Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@23:59:58 GMT

آلایندگی برخی شهر‌های تهران به مرز ۲۰۰ رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۴۵۷۵

آلایندگی برخی شهر‌های تهران به مرز ۲۰۰ رسید

جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران عصر امروز با حضور نمایندگان از دستگاه‌های و سازمان‌های مختلف اعم از آموزش و پرورش، شهرداری تهران، محیط زیست تهران، دانشگاه شهید بهشتی و... به ریاست انوشیروان محسنی بندپی تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه نمایندگان دستگاه‌های مختلف گزارشی را از وضعیت آلودگی هوای تهران در روز‌های گذشته، امروز و پایداری شرایط در روز چهارشنبه ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه محمودی مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به تشکیل جلسه کمیته اضطراری هوا در روز یکشنبه گذشته اظهار کرد: در این جلسه تصمیماتی گرفته شد و در واقع شاخص آلودگی هوا در روز‌های گذشته بین ۱۰۳ و ۱۱۱ بوده است، اما براساس آماری که در حال حاضر اخذ کرده‌ایم شاخص‌آلودگی به ۱۳۰ رسیده است که البته این میزان به ساعت ۳ بعد از ظهر مربوط می‌شود.

وی گفت: البته ما در برخی شهرستان‌های استان تهران شاخص آلودگی به مرز ۱۹۰ رسیده است که از این شهرستان‌ها می‌توانیم به قرچک و رباط کریم اشاره کنیم.

در ادامه جلسه انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران با اشاره به تصمیماتی که روز یکشنبه در جلسه کارگروه اضطراری برای تهران اتخاذ شد، گفت: در جلسه قبلی مصوب شد که محدودیتی برای تردد خودر‌های شخصی ایجاد شود و در واقع تعرفه ورود به محدوده طرح ترافیک و کنترل هوا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند همچنین در این جلسه مصوب شد که قیمت بلیت مترو و اتوبوس ۵۰ درصد کاهش پیدا کند که امیدواریم این موارد از سوی شهرداری تهران اعمال شده باشد.

وی با بیان اینکه در جلسه قبلی پیش‌بینی شد که شاخص آلودگی هوا تا روز سه‌شنبه از مرز ۱۵۰ نخواهد گذشت گفت: پایش‌هایی که انجام شده است این موضوع را اثبات می‌کند و این در حالی است که ما در ۱۰ نقطه از منطقه تهران شاهد بیشترین میزان آلودگی بوده‌ایم و از این مناطق می‌توان به تربیت مدرس، پیروزی، شادآباد، شریف، شهرری، شهرداری منطقه ۱۰، شکوفه، پاسداران، و علم و صنعت اشاره کرد.

بندپی همچنین با اشاره به تعطیلی مدارس ابتدایی، پیش‌دبستانی و مهد‌های کودک و همچنین مدارس استثنایی در شهر تهران و شهرستان‌های ری، پیشوا، قرچک، ورامین و قیامدشت، گفت: براساس بند ۳ قانون آلودگی هوا مجریان دستگاه‌ها با مرخصی والدینی که مدارس فرزندانشان تعطیل است باید موافقت کنند.

وی همچنین با اشاره به گزارشات هواشناسی گفت: از پنجشنبه شاهد بارندگی در شهر تهران خواهیم بود و امیدواریم شرایط بهتری در روز‌های آتی برای شهر تهران ایجاد شود.

استاندار تهران همچنین با اشاره به اینکه سال‌های گذشته در آذرماه و دی‌ماه شاهد وارونگی هوا بودیم، گفت: امسال این شرایط کمی زودتر به سراغ تهران آمده و بارش‌هایی که هفته‌های گذشته شاهد بودیم نتواسته مشکلات را حل کند.

بندپی با تاکید به اینکه باید توجه بیشتری به سلامت جامعه داشته باشیم، گفت: ما به عنوان متولی سلامت آحاد جامعه بر این نکته تاکید داریم و براساس قانون تاکید داریم و بر همین اساس تعطیلی مدارس را در روز چهارشنبه تصویب کرده‌ایم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آلودگی هوا هوای تهران آلودگی هوای تهران آلایندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۴۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورای شهر تهران، گفت: در ابتدای این جلسه گزارشی از معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ارتباط با اقداماتشان در ایام عید نوروز، ماه مبارک رمضان و عید فطر ارائه خواهد شد.

وی افزود: پس از ارائه این گزارش، مجمع عمومی شرکت واحد نیز برگزار خواهد شد؛ چرا که مدت‌زمان بازرس آن به پایان رسیده و باید بازرس جدید انتخاب شود. پس از آن نیز در مورد بهای خدمات استفاده از معابر شهری بحث و گفتگو و تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: کمیسیون نامگذاری نیز در این جلسه علاوه بر چند نامگذاری جدید، یک طرح دو فوریتی را نیز ارائه کرده که مورد بررسی اعضای شورای شهر قرار می‌گیرد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص جوابیه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اظهاراتش درباره ورود واگن‌های جدید مترو به کشور گفت: ما موضع‌گیری خاصی نداریم تنها می‌گوییم که به درد مردم برسید و موضوع تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید. برای این اقدام باید یک عمل جهادی انجام شود و بررسی‌ها به صورت جهادی انجام شود. بی‌تردید این بحث موضوعی نیست که دو تا سه ماه بماند. اگر متخصص ندارند باید کمک بگیرند. ما مخلص همه آنها هستیم.

وی افزود: بحث ما این است که هر یک روز که موضوع به تأخیر بیفتد مردم از داشتن یک‌هزار واگن عقب می‌مانند و این مشخص نیست به نفع کیست. اگر اشکال از ماست بیایند رفع کنند. در این شرایط نباید اداری پیش رفت و بعد اعلام شود نمی‌شود و موضوع بماند. جزئیات را ما و آنها می‌دانیم. موضوع کارشناس است و مترو کارشناس این مساله است. البته از شرکتی خارج از مترو هم کمک می‌گرفتند. ما نمی‌خواهیم اسراف و بریز و بپاش اضافی صورت بگیرد. اگر تقصیر ماست ما را فلک کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • سازمان ملل متحد با تحریم‌های یکطرفه علیه ایران در حوزه انرژی مخالف است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مراتع استان تهران نقش مهمی در تولید علوفه و رونق دامپروری دارد
  • فراخوان شناسایی کارگزار تخصصی برای ایجاد کنسرسیوم کاهش آلایندگی یک نیروگاه
  • تلاش برای کاهش آلایندگی نیروگاه شازند اراک
  • تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید
  • هوای تهران سالم شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق