Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@23:26:07 GMT

نجات ۲۵ باکلان در نمک‌زارهای دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۷۵۳۷۲

نجات ۲۵ باکلان در نمک‌زارهای دریاچه ارومیه

مختار خانی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرندگان در مسیر معادن نمک اطراف روستای «انگنه» که عمق آب کم بوده و نمک بسیار است در حین گشت زنی ماموران یگان حفاظت ارومیه مشاهده شدند.

وی بیان کرد: ماموران یگان حفاظت ارومیه بعد از نجات این پرندگان و انتقال به محیط‌بانی، آنان را شستشو و تیمار کرده و بعد از اطمینان از سلامت‌شان در پارک ملی رهاسازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دستگیری چهار شکارچی در دره شهدای ارومیه نیز گفت: از این چهار نفر چهار قبضه اسلحه شکاری به همراه ۱۱ عدد کبک کشف و ضبط شد که بعد از تشکیل پرونده جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع داده شدند.

جزیره‌های اسپیر، آرزو، کبودان و اشک در پارک ملی دریاچه ارومیه زیستگاه بیش از ۲۰۰ راس گوزن زرد ایرانی و بیش از ۲ هزار راس قوچ و میش ارمنی و انواع گونه‌های پرندگان است؛ هر کدام از جزایر اسپیر، آرزو، کبودان و اشک به ترتیب دارای یکهزار و ۲۰۰، ۹۰۰، سه هزار و ۵۰۰ و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت است.

دریاچه ارومیه دارای ۱۰۲ جزیره بزرگ و کوچک به مساحت ۳۳ هزار و ۴۸۶ هکتار می‌باشد که از سوی سازمان یونسکو به عنوان اندوخته طبیعی جهان به ثبت رسیده است.

«باکلان» در کرانه‌های دریاها، خورها، دریاچه‌های کرانه‌ای و آب‌های داخلی زندگی می‌کند و آشیانه خود را بر روی درختان می‌سازد؛ این پرونده در ایران طی زمستان‌ به فراوانی دیده می‌شود و در استان‌های شمالی و استان فارس تولید مثل می‌کند.

برچسب‌ها مهاجرت پرندگان نمک زدایی دریاچه ارومیه حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاجرت پرندگان نمک زدایی دریاچه ارومیه حیات وحش مهاجرت پرندگان نمک زدایی دریاچه ارومیه حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۷۵۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید شهند افزود: در راستای اجرای برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض، ۶ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۱ از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیای این گونه در رشکان با ترکیب جنسی چهار ماده و ۲ نر منتقل شده و با تولد سه راس در سال ۱۴۰۲ و ۲ گوساله گوزن در سال جاری تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت تا به امروز به ۱۳ راس افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه وضعیت مطلوبی برای زیست و زادآوری این گونه در پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد، اضافه کرد: دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش اداره کل و پارک ملی دریاچه ارومیه به صورت شبانه روزی وضعیت این گونه در معرض خطر انقراض، به خصوص گوساله های تازه متولد شده را مورد پایش و کنترل قرار می دهند و امیدها برای نجات این گونه ارزشمند در پارک ملی دریاچه ارومیه روز به روز بیشتر می شود.

دیگر خبرها

  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • لزوم مدیریت علمی آب موجود در بستر دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • تولد دومین گوساله‌گوزن زرد ایرانی در سال جدید
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)
  • تصاویری از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه | تصاویر