Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رزم حسینی سه شنبه شب در نشست هیات‌های مذهبی خراسان رضوی افزود: باید از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و هیئات مذهبی برای گسترش فرهنگ اقتصادی مبتنی بر آموزه‌های دینی استفاده کنیم که این مهم در حال انجام است.

وی ادامه داد: امروز ثبات حکومت‌ها و امنیت ملی در دنیا با قدرت اقتصادی گره خورده است و در همین چارچوب باید مشارکت ائمه جماعات و هیات‌های مذهبی هم در اجرای برنامه های استان و مثلث توسعه اقتصادی مد نظر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار خراسان رضوی گفت: برای مقتدر بودن نظام جمهوری اسلامی ایران باید با اقتصاد مقاومتی، قدرت اقتصادی خود را تقویت کنیم.
رزم حسینی با بیان اینکه نظامات اداری مانع توسعه کشور شده‌اند افزود: محصول تولیدی نظامات اداری فساد و نارضایتی است و نظامات اداری به جای تسهیلگری به مانع تبدیل شده‌اند.
وی ادامه داد: نظام تمرکزگرایی، توسعه کشور را حبس کرده‌است و بوروکراسی نحس اداری نیز به این مشکل دامن زده‌است و اختلافات سیاسی نیز آفت انقلاب اسلامی است.
استاندار خراسان رضوی گفت: ۸۵ درصد بودجه کشور صرف هزینه جاری می‌شود و پولی برای توسعه کشور باقی نمی‌ماند و این درحالی است که ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد.
رزم حسینی افزود: با طرح مثلت توسعه اقتصادی به دنبال توسعه اقتصادی در استان هستیم و باید از ظرفیت ارکان مختلف نظام برای پیشبرد این برنامه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: براساس الگوی جدید مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی، خراسان رضوی به ۱۲ منطقه تقسیم و تا کنون ۱۰۲ معین اقتصادی به صورت داوطلبانه کار را در دست گرفته‌اند که ۹۲ درصد از این تعداد از بخش خصوصی ، پنج درصد از موسسات غیر دولتی و سه درصد نیز از دستگاه‌های دولتی هستند.

استاندار خراسان رضوی افزود: هدف از اجرای طرح مثلت اقتصادی خلق ثروت است و در نظام دیوانی کشور از زمان رضا خان تا کنون سندی پیدا نمی‌شود که امضاء امام جمعه و رئیس دستگاه قضا پای قراردادهای اقتصادی باشد اما در این طرح در خراسان رضوی قراردادهای اقتصادی به امضای امام جمعه و رئیس دستگاه قضا می‌رسد.

رزم حسینی از هیئات مذهبی خواست به موضوع آسیب‌های اجتماعی در استان ورود کنند و کمک کار دستگاه‌های اجرایی در این مسیر باشند.

وی افزود: در مسیر مداحی نباید به انحراف برویم و تولید محتوای غنی در این خصوص باید مورد توجه باشد.

پنج هزار و ۱۳۸ هیات مذهبی ثبت شده در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد دو هزار و ۵۳۸ هیات با چهار هزار عضو در مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها مشهد علی‌رضا رزم‌حسینی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی رضا خان هیأت عزاداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی رضا خان هیأت عزاداری مشهد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی رضا خان هیأت عزاداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با مدیرکل بازرسی استان خراسان رضوی ضمن تأکید بر ضرورت حفظ سلامت اقتصادی در دستگاه‌های مختلف خدمات‎ رسان اظهار کرد: بنده این را به شما بگویم که برای تقویت گردشگری سلامت و رونق اقتصاد استان، اگر شرایط رفاهی برای زوار به گونه‌ای فراهم شود که اینها بدون فشار اقتصادی بتوانند به زیارتشان برسند، آن زمان است که می‌توانید امیدوار باشید تحولی در اقتصاد شهر و استان صورت بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر ضرورت نظارت جدی بر وضعیت معادن استان و دفاع تمام عیار از حقوق مردم خاطرنشان کرد: بر موضوع معادن خیلی تمرکز و توجه داشته باشید. بنده کسی را متهم نمی‌کنم زیرا نه فقط قانوناً بلکه شرعاً هم بر ما حرام است اما در هر حال، این را به یاد داشته باشید که اینها حق مردم است و هرچه سختگیرتر باشید، هیچ ایراد ندارد زیرا تکلیف شرعی و وظیفه قانونی شما همین دفاع از سرمایه‌های ملی و ثروت‌های استانی است.

وی ادامه داد: ظرفیت نمایندگان مجلس در دوره دوازدهم می‌تواند برای رفع مشکلات ملی خراسان رضوی تأثیرگذار باشد. باید با ساختار شورای نگهبان هماهنگی کنید تا به صورت منظم، نمایندگان این مردم نسبت به عملکرد خود پاسخگو شوند و در جلسات به شما گزارش بدهند که برای مردم چکار کرده اند و کدام اولویت استان را مورد پیگیری قرار داده اند.

چشم انداز روشن توسعه برای خراسان رضوی

حجت الاسلام موسی فتوحی، مدیرکل بازرسی خراسان رضوی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از اقدامات این اداره کل در سال گذشته و جاری گفت: وصول بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی و ۱۷ هزار میلیارد تومان مطالبات معوق معادن، درآمدزایی مستقیم برای دولت به میزان بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان و واریز به خزانه به موازات نحوه تأمین آب شرب پایدار استان و نظارت بر سلامت اقتصادی بانک‌ها، چهار مسؤلیت نظارتی اداره کل بازرسی در خراسان رضوی است که تمام ظرفیت خود را برای اجرای آن به ‎کار گرفته‎ اند.

مدیرکل بازرسی خراسان رضوی بیان کرد: امسال بیش از ۲۲ هزار میلیارد تومان فقط درآمد مالیاتی خراسان رضوی بود که به موازات سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی، گردش مالی حدود ۴۰۰ همتی را در سال فراهم می‌کند و در نهایت، اثر مستقیم بر اشتغال زایی و توسعه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: یکی از ایرادات بزرگ شرایط امروز آن است که از ظرفیت ملی نمایندگان استان کمترین استفاده برای پیشبرد اولویت‌های خراسان رضوی صورت گرفته و منتخبان ملت در هر دوره منحصر در پیگیری موردی مطالبات مردم و اقشار بوده اند. باید این وضعیت اصلاح شود و به همین دلیل، با هر ۱۸ منتخب مردم استان در مجلس دوازدهم مقرر شده تا صدای واحد اولویت‌های عمرانی و راهبردی خراسان رضوی باشند.

کد خبر 6081312

دیگر خبرها

  • تجلیل ازتعدادی ازپیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • جمعی از پیشکسوتان و پیرغلامان حسینی در خراسان رضوی تجلیل شدند
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • تبادل توافق نامه احداث مجتمع رفاهی در محور راور - دیهوک
  • منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند
  • توقیف خودرو قاچاق ۱۰۰ میلیاردی در مشهد
  • توقیف ۱۴۲ شرکت فاقد اعتبار مالیاتی در خراسان رضوی
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی