Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه خبری المسله روز سه شنبه در گزارشی نوشت: برخی  گروههای عراقی آمریکا را متهم کرده اند که دنبال بین المللی کردن پرونده تظاهرات در عراق است تا از این طریق بغداد را از ایران دور و زمینه انحلال سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) این کشور نیز فراهم شود. . 

گزارش در واکنش به بیانیه مداخله جویانه اخیر  کاخ سفید مبنی بر ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق، افزوده است: آمریکا قصد دارد موضوع اعتراضات اخیر در عراق را به یک موضوع بین المللی تبدیل و با بسیج همپیمانان غربی و برخی کشورهای منطقه، یک موضع واحد به نفع برگزاری انتخابات زودهنگام و پایان دادن به سیاست های کنونی عراق در قبال ایران بویژه رویکردهایی که احزاب شیعه دارند، از آن بیرون بکشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این منابع به المسله گفته اند: کشورهایی که دنبال - به زعم آنها - کاهش نفوذ ایران در عراق هستند، روند بسیج کشورها  و افکار عمومی عراق علیه ایران را ادامه خواهند داد تا در یک انتخابات زودهنگام زیر نظر کشورهای خارجی و ناظران بین المللی، فضا بگونه ای باشد که مردم به احزاب شیعه رای ندهند و براندازی آنها در واقع از طریق صندوق های رای صورت گیرد. 

المساله در ادامه گزارش خود تاکید کرده است که بیانیه کاخ سفید، دیدگاه این منابع را تایید می کند چرا که - به گفته این رسانه - واشنگتن در این بیانیه با درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام (در واقع) حمایت خود را از دولت عبدالمهدی برداشته و خواستار استعفای او شده است. 

این منابع همچنین علت عدم موافقت با سفر عبدالمهدی به آمریکا را همین نگاه واشنگتن می دانند که نخست وزیر عراق را هم پیمان الحشد الشعبی و ایران می داند در حالی که آمریکا خواستار  انحلال الحشد، قطع ارتباط سیاسی و اقتصادی با ایران و کشورهای همسو با ایران مانند سوریه است. 

درهمین حال به گزارش ایرنا، بیانیه کاخ سفید درباره ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق در حالی که مرجعیت عالی این کشور بعنوان فصل الخطاب، از دو هفته پیش، بر انتخابات دوره‌ای، مخالفت با موج‌سواری طرف‌های داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی بر تظاهرات و تحمیل خواسته خود بر ملت عراق تاکید کرده بود، نشانگر اشتباه محاسباتی دیگری از سوی آمریکا در عراق بوده و حتی به گفته برخی ناظران، سیاست واقعی واشنگتن در موج سواری بر تظاهرات عراق را عریان کرده و به شکست کشانده است. /

برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا عراق تظاهرات عراقی ها ایران الحشد الشعبی عادل عبدالمهدی پروندهٔ خبری برگزاری تجمع‌های اعتراضی در عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا عراق تظاهرات عراقی ها ایران الحشد الشعبی عادل عبدالمهدی ایالات متحده آمریکا عراق تظاهرات عراقی ها ایران الحشد الشعبی عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۵۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است

به گزارش همشهری آنلاین، جان بولتون در پاسخ به سوال مجری که خواستار اظهارنظر او درباره تغییر جریان تظاهرات‌ها در آمریکا از آتش‌بس به سمت حمایت از حماس و ایران شده گفت: «من فکر می‌کنم بسیار نگران‌کننده است.»

مشاور امنیت ملی اسبق آمریکا تصریح کرد: «این مسئله به نظر من نشان‌دهنده عدم رهبری موثر در این زمینه است که ما الان نزدیک به یک نسل آدم داریم که درس‌های هولوکاست را به یاد نمی‌آورد؛ لازم است این درس‌ها مجددا به آنها آموزش داده شود.»

جان بولتون همچنین مدعی شد که به این افراد باید آموزش داده شود که چرا اسرائیل یک «کشور قانونی» است و نه یک «کشور ظالم.»

در حالی که بیش از ۳۴ هزار فلسطینی که اکثر آنها زن و کودک هستند در حملات اسرائیل در غزه به شهادت رسیده‌اند جان بولتون از جنگ غزه به عنوان «جنگ تمدن در برابر بربریت» یاد کرد.

بولتون یکی از طرفداران سرسخت اسرائیل در آمریکا است و گزارش‌هایی از ارتباطات مالی او با لابی‌های طرفدار این رژیم منتشر شده است.

خود بولتون در کتاب خاطراتش که چند وقت پیش منتشر شد اعتراف کرده که لابی‌های حامی اسرائیل به دنبال آن بودند که او در دولت دونالد ترامپ به مقام وزیر خارجه برسد.

کد خبر 846505 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه جان بولتون ایالات متحده آمریکا فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • سخنگوی وزارت امور خارجه: پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد/ شیء کوچک و ریزپرنده به دنبال اقدام ایذایی بود که توسط پدافند ایران مورد هدف قرار گرفتند
  • شوخی بامزه بلاگر عراقی با تشابه اسمی ایران و عراق وایرال شد+ ویدئو