Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پویا محمودیان شامگاه سه شنبه در جشنواره بین المللی اقوام اظهارکرد: گلستان در زمینه میراث فرهنگی با سه ثبت جهانی که جنگل های هیرکانی جزو آن ها است و با داشتن جاذبه های طبیعی، طبیعت بی نظیر و جاذبه های گردشگری منحصر به فرد و صنایع دستی غنی در حوزه سیاست گذاری وزارت میراث فرهنگی نقش تأثیرگذار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جشنواره اقوام ابزاری برای نشان دادن توانمندی ها و ظرفیت های بی بدیل استان است.

محمودیان بیان کرد: جشنواره های مانند این با دو هدف مشخص یکی ترویج و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی ظرفیت های سه حوزه و دیگر از نظر اقتصادی برای ذینفعان نقش موثر دارد.

وی تصریح کرد: کشور ایران به عنوان سومین کشور از لحاظ تنوع تولید صنایع دستی و اولین کشور در زمینه ثبت روستاها و شهرهای جهانی است.

محمودیان گفت: ۹ شهر و دو روستای کشور ثبت شده و کشور چین در رده دوم است.

وی بیان کرد: ایران و چین در حوزه کشورهای مسیر ابریشم تأثیرگذار هستند.

محمودیان افزود: گلستان ۳۵ هزار صنعتگر بخش هنر فعال و ۱۰۰ رشته صنایع دستی دارد و در سال ۹۷، سه هزار و ۱۶۰ شغل مشخص در زمینه صنایع دستی ثبت کرده است.

وی همچنین از رشد ۱۰۰ درصدی صنایع دستی استان خبرداد.

کد خبر 4770801

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یوم الله 13 آبان بوشهر زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین پدافند غیرعامل سفر استانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۴۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جمعه بازار دائمی صنایع‌دستی گلیج در بهشهر

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: به‌منظور توسعه صنایع‌دستی گلیچ هر هفته جمعه، بازار صنایع‌دستی در مرکز شهر بهشهر برپا می‌شود.

عاطفه شعبانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با بیان اینکه این استان از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالایی در بخش صنایع دستی برخوردار است، اظهار کرد: چهار منطقه این استان در فهرست ثبت ملی تولیدات صنایع دستی کشور جای گرفته است.

وی افزود: روستای درزی کلاً با تولید حصیربافی، شهر آلاشت با تولید جاجیم، شهر بهشهر با تولید گلیچ و روستای سلیم‌آباد تنکابن با تولید سفال در این فهرست قرار گرفته‌اند.

سرپرست صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی مازندران از آغاز به کار رسمی دبیرخانه شهر ملی گلیج در شهرستان بهشهر خبر داد و گفت: در این دبیرخانه به تدوین برنامه‌های پیشنهادی بلندمدت و کوتاه مدت در راستای توسعه و ایجاد زیرساخت‌های شهرملی گلیچ دستور کار قرار گرفت.

شعبانی ادامه داد: برگزاری جمعه بازار صنایع‌دستی در مرکز شهر بهشهر بعدازظهر هر جمعه با حضور صنعت‌گران و هنرمندان صنایع‌دستی و گلیچ‌باف این شهرستان، اجرای تور آموزشی برای صنعتگران گلیچ‌باف بهشهر در راستای ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی، حمایت از بخش خصوصی متقاضی احداث بازارچه و خانه صنایع‌دستی، ارائه برنامه‌های کمی و کیفی گلیچ بهشهر، حمایت صنعتگران در قالب ارائه تسهیلات، ایجاد و راه‌اندازی موزه گلیچ، برگزاری جشنواره گلیچ در شهریور هر سال از جمله برنامه‌هایی است که در دبیرخانه شهر ملی گلیج بهشهر مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در قالب برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت به عنوان برنامه یک ساله دبیرخانه شهرملی گلیچ تصویب و عملیاتی می‌شود.

این مسئول با اشاره به کمبود زیرساخت‌های صنایع‌دستی از احداث یک نمایشگاه دائمی در شهر محمودآباد خبر داد و گفت: احداث این نمایشگاه با مشارکت بخش خصوصی است و زمین آن از سوی منابع طبیعی اهدا و دستور تغییر کاربری صنایع دستی انجام شده است.

کد خبر 746136

دیگر خبرها

  • ملایر ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی غرب کشور دارد
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است
  • همواره از حضور هنرمندان ترکیه در کشورمان استقبال می‌کنیم
  • مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • «کرم‌زاده» مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان شد+ سوابق
  • لزوم توجه به طرح‌های فناورانه برای توسعه گردشگری زنجان
  • تحقق جهش تولید صنایع دستی با حمایت از بخش خصوصی
  • بهره‌مندی بیش از ۴۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع‌دستی در ابهر
  • جذب سرمایه گذاری خارجی در پتروشیمی با کمک شرکت های دانش بنیان
  • برپایی جمعه بازار دائمی صنایع‌دستی گلیج در بهشهر