Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در نشست امروز این کمیسیون حادثه زلزله استان آذربایجان شرقی بررسی و گزارش های دستگاه های مربوطه مورد استماع قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خانه ملت، سید ابولفضل موسوی بیوکی در تشریح نشست امروز این کمیسیون، گفت: در نشست امروز این کمیسیون، گزارش هیأت اعزامی این کمیسیون و همچنین کارشناسان مرکز تحقیقات مسکن و دستگاه های مرتبط درباره زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس این گزارش ها، اغلب خانه های تخریبی در زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی، جزء بناهای فرسوده با مصالح ساختمانی سنتی بوده است.

 

وی گفت: همچنین بر اساس گزارش بنیاد مسکن، حدود دو سوم خانه های موجود در مناطق زلزله زده در حوادث گذشته زلزله، تخریب و نوسازی و بازسازی شده بود، حال در زلزله اخیر تنها خانه های باقی مانده که نوسازی نشده بودند، تخریب شده و آسیب دیدند.

 

موسوی بیوکی ادامه داد: اغلب خسارت های مالی و جانی در زلزله اخیر استان آذربایجان شرقی در مناطقی با مساکن فرسوده بوده است.

 

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس گزارش های واصله، تمام دستگاه های حمایتی و اجرایی اعم از هلال احمر، اورژانس، ناجا و بنیاد مسکن به موقع در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی حضور پیدا کرده اند، بنابر این عملکرد این دستگاه ها در جریان حادثه مذکور قابل قبول بوده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت هفته وحدت مسجد رفسنجان مسجد اردبیل استان بوشهر خبرگزاری شبستان کمیسیون عمران کمیسیون عمران مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سید محسن حمزه لو مدیرکل راه وشهرسازی آذربایجان غربی در جلسه کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پرونده‌های افزایش تراکم و تغییر کاربری ساختمانی مربوط به شهرستان‌های استان بود که بررسی شدند.

وی ادامه داد: در مجموع تمام پرونده‌های مطرح شده با نظر اعضا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص آنها اعمال شد.

حمزه لو با اشاره به اینکه این طرح‌ها توسط شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی مطرح و بررسی شدند، افزود: تغییر کاربری و سطح اشغال و نیز افزایش تراکم اراضی از مهم‌ترین موارد مطرح شده در جلسات کمیسیون ماده ۵ بودند که جهت پاسخگویی به نیاز‌های مردم استان مطالعه و بررسی شدند.

وی تاکید کرد: نوسازی و حل مشکلات شهری در رأس سیاست‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی، قرار دارد.

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • بررسی ۱۵ پرونده در کمیسیون ماده ۵ آذربایجان غربی
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • ۵ مصدوم در پی برخورد ۲ پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم در پی برخورد دو پیکان در محور میانه خلخال
  • ۵ مصدوم درپی برخورد شاخ به شاخ دو پیکان در محور میانه خلخال
  • کشف حدود ۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در آذربایجان شرقی
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند
  • بررسی تامین ناوگان حمل و نقل شهری در کمیسیون اصل نود