستند و برای عفونت‌های باکتریایی و زگیل‌ها و پیشگیری از بیماری‌های واگیر استفاده می‌شوند.

زنجبیل

زنجبیل یک ادویه عالی است که می‌توان هر روز از آن مصرف کرد. ثابت شده است که این ادویه، خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد و در تسکین یا رفع مشکلات گوارشی موثر است. زنجبیل از دیرباز به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی بخصوص در برابر میکروب‌های موجود در مواد غذایی مورد استفاده قرار گرفته است.

بیشتر  بخوانید: هنگام آلودگی هوا چه خوراکی‌هایی بخوریم؟

کلم

اگرچه اعضای خانواده کلم نفاخ هستند، اما ترکیبات گوگردی موجود در آن‌ها در از بین بردن سلول‌های مضر بسیار مفید هستند. عملکرد ضد باکتریایی این گیاهان هنگامی که آن را خام مصرف می‌کنید قوی‌تر است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به عنوان یک محصول معجزه آسا برای بدن شما فواید زیادی دارد و در حقیقت، روغن نارگیل با آنتی اکسیدان‌های فراوان دارای ویژگی‌های ضد قارچی و ضد میکروبی است. استفاده از این روغن به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند.

 

روغن پونه کوهی

پونه کوهی یکی دیگر از آنتی بیوتیک‌های خوشمزه طبیعی است که این خاصیت به محتوای کارواکرول آن مربوط می‌شود. این آنتی بیوتیک طبیعی برای انواع عفونت‌های باکتریایی مفید است، اما به ویژه برای درمان عفونت‌های دستگاه گوارش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

خوردنی‌هایی که دارای خواص آنتی بیوتیکی طبیعی هستند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت اخبار پزشکی آنتی بیوتیک سرماخوردگی غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۴۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمعکی که محاورات را به متن تبدیل می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، شرکت چینی iFlytek یک سمعک جدید در بازار چین عرضه کرده است. این سمعک مجهز به قابلیت های برتر بازار مانند بهره صوتی ۶۵ دسی بل، تشخیص صحنه با هوش مصنوعی و کمک شنوایی زیرنویس است. سمعک مذکور با اتکا به فناوری مدل بزرگ شناختی StarFire و سیستم هوش تشخیص صحنه هوش مصنوعی ۲.۰ این شرکت ساخته شده است.

فناوری های مذکور سبب می شوند دستگاه به طور خودکار با محیط منطبق شود و سروصدای ناشی باد، ترافیک و محاوره افراد را کاهش می دهد. به عبارت دیگر نیازی نیست کاربران به طور دستی حالات کاهش سروصدای محیطی را تنظیم کنند.

نسخه سمعک مجهز به فناوری StarFire به طور خاص برای افرادی مناسب است که با وجود سروصدای محیطی به سختی می توانند بشنوند. این فناوری قابلیت زیرنویس را برای سمعک نیز فراهم می کند. به طور دقیق تر ویژگی مذکور از فناوری صوت به متن محاور استفاده می کند و محاورات را روی یک اپلیکیشن موبایل نشان می دهد. به این ترتیب کاربر اطلاعات مهم را از دست نمی دهد.

علاوه بر آنچه گفته شد اولویت اصلی سمعک iFlytek راحتی کاربر است. گجت مذکور به عنوان یک هدست بلوتوثی عمل می کند و کاربران می توانند از آن برای پاسخ دادن به تماس ها و شنیدن موسیقی استفاده کنند. عمر شارژ باتری دستگاه نیز برای ۱۴ ساعت استفاده مداوم و در کل با قاب شارژ ۵۰ ساعت است.

در کنار این موارد سمعک نوین از فناوری آنتی باکتریال یون نقره برای پاکسازی محصول استفاده می کند. به این ترتیب می‌توان به مدت طولانی و با نرخ آنتی باکتریال ۹۹.۹ درصد از آن استفاده کرد.

گجت با ۲ گزینه تک گوش و هر دو گوش عرضه شده است. قیمت نسخه تک گوش آن ۲۶۹۹یوان(حدود ۳۸۰ دلار) وبهای نسخه هر دوگوش آن ۳۹۹۹یوان( حدود ۵۶۳ دلار) اعلام شده است.

کد خبر 6085088 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • هزار و ۶۱ کیلوگرم موادغذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان امحاء شد
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • کدام موادغذایی حاوی سطح خطرناک‌تری از مواد شیمیایی ماندگار هستند؟ چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • انواع گل مژه و درمان آن
  • سمعکی که محاورات را به متن تبدیل می‌کند
  • معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان
  • ۷ داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • هفت داروی پرکاربرد که مصرف بی‌رویه آن‌ها مشکل‌ساز است
  • میوه‌ها و سبزیجاتی که عمر شما را طولانی می‌کنند
  • این ۷ دسته دارو را بی‌رویه نخورید | داروخانه‌ها شبیه سوپرمارکت‌ها عمل می‌کنند