Web Analytics Made Easy - Statcounter

دراین آیین که برخی شخصیت های حوزوی از جمله آیات سید محمد جواد علوی بروجردی و مهدی هادوی تهرانی حضور داشتند یاد و نام آن عالم ربانی گرامی داشته شد.

 امام جمعه موقت تهران دراین مراسم باشکوه ، مرحوم آیت الله  بهاءالدینی را فقیه، عارف، صاحب نفس و نظر و اکسیر جان‌ها و اعتبار حوزه‌ها توصیف کرد و اظهار داشت: آن عالم فرزانه فقاهت کامل و طهارت الهی داشت، و خداوند او را پاک و مطهر کرده‌بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله کاظم صدیقی بیان داشت: او آمده بود تا هجرت به سوی خدا داشته باشد، و این جسمی که نقاب جان است را آب، و جان را طالع کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آیت الله بهاءالدینی با دیگر بزرگان متفاوت بود، گفت: این شخصیت بزرگ و کم نظیر اهل ریاضت و مسیر خاصی که باید تحت اشراف استاد طی شود، نبود، چرا که تنها استادش برای رسیدن به درجه های بالایی از سلوک و عرفان خدا و حق تعالی بود.

صدیقی تصریح کرد: مقام آیت الله بهاءالدینی بسیار ویژه بود، درحالی که فقیه بود رساله نداد و می‌گفت وقتی حضرت حجت اجازه داد، رساله خواهم داد.

وی ساده زیستی و بی‌اعتنایی به دنیا را از ویژگی بارز آن فقیه پارسا دانست و بیان کرد: آیت الله بهاءالدینی با اینکه امکان داشتن یک خانه مرتب را داشت، ولی تا پایان عمر در یک خانه محقر و گِلی زندگی کرد.

مرحوم آیت الله سید رضا بهاء الدینی در نهم فروردین ۱۲۸۷ هجری شمسی در قم متولد شد، این فقیه و معلم اخلاق و عرفان عملی از شاگردان حضرات آیات حائری، سید محمد حجت، سید محمد تقی خوانساری و حسین بروجردی بود، بیشترین اشتغال و شهرت آیت اللّه بهاء الدینی، بحث ‌ها و درس‌ های اخلاقی عمومی یا خصوصی وی بود که تا روزهای آخر حیاتش ادامه داشت.

وی در حوزه علمیه قم، به معلم اخلاق و عرفان مشهور بود و در اسفند ۱۳۷۵ همایشی با عنوان «حوزه و تهذیب اخلاق» برای تجلیل از این عالم بزرگوار در قم برگزار شد، بخشی از درس های اخلاقی و برخی مصاحبه‌ های این عالم، در ۲ کتاب «سلوک معنوی» و «نردبان آسمان» به چاپ رسیده است.

آیت الله بها الدینی در ۲۸ تیر ۱۳۷۶ به دیار حق شتافت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در قم به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها حوزه علميه حرم حضرت معصومه (س) قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه حرم حضرت معصومه س قم حوزه علميه حرم حضرت معصومه س قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما؛ در این مراسم پژوهشگران و دانشجویان آثار این شاعر و نویسنده ایرانی را مورد بررسی قرار دادند.
مخاطبان و علاقمندان می‌توانند پند و اندرز‌های این شاعر را در گلستان، بوستان، غزلیات، قصاید و رباعیات که در کلیات سعدی گردآوری شده است مطالعه کند.
در تقویم رسمی کشورمان به همت مرکز سعدی‌شناسی ایران، روز اول اردیبهشت روز آغاز نگارش کتاب گلستان روز سعدی نامیده شده است و همه ساله در یادبود سعدی مراسم مختلفی در شهر‌ها و کشور‌های مختلف برگزار می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • جلسات درس اخلاق آیت الله هاشمی علیا برگزار می شود
  • گزارش تصویری | مراسم بزرگداشت چهل وپنجمین سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید محمدولی قرنی
  • درس‌گفتار‌های سعدی‌خوانی، به مناسبت بزرگداشت سعدی برگزار شد
  • مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی بروجردی
  • آیین بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • آیین بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی برگزار می شود
  • گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حجازی در زارچ