Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-24@12:46:12 GMT

ترامپ و مکرون درباره ایران گفت‌وگو کردند

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۵۱۴۶

خرداد؛سخنگوی کاخ سفید از تماس تلفنی روسای جمهور آمریکا و فرانسه درباره گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، سخنگوی کاخ سفید در رشته توییتی از تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه خبر داد و مدعی شد که این دو مقام در خصوص گام چهارم کاهش تعهدات برجامی ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برچسب ها: ترامپ ، مکرون ، ایران

منبع: خرداد

کلیدواژه: ترامپ مکرون ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم

به گزارش قدس آنلاین، «ودانت پاتل»، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری در پاسخ به این که آیا ادعای روزنامه کویتی الجریده را تایید می‌کند که با نقل قول از یک منبع مطلع ایرانی مدعی شده بود، ایران نامه‌ای از آمریکا درباره ازسرگیری مذاکرات احیای توافق هسته‌ای پس از رسیدن به تفاهم‌های امنیتی دریافت کرده است، گفت: نظری درباره روش‌های ارتباط برقرار کردنمان با ایران نمی‌دهم، جز این که با ایران مذاکرات مستقیمی درباره برجام(توافق هسته‌ای) نداریم، نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر.

مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، در مارس ۲۰۲۱ با مشارکت اعضای اصلی توافق آغاز شد. اما چند ماه بعد، با وجود پیشرفت‌هایی که انجام شده بود، این مذاکرات به دلیل برخی مسائل فرابرجامی از سوی شرکای غربی توافق، از جمله ادعای حمایت نظامی ایران از مسکو در جنگ اوکراین، ادعایی که از سوی مسکو و تهران رد شده است، همچنین ادعای نقض حقوق بشر علیه ایران در زمینه امور داخلی آن، به بن‌بست رسید.

ایران ذیل این توافق متعهد شده بود که در ازای لغو کلیه تحریم‌های آن، برنامه هسته‌ای خود را محدود کند.

مقامات ایران تاکید کرده‌اند در صورتی که طرفین توافق اراده سیاسی لازم را نشان دهند، آماده نهایی کردن توافقی برای لغو کلیه تحریم‌ها در وین هستند.

در همین راستا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در نشست خبری دوشنبه گذشته خود گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از ظرفیت‌های دیپلماتیک برای بی‌اثر کردن و رفع تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان استفاده کرده و از چارچوب‌های دیپلماتیک که تامین کننده منافع ملی ایران است کناره‌گیری نکرده است.

کنعانی با بیان اینکه طرفی که زیر میز دیپلماسی زد آمریکا بود نه ایران، خاطرنشان کرد:  شرکای آمریکا در حوزه برجام نیز نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این مدت در مسیر بی‌اثرسازی تحریم‌ها حرکت کرده و در این زمینه نیز توفیق‌های زیادی داشته است، گفت: از طرف دیگر ما تلاش کرده‌ایم که از تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک برای احقاق حقوق ملت ایران استفاده کنیم و طبیعتاً در نشست‌های بین‌المللی و دیدارها با  طرف‌هایی که در موضوع برجام می‌توانند ایفای نقش کنند یا اساساً نقش تعریف شده‌ای در این زمینه دارند این موضوع مطرح می‌شود.

کنعانی گفت: سازمان ملل و دیدارهایی که در جریان آن انجام می‌شود همواره فرصتی است که موضوع رفع تحریم‌ها نیز در آن مطرح شود.

پاتل در بخش دیگری از این نشست خبری، در پاسخ به سوالی درباره امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف، گفت: به طور کلی، ما به هر کسی که توافق‌های کاری ایران را در نظر دارد، توصیه می‌کنیم که مراقب خطر بالقوه تحریم‌ها باشد. اما در نهایت، دولت پاکستان، خود، می‌تواند درباره مقاصد سیاست خارجی‌اش اظهار نظر کند.
 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • ابراز اطمینان مکرون از پاک‌سازی رود سِن تا المپیک
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • بخشی از حق‌آبه ایران از هیرمند پرداخت شد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است